خريد بک لينک
رزرو آنلاين هتل خارجي
خريد سکه ساکر
زیرمانیتوری مدیریتی
رزرو آنلاين هتل خارجي
ثبت شرکت لهستان
فلنج
دانلود بررسي کارکردهاي نظام آموزش وپرورش از منظر فلسفه تعليم وتربيت اسلامي تحت pdf

برای دریافت اینجا کلیک کنید

دانلود بررسي کارکردهاي نظام آموزش وپرورش از منظر فلسفه تعليم وتربيت اسلامي تحت pdf دارای 6 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد دانلود بررسي کارکردهاي نظام آموزش وپرورش از منظر فلسفه تعليم وتربيت اسلامي تحت pdf کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی دانلود بررسي کارکردهاي نظام آموزش وپرورش از منظر فلسفه تعليم وتربيت اسلامي تحت pdf ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن دانلود بررسي کارکردهاي نظام آموزش وپرورش از منظر فلسفه تعليم وتربيت اسلامي تحت pdf :


نام کنفرانس یا همایش : دومین کنگره علمی پژوهشی سراسری توسعه و ترویج علوم تربیتی و روانشناسی، جامعه شناسی و علوم فرهنگی اجتماعی ایران

تعداد صفحات : 6

چکیده مقاله:

آموزش و پرورش یکی از نهاهای بسیار مهم در هر کشوری محسوب می شود که تحول دراین نظام وبه خصوص در زمان کنونی کشورضرورتی اجتناب ناپذیر است، تاکنون سیاست ها و راهبردهای مختلفی برای تحول در این نظام به کار گرفته شده که چندان موفقیت آمیزنبوده است. از آنجا که نظام آموزش و پرورش موجود، کهنه و وارداتی و تقلیدی بوده و خروجی آن یعنی دانش آموزان فارغ التحصیل،دارای ویژگی های شخصیتی مورد انتظار نمی باشند، با اقدامات مدیریتی نمی توان عملکرد آن را اصلاح نمود، بلکه به تحول و مهندسیمجدد با رویکرد فرهنگ و ارزش های اسلامی نیازمند است. در این مقاله نگارنده، در وهله اول می خواهد عوامل اساسی در تحول نظامآموزش و پرورش را تبیین کند. و در مرحله دوم فلسفه تربیت را با اتکا به واقعیتها و به دور از کلی گوییها و بحثهای انتزاعی متداول براساس نظر اسلام بیان نماید، بدین معنی که روشها و هدفهایی که در تعلیم و تربیت انتخاب میکنیم اگر مبتنی بر صداقت علمی و شناختصحیح انسان و تاریخ وی باشد به خلاقیتهای انسان منتهی خواهد شد، وگرنه در تحت فشار تناقضات و تعارضات گفتاری و رفتاریخشک، به نتیجه مطلوب منجر نخواهد شد، بنابراین اموزش و پرورش درتعیین فلسفه خود باید خصوصیات انسان را معیار قرار دهد و ازترسیم ایده آل هایی که در ذهن بسیار جالب و دل انگیز است ولی دست یافتن به آنها دشوار و بلکه محال می نماید، پرهیز کند .درتحقیق حاضر باروش توصیفی تحلیلی و با استناد به داده ها و منابع کتابخانه ای تدوین شده است


برای دریافت اینجا کلیک کنید






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
,

ارسال نظر برای این مطلب
نام شما:
ايميل :
سايت :
متن نظر :
وضعیت نظر:
کد امنیتی : *