خريد بک لينک
رزرو آنلاين هتل خارجي
خريد سکه ساکر
رزرو آنلاين هتل خارجي
بازی
فلنج
مرکز مقالات پیامبر اکرم (ص)
تاريخ : 3 اسفند 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : علی | بازدید : <-PostHit->

برای دریافت اینجا کلیک کنید

دانلود مقاله بازخواني مدل هاي ارزيابي عملکرد زنجيره تامين تحت pdf دارای 8 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد دانلود مقاله بازخواني مدل هاي ارزيابي عملکرد زنجيره تامين تحت pdf کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ريختگي احتمالي در متون زير ،دليل ان کپي کردن اين مطالب از داخل فایل ورد مي باشد و در فايل اصلي دانلود مقاله بازخواني مدل هاي ارزيابي عملکرد زنجيره تامين تحت pdf ،به هيچ وجه بهم ريختگي وجود ندارد


بخشی از متن دانلود مقاله بازخواني مدل هاي ارزيابي عملکرد زنجيره تامين تحت pdf :

سال انتشار: 1393
محل انتشار: دومین همایش داخلی حسابداری مدیریت اقتصاد
تعداد صفحات: 8
چکیده:
سازمان های امروزی به دنبال ارزیابی وضعیت فعلی و ارائه راه کارهایی برای بهبود آن شرایط در آینده می باشند . در شرایط رقابتی کنونی، عملکرد مناسب زنجیره تامین نقش کلیدی در موفقیت سازمان و دست یابی به اهداف و به ویزه سودآوری آن دارد ، طی سالیان اخیر، مدیریت و سنجش عملکرد زنجیره تامین، توجه بسیاری از پژوهش گران را به خود معطوف داشته است . لذا در این پژوهش ، در راستای ارزیابی عملکرد زنجیره تامین،روش های مختلف ارزیابی عملکرد معرفیگردیده و ویژگی های این روش ها و مطالعاتانجام شده در این زمینه ، مورد بررسی قرار گرفته است . هدف از این پژوهش ، بررسی ومعرفی بهترین مدل ها به منظور بهبود ارزیابی عملکرد زنجیره تامین می باشد . در این راستا، چندین مدل ارزیابی عملکرد و میزان تکرار آن ها در پژوهش های اخیر بررسی گردیده است


برای دریافت اینجا کلیک کنید





ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
,

تاريخ : 3 اسفند 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : علی | بازدید : <-PostHit->

برای دریافت اینجا کلیک کنید

دانلود مقاله تاريخ هنر طراحي تحت pdf دارای 28 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد دانلود مقاله تاريخ هنر طراحي تحت pdf کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ريختگي احتمالي در متون زير ،دليل ان کپي کردن اين مطالب از داخل فایل ورد مي باشد و در فايل اصلي دانلود مقاله تاريخ هنر طراحي تحت pdf ،به هيچ وجه بهم ريختگي وجود ندارد


بخشی از متن دانلود مقاله تاريخ هنر طراحي تحت pdf :

تاریخ هنر طراحی

بسیاری از هنرمند، طراحان وینی، همچون موریس و وان دو ولده، در حوزه های كاری مختلف به كار پرداختند، گاستاو كلمت، نقاشی كه سفارشات فراوانی برای تزئین بناهای وین جدید داشت، پیشگام حركت دوری گزینی از سبك های تاریخی شد. وی جمعی از هنرمندان را متشكل كرد كه بعدا بعنوان «انشعابیون» معروف شدند. طراحی كلمت برای جلد كاتالوگ اولین نمایشگاه انشعاب در سال 1898، همان چارچوب به شدت عمودی برخی از پوسترهای بردسلی را به خدمت گرفت با همان فضاهای خالی دیوار مانند با به كار گیری تئاتری، عدم تقارن مفرط و كاربرد یك نوع ضخامت خط همین خط یكنواخت طرح و حروف را به نحوی كه اساسا گرافیكی بود منسجم و یكپارچه می ساخت: طرح دو بعدی و برای تكثیر گرافیكی ترسیم شده بود.

پوسترهای نمایشگاه های انشعابیون نوعی زبان گرافیكی را با تنوعات غنی بیانی پدید آورد كه در آن تصویر، تزئینات و متن در هم ادغام یم شد، و جلوه چاپنقش های ژاپنی، طرح هیا بردسلی و مباحث نظری والتر كرین تصویرگر انگلیسی به نام «خط و فرم» (چاپ در سال 1902) را با هم تركیب می كرد. در همان سال پوستر آلفرد رولر برای چهاردهمین نمایشگاه انشعابیون، این شیوه وینی را به نمایش می گذارد. تصویر پوستر به طور اغراق آمیز فرم پردازی شده است: عناصری چون لباس، بال ها و موها مانند اثار موشا تزئین شده اند.

خطوط سینوسی، كه تاكیدی بر خطوط كناره نمای سبك آرت نوو است همگی محو شده و خط با همان چهار رنگ سطوح تخت پوستر چاپ شده و بیشتر یك الگوی تكرار شونده را پدید می آورد تا این كه عمق را مشخص سازد. سطح كار با استفاده از كاغذ چاپ نخورده برای روشن ترین بخش های مربوط به حروف كه اطلاعات اصلی تر را انتقال می دهد موكدتر شده بدین ترتیب اندازه یكنواخت حروف و كلیت بافت و نقوش مكرر را حفظ می كند.

در وین، فرم های سنتی حروف الفبا، كه در ابداعات تزئینی ناكارآمد بود، ناخوانا بود، به تدریج استلیزه و دگر شكلی شد. این موارد در كتاب حروف تزئینی در خدمت هنر (1899)، اثر معلم حروف نسل قدیمی تر، رادلف فون لاریش تبلیغ و نقد شد وی حروف با طراحی ضعیف طراحان را، به دلیل عدم موفقیت آن در چیدن صحیح حروف در كنار هم و نیز تزئینات افراطی آنها مورد انتقاد قرار داد. در عین حال لاریش حروف اتوواگنر، معمار اصل سب رنسانس ونیزی را كه خود رد سال 1899 به هنرمندان انشعابی پیوست، تایید كرد.

حروفی كه واگنر در ترسیمات پرسپكتیو معماری خود استفاده می كرد بسیار مورد توجه بودند، اما طرح وی برای نمای پیشین اداره تلگراف Diezeit در سال 1902 شباهت شگفت انگیزی به آثار گرافیكی وینی داشت. جالب آن كه وی طرح مربع كوچك را به عنوان نقشمایه تزئینی به خدمت گرفت. مربع (كه نقشی مهم و ماندگار ر آثار گرافیكی دهه 1920 داشت) تقریبا به دلمشغولی عمده طراحان «كارگاه های وین» (Wiener Werkstatte) بدل شد. این گروه پیشرو در ساخت و بازاریابی آثار هنری دستی بودند در سال 1903 توسط یوزف هوفمان دستیار سابق اتووانگر و كولمان موزر طراح، هر دو از معلمین مدرسه هنر و صنایع دستی وین، با حمایت فریتز وارندورفر صنعتگر و حامی چارلز رئه مكینتاش و كلكسیونر طرح های بدسلی تاسیس شد.

مكینتاش علامت اختصاصی شركت را خود پیشنهاد داد، اما هویت بصری كامل توسط هوفمان طراحی شد، هر مقاله با چهار علامت شناسایی معرفی می شد: نماد گل سرخ كارگاه ها وین ، و علائم تكنگار كارگاه ها، طراح و سازنده، هوفمان سربرگ ها، كارت ها، فاكتورها و كاغذ پیچ ها را طراحی كرد. در تمایم این آثار، نقشمایه مربع شكل تكرار می شد. در كاغذ تحریرها نیز به نظر می رسید شكل های مربعی تابع اصل واگنر است مبنی بر «چیزی كه غیر كاربردیست نمی تواند زیبا باشد» . از این مربع ها برای مشخص كردن محل هایی كه باید كاغذ تا بخوید ستفاده می شد (دوباره به صورت افقی) به این ترتیب مربع ها در گوشه های هر سطح ورق تا خورده ظاهر می شد. از علامت اختصاری گل سرخ نیز به عنوان بخشی از برنامه برای خلق یك محیط كاملا طراحی شده استفاده شده حتی كلید كمدهای اداره نیز دسته ای به شكل علامت اختصاری رز داشتند.

برای قطع مجله ماهانه گروه انشعاب با نام Ver Sacrum (حلقه قدسی) نیز از مربع استفاده شد. این مجله كه از سال 1898 منتشر شد و آثار نمایشگاه ها را بررسی می كرد و مقالات بیشتر را منتشر می ساخت، در هر شماره اثار تصویر سازی و تزئینی هنرمندان اشعابی را به شیوه تكثیر فتومكانیكی مجلات بسیار ارزانتر و غالبا با استفاده از دورن به اقتصادی ترین نحو ممكن و بیشترین جلوه منتشر می ساخت. مجله Ver scrum در سنت فراگیر چاپ خصوصی كتاب (انتشارات خصوصی) بسیار فراتر از یك مجله بود، وقتی پس از شش انتشار متوقف شد، فهرست مقالاتش تنها به شش صد می رسید. مجله دیگری كه از نظر تأثیر گذاری و نیز از نظر كاربرد روش های اقتصادی به همان اندازه حائز اهمیت بود، مجله DieFlache بود؛ مجموعه ای از آثار طراحی.

گرایش طراحان ونیزی به فناوری های جدید تكثیر را به ویژه در طرح كارل اوتوژیسكا برای آتلیه چاپ اداره انتشارات دولتی كه در حاشیه ای با طراحی موزر قرار داشت می توان مشاهده كرد. طراحی حروف آن بر عهده لاریش بود. صفحات اكثر كتاب های وینی بر خلاف پوسترهایش، توفیق كمتری در ساخت یك واحد منسجم داشت. آثار آلمانی سنتا با نوعی حروف چاپی سیاه «گوتیك» معروف به «فراكتور» چاپ می شدند. این حروف بتدریج جای خود را به نسخه های حروف چاپی وینی سده پانزدهم داد. یك چنین طراحی تاریخگرایانه را آدولف لوس معمار بنیادگرا برای سر عنوان مجله اش با نام Das Andere (دیگر)، با عنوان فرعی « به سوی معرفی رهنگ غرب به اطریش» به خدمت گرفته شد. وی معتقد بود «حروف چنان مدرن به نظر می رسند كه گویی همین دیروز ساخته شده اند. بسیار مدرن تر از حروف اتو اكمان [ارت نوو] پریروز»

طراحان اواخر سده نوزدهم و اوایل سده بیستم وین آموزه های جنبش هنر و صنایع دستی را جذب كردند و در رویكرد التقاطی و جهان نگرانه خود، در هوا خواهی برای فناوری های جدید، منادی جنبش های پیشروی طراحی شدند كه بعد از جنگ جهانی اول شكل گرفتند. آثار گرافیكی ایگون شیله و اسكار كوشكا، از جنبه ترسیم و طراحی حروف، از شاهكارهای اكسپرسیونیسم متقدم محسوب می شوند؛ قابلیت تبدیل شكل و زمینه در آموزش حروف لاریش، كه در تزئینات كولمان موزر مشهود است. بعدها به اصلی در آموزش مبانی طراحی بدل شد.

طراحان وینی عموما سفارش دهندگان شان بودند، اما سفارش دهندگان آنها فراتر از جامعه مدگرا و تا خود حكومت، گسترش می یافت. در سال 1902، كولمان موزر سفارشاتی برای طراحی اسكناس و برای تمبر پستی دریافت كرد، وی تصویر را با حاشیه هایی به شكل نقوش مكرر خاص خودش قاب بندی می كرد (طرح های وی برای تمبرهای بوسنی هرزگوین در سال 1906 اولین تمبرهایی بود كه در آن از عكس استفاده شده بود). با این وجود طراحان وینی اساسا نقاش محسوب می شدند: هنوز سالهای زیادی باقی مانده بود تا حرفه طراحی گرافیك تثبیت شود.

حركتی به این سو در آلمان و از طریق آثار پیتر برنس و وان دو ولده به وقوع پیوست. این دو كه از نقاشی به معماری روی آورده بودند، طراحی را به عنوان بخشی از برنامه ای می دیدند كه تمامی هنرها را در زندگی روزمره با هم منسجم می كند كاری كه فتوریست ها در ایتالیا و ساختگرایان در روسیه بعد از جنگ جهانی اول انجام دادند.

وان دو ولده نیز كه تحت تأثیر ویلیام موریس بود كتاب های انتشارات خصوصی را طراحی می كرد، ولی بیش از آن كه تأثیر ماشین را نادیده انگارد، بیشتر تمایل داشت تا بر آن تسلط یابد و صنعت را ترغیب كند تا به هنرمند امكان دهد شكل محصول خود را تعیین كند. وی موفقیت هایی هم حاصل كرد. طرح پوستر وی برای غذاهای كنسانتره، آثار نمونه وار سبك آرت نوو محسوب می شوند. این اثر اگر چه به عنوان یك چاپنقش در مجله هنر و ادبیات برلین به نام Pan منتشر شد، اما كاری كاملا تجاری محسوب می شد و بخشی از یك مجموعه تبلیغاتی و بسته بندی بود.

چنین قیومتی موجب ظهور گرایش به نوعی طراحی شد كه توسط مدیران چند شركخت بزرگ آلمانی در سال های نخست سده بیستم نشان داده شد: بیسكوئیت Kaffe , Bahlsen Hag و جوهر «پلیكان» گونتر و آگنر، در تصویر سازی برای شكت ها پیشرو بودند. یكی از فراگیرترین تلاش ها مربوط پیتر برنس بود. آثار گرافیكی اولیه وی مثلا پوستر 1901 وی برای نمایشگاه افتتاحی كلونی هنری در دار مشتات، آشكارا تحت تأثیر كادر كشیده پوسترهای مكتب گلاسكو است، اما طراحی خویشتندار و حروف نگاری تقریبا مكانیكی آن، كاملا قرن بیستمی بود. یكی از مشكل حروف هایی كه عناصر سنتی را در خود جذب كرده بود، حروف چاپی خود برنس به نام “Behrens-Schrift” بود. وی نوشت «برای فرم دقیق حروف اصول روش تحریری گوتیك و ضربه قلم پر را الگو قرار دادم همچنین به جهت دستیابی به نوعی حروف آلمانی تر،

تناسبات ارتفاع و پهنای حروف و ضخامت خطوط را به تأثیر از حروف گوتیك تنظیم كردم». اما فقط در سال 1916 بود كه برنس به فرمی رسید كه ارجاعات تاریخی را كنار نهاد. این حروف برای شركت لوازم برقی AEG كه برنس در سال 1907 به عنوان معمار و طراح به استخدام آن درآمد، طراحی شد. آثار و نشریات چاپی وی برای AEG كه ساده و هندسی بود، به عنوان اولین كاربرد طراحی فراگیر به عنوان بخشی از سیاست كارخانه شناخته شد.

این تلاش كه در آغاز به عنوان «سبك خانگی» (یا داخلی) شناخته شد. و شامل مجموعه ای از قوانین بود كه نحوه یكسان سازی تمامی عناصر درون یك سازمان را ارائه می داد، بعدا در سال های دهه 1930 توسط شركت اولیوتی در ایتالیا و شركت بسته بندی امریكا (CCA) به عنوان «هویت سازمانی» بسط یافت. عنصر اصلی این برنامه، علامت اختصاری بود كه نوعی نشان شاخص محسوب می شود و گاه به همراه اسم تجاری شركت، همیشه به یك سبك حرف نگاری و گاه بدون آن استفاده می شد. (در لترپرس، غالبا این نشان با حروفی كه كنار یكدیگر قرار دارند یا به عنوان یك قطعه قالبریزی می شوند و به عنوان «حرف نشانه» معروف است، چاپ می شوند.)
اگر حقیقت اصلی تحولات طراحی گرافیك بعد از جنگ جهانی اول،

بر جنبش پیشرو (آوانگارد) و الهامات آن استوار بود، تحرك كمتر و تحول اندكی در پوستر تجاری به وقوع پیوست. از دهه 1900، طراحی پوستر نه فقط به عنوان كارت پستی و نشانه های مینایی بلكه به صورت برچسب های پرفراژ شده مانند تمبر پستی، و به كارگیری ا، در بسته بندی تكثیر شد، این امر ایجاز در طرح و رنگ را موب شد. در دوره آغاز شده بیستم تا جنگ جهانی اول آلمان شاهد طرح هایی بود كه از زبایی شناسی پالوده و قوی بگاراستاف برای تبلیغ محصولات مصرف كننده بهره می برد. در برلین گروهی از طراحان مرتبط با شركت چاپ Hollerbaum and Schmidt عرصه جدیدی را پدید آوردند: پوسترهایشان تصویر را به شیئی كه تبلیغ می شد

و كلمات نام تجاری شركت محدود ساختند. این سبك به عنوان پوستر شیئ (پوستر شیئ) معروف شد. استاد این سبك لویسن برنارد بود. معروف ترین طرح های وی برای كبرین Priester (1906) و سیگار Manoli به هیچ نوع شعار تبلیغی نیاز نداشت. شیء با همان سادگی گرافیكی، بی ابهام كلمات عرضه می شد.
هانس رودی ارت ویولیوس گیپكینز نیز برای همین چاپكر كار می كردند، دو استاد دیگر پوستر شیئی محسوب می شوند. پوستر اردت برای اتومبیل اوپل، با طیف محدودی از رنگ های تخت (مشكی، آبی، خاكستری و دو قهوه ای) استثنایی در سنت گرافیكی این سبك محسوب می شود: حرف “O” كلمه اوپل یك دایره كامل و مطابق با همان قراردادهای بصری نظیر سر راننده معرف چرخ اتومبیل است. (حرف “O” قاعدتا می بایست با همان حروف چاپی Pel نوشته می شد؛ یعنی خطوط كناری حرف باید ضخیم تر از بالا و پایین آن باشد).
چهارمین طراح برجسته آلمانی سبك پوستر شیئ، لودویگ هولوین بود كه در مونیخ فعالیت می كرد. در سبك وی، همچون بگاراستاف، از حروف نگاری ضخیم كه در محدوده های چهار گوش شكل گرفته بود و سطوح رنگی بزرگ با حاشیه زمخت، كه شكل مستوی آن با بافت رنگ خیس و دلمه شده گسسته شده و با سایه ها و نور تند عكاسی موكد شده و كل طرح با یك حاشیه قاب بندی شده، استفاده شده بود.

پوستر شیئ همزمان با پوسترهای تجاری سنتی تر وجود داشت. این آثار نیز همچون آگهی ها شعارهای تبلیغی را وارد كار كردند، و از كلمات به همان شكلی كه در روزنامه و مجلات به صورت عنوان و شرح تصویر استفاده می شد، بهره بردند. چنین آثاری اگر چه موثر بودند اما به تاریخ تبلیغات تعلق دارند. تبلیغات فقط زمانی كه یك ایده منسجم بصری را به نمایش گذاشتند، آن گونه كه در دهه 1950 در ایالت متحده رخ داد موقعیت ممتازی در تاریخ طراحی گرافیكی یافتند.

اصول و مفاهیم ارتباطات بصری
شناخت پیدا كردن نسبت به آنچه ارتباط بصری خوانده می شود مانند یادگیری زبان است زبانی كخه تنها از تصویر تشكیل شده است. تصاویری كه برای ملل مختلف با زبانهیا خاص خودشان معنایی یكسان دارند. زبان بصری زبانی است محدودتر از زبانی كه با آن صحبت می كنیم ولی مسلما ارتباطی مستقیم تر برقارار می كند و مثال بارز آن یك فیلم خوب است كه اگر تصاویر بتوانند داستان را خوب بیان كنند دیگر احتیاجی به استفاده از واژه ها نخواهد بود.

بنابراین ارتباط بصری وسیله ای برای انتقال از یك فرستنده به یك دریافت كننده است كه هیچ چیز نمی تواند جایگزین آن شود ولی شرط اولیه آن دقیق بودن اطلاعات، عینیت داشتن علامات، وجود سیستم رمزی واحد و عدم وجود سوء تفاهم است و در چنین شرایطی بسیار راحت تر و مستقیم تر می تواند با مخاطب ارتباط برقرار نمود بدون اینكه ملیت، زبان، نژاد و ; او در این رابطه دخیل می باشد. پر واضح است كه برخی از پیامهای بصری كه برای مردمی خاص با فرهنگی خاص طراحی می شوند فقط برای همان مردم مفهوم خواهند داشت زیرا هر كس آن چیزی را می بیند كه درباره اش اطلاعاتی دارد با این حال اصول عمومی و مبادی سواد بصری در همه ی موارد عادی صحیح است.

در دنیای تصاویر تبلیغاتی كه به كار ارتباطات و اطلاعات بصری می آیند قواعدی وجود دارد. این قواعد حاصل پژوهشها و بازبینی هایی بر پایه اطلاعات آماری است. پس ضرورت پژوهشهایی بصری كه بر پایه ویژگی های روانشناختی محصول به منظور یافتن تصاویری كه دارای ارتباط با نتیجه منطقی رنگ و فنون متناسب با آن است به میان می آید و به طور مثال باید سطح فرهنگ آن دسته از مردمی كه اطلاعاتی خاص دریافت می كنند در نظر گرفت تا به نتیجه ی قابل قبول رسید.

حخال این سوال مطرح می شود كه مگر هدف فراگیری شیوه های پیشرفته تر جهت نسب آمادگی برای رویارویی با آینده نزدیك نیست؟ پس چرا در مدارس و دانشگاه های هنری به جای هنر گذشته، روشهای نوین را آموزش نمی دهند؟ گذشته هرگز قابل بازگشت نیست و ادوار هنری گذشته نیز هیچ گاه تجدید نمی شوند. گذشته می تواند حاوی بار اطلاعاتی فرهنگی باشد و نباید آن را از زمان خودش جدا كرد. البته اگر ما عتقد به علم بودن ارتباطات بصری هستیم باید بپذیریم كخه علم بشر نیز در طی تكامل او، روند تكاملی داشته و همانند

همه ی علوم دیگر چون فیزیك، ریاضی، ; برخی از برداشته هیا گذشته را در زمان حال فقط در موقعیتی خاص قابل قبول است مانند اصول مكانیكی نیوتن كه فقط نستب ه ناظر ایستا درست است و در شرایط دیگر خیر، و همچنین برخی از برداشتهای علمی گذشته در امروز دیگر قابل قبول نیست مانند نظر به غیر قابل تفكیك بودن اتم در زمان دالتون.

به هر حال برای پیاده كردن یك برنامه آموزشی در مدارس هنری دو روش وجود دارد، نخست روش ایستا و سپس پویا، روش ایستا بدین گونه است كه شاگردان به اجبار خودشان را با برنامه ای وفق می دهند كه غالبا به گذشته تعلق دارد یا به هر حال روشی است كه در اكثر موارد از واقعیت علمی روزمره دور است. روش دیگر این است كه برنامه به تدریج شكل می گیرد و به طور مداوم با خود اشخاص و مشكلات آنها در ارتباطی تنگاتنگ قرار دارد، مشكلاتی كه با زمانه پیش می رود. پر واضح است كه در حالت دوم هنرجو با مسایل روز پیش رفته و تداخل بیشتری با جامعه ای خواهد داشت كه آثارش را می پذیرند و عمق آثارش بیشتر خواهد بود.

برونوموناری (Bruno Monari) طراح را در حوزه وسیعی از فعالیت های انسانی دخیل می داند و حوزه های متفاوتی از طراحی مثل طراحی تجسمی (Visual Design) ، طراحی صنعتی (Industrial Design)، طراحی گرافیكی (Graphic Design) و طراحی پژوهشی (Desegno Diricerco) را در نظر می گیرد طبق نظر او وظیفه طراحی تجسمی خلق تصاویری است كه عملكرد آنها برقراری ارتباطهای بصری و اطلاعات بصری است. وظیفه طراحی صنعتی طرح اشیاء مصرفی بر مبنای قواعد اقتصادی، مطالعه وسایل تكنیكی و مواد گوناگون ساخت آنهاست، عملكرد عمده ی طراحی گرافیك در دنیای چاپ، كتاب، پوستر و آگهیهای تبلیغاتی چاپی است و عملكرد طراحی پژوهشی نیز تجربه ساختارهای تجسمی در دو بعد یا بیشتر است و پژوهشهایی در زمینه تصویر با استفاده از وسایل سینما.

با توجه به این تقسیم بندی موناری ممكن است در ابتدا طراحی گرافیكی را مختص امور تبلیغاتی پنداریم در حالیكه اگر مثالهایی از جوله ی تبلیغات را مانند بسته بندی در نظر بگیریم می بینیم به هر 4 حوزه ی طراحی مربوط می گردد. به عنوان مثال اگر چه طراحان صنعتی و گرافیك با دیدگاههای مختلفی به موضوع بسته بندی می نگرند ولی انطباق كامل این دیدگاههاست كه تصویری شفاف و روشن از بسته بندی و محتوی آن را در اختیار مشتریان قرار می دهد.

طراحان صنعتی، موضوعاتی نظیر انواع حفاظتها (فیزیكی، شیمیایی، ;) نوع ارتباط فیزیكی (ارگونومیكی، آنتروپومتری) گروه عوامل انسانی با بسته بندی مانند ارتباط كارگران خطوط تولید، عوامل توزیع، فروشندگان و خریداران نهایی، ارتباط تجهیزات حمل با نوع محصول و بسته بندی، نقش بسته بندی در استفاده یا مصرف كالا (مثل نقش بسته بندی در چگونگی مصرف شامپو و ;) هویت های سه بعدی و بصری، مواد مصرفی مناسب برای كالا و موضوعاتی را كه به طور كلی به رویكردهای فیزیكی انسان با بسته می پردازد، در نظر می گیرد. و طراح گرافیك به اصول مبادی سواد بصری در برچسب های این بسته توجه دارد اموری چون رنگ مناسب ،

مثلا یك صابون با جعبه ی سیاه به نظر می رسد كخه دست را كثیف می كند، تركیبات نقطه، خط و سطح در كمپوزیسیون مناسب، كادر بندی، طراحی نوشته های برچسب و ; و در مجموع حاصل تجمع این دو حوزه به ظاهر متفاوت است كه برداشتی صحیح یا غلط از محتویات بسته به ما می دهد و ما را مشتاق به خرید كالا نموده و یا از خرید آن منصرف می گرداند باید توجه داشت كه به طور كلی تصاویر فاقد عینیت از امكانات كمتری جهت برقراری ارتباطات بصری برخوردارند، تصاویر قابل ارایه باید برای همه روشن و قابل فهم باشند در غیر اینصورت نمی توان عنوان ارتباط بصری را به آنها اطلاق كرد و در واقع باید آن را هرج و مرج بصری نامید، نه ارتباط بصری.
هر فردی انبوهی از تصاویر كه در طول زندگی او شكل گرفته را در ذهن دارد كه در واقع بخشی از دنیای درون او را شكل می دهند. با این مجموعه شخصی است كه ارتباط برقرار می شود. در این مجموعه از تصاویر فردی است كه باید تصاویر عینی را جست وجو كرد. تصاویری كه در بسیاری از افراد، نقطه ای مشترك دارند. به این ترتیب است كه خواهیم توانست كدام تصویر، كدام شكل، كدام رنگ مناسب را به كار ببریم تا متناسب با گروه مشخص باشد.

هر طرحی از آثار و علاماتی تشكیل می شود و باید گفت كه علایم هستند كخه به طرح حساسیت می بخشند. حساسیت بخشیدن به یك موضوع در جلب توجه و گسترش امكانات ارتباطی بسیار مهم است مثلا یك ورقه كاغذ سفید با سطح صاف چندان جلب توجه نمی كند اما اگر سطحش چین خورده باشد مخصوصا اگر چین خوردگی شكلی آشنا داشته باشد، انظار را متوجه خود می سازد.

در این راستا می توانیم پیام را در وهله اول به دو قسمت كنیم: یك قسمت شامل اطلاعاتی می شود كه به وسیله پیام انتقال پیدا می كند و قسمت دیگر شامل وسایل انتقال بصری است. وسایل انتقال بصری در بر گیرنده مجموعه عناصری است كه پیام را قابل رویت می سازند و عبارتند از : بافت شكل، ساختار ابزار، نمونه های قابل تكرار و حركت.
در همین راستا پیامهایی كه در موقعیت های متفاوت از مقابل ما می گذرند را می توان به دو دسته تقسیم كرد. یكی ارتباط اتفاقی و دیگری ارتباط عمدی. ارتباط بصری زمانی كه بصورت اتفاقی رخ می دهد می تواند به سویله دریافت كننده اش خواه به عنوان پیامی علمی و خواه به عنوان پیام زیبایی شناسی یا هر چیز دیگر، آزادانه تفسیر شود. در حالی كه یك ارتباط بصری عمدی باید بدان گونه ای دریافت شود كخه تمام منظور فرستنده را منعكس كند.

پس به طور كلی مساله روشن بودن و سادگی موضوع همیشه مطرح است. برای تلخیص یك موضوع كار فراوانی لازم است اما برای ارایه اطلاعات دقیق باید اضافات را از بین برد، نه اینكه با افزودن زواید اطلاعات را پیچیده تر كرد.
حال به عنوان مثالی موردی از تبلیغات ویژگی های آگهی را ذكر می كنیم:
در این زمینه تبلیغاتچی های قدیمی ، مانند امروزیها، معتقد بودند اعلان باید مشتی باشد كه بر چشم فرد می آید. اگهی خیابانی باید سایر اعلانها را تحت الشعاع قرار دهد همان طور كه آگاهیهای دیگر هم باید دارای چنین ویژگی باشند. در مجموعه هر آگهی باید كاملا از سایر آگهی ها متمایز باشد، چشمگیر باشد، با سماجت توجه رهگذران را به سوی خود جلب كند و به سرعت بر آنان تاثیر گذارد. تركیب و تقسیم آگهی به سطوح متفاوت بر پایه رنگ موضوع مورد نظر صحیح نیست. آگهی هایی كه به این شكل تهیه می شوند بین آگهی های دیگر محو می شوند زیرا هر بخش جدا شده از مجموعه آن با نزدیكترین آگهی ارتباط بصری پیدا می كند به همین دلسل این ارتباط به تناوب اطلاعات نادرستی را به بیننده انتقال می دهد

و علاوه بر اینكه موجب پریشانی ذهن می شود رسالت پیام را نیز از بین می برد. طراح در طرح تصاویر باید همواره زمینه ای كه تصویر را بر آن نقش خواهد كرد در نظر داشته باشد و نیز باید بداند كه می تواند تصویری دلخواه و قابل تفكیك از زمینه ترسیم كند بی آنكه بر مجموعه تصاویر موجود در آن زمینه خدشه ای وارد آورد. كمپوزیسیون مطلوب باعث ساخت اثر می شود كه خصویت اصلی آن اینست كه فضایی را تنظیم می كند به ترتیبی كه به شكل موجود در این فضا یگانگی می بخشد.

حال این سوال مطرح است كه چگونه می توان به یك علامت حساسیت بخشید؟
قواعد قرینگی كمك خوبی است كه شامل یگانگی، جابجایی، گردش، انعكاس آیینگی و انبساط می شود و در اصل روش چگونگی پیوستن و اجتماع اشكال را مطالعه می كند در نتیجه رابطه شكل اصلی كه تكرار شده است یا شكل كلی كه از تجمع شكل به دست می آید بررسی شده و بر همین اساس درك تعداد بیشتری از اشكال پیچیده میسر می شود.

یكی از قدیمی ترین قواعد ارتباطهای بصری قاعده تضادهای همزمان است كه بر مبنای آن از نزد هم قرار گرفتن دو شكل با كیفیتی مخالف هم به وجود می آید. این شكل دارای ارزش می شود و ارتباط بصری خود را تشدید می كند. كنتراسهانه تنها به عناصر ظاهری یا مادی محدود نیستند بلكه به عنوان تضادهای معنایی نیز می تواند مورد استفاده قرار گیرند مانند پهلوی هم قرار دادن دو تصویر كه یك رعد و برق و حلزون را نشان می دهد. مربع با امكانات ساختاری خود

در همه اعصار استخوانبندی هماهنگی را ارایه كرده است. و در تمایم سبكهای ملل مختلف هم به عنوان عنصر ساختاری و هم به عنوان سطح حامل و تعین كننده در تزیینات همواره حضور داشته است، اگر چنین به نظر می رسد كه مربع به انسان و به ساخته های او (مانند معماری، ساخته های هماهنگ، خط و غیره) وابسته است دایره بر كس با انسان رابطه یی آسمانی دارد و با در نظر گرفتن اینكه نقطه آغاز و پایانی ندارد هنوز هم تمثیل جاودانگی است. در كنتراست همزمانی قرار دادن این دو عنصر متضاد در كنار هم در یك كادر و یا در تداخل هم حساسیت بالایی به اثر می بخشد.

حال كه از نظم بخشیدن به آثار سخن گفتیم بد نیست به علت بی نظمی برخی آثار نیز اشارتی كنیم، بی نظمی اغلب در اثر استفاده مدام و همزمان از تمامی امكانات ارتباطی و بصری ایجاد می شود چه در اثر عجله و چه در اثر ناآگاهی.

نتیجه گیری
نكته مبهمی كه در این مساله وجود دارد رابطه شاگردانی است كه دوره كامل ارتباطات بصری را گذرانده اند و كارفرمایانی كه معمولا از وجود چنین دوره هایی بی اطلاعند و هنگامی كه دانشجو در متن جامعه قرار می گیرد و با مدیران مراكز صنعتی ارتباط برقرار می كند به ناچار خود را مقابل دیواری غیر قابل عبور می یابد و تازه چون كارفرمایان افراد مهمی هستند هیچ چیز را نمی توان به آنها آموخت! آنها از قبل آنچه را كه مورد نیاز شان است می دانند و در نظرشان بقیه اش زاید است به همین دلیل است كه بسیاری از علام و ارتباطات بصری به گونه ای نادرست ارایه می شوند. در این زمینه نیاز به فرهنگ سازی برای عموم در سطح جامعه وجود دارد تا مبادا سواد بصری برای همه ی آشكار گردد و آثار خوب از آثار بد معیارهای قابل ارزشیابی داشته باشند. البته ما می توانیم به وسیله ارتباط بصری فهم و درك هنر را آموزش دهیم ولی هنرمند خلق كردن و از آن بالاتر نابغه خلق كردن از توان ما خارج است. هنر پدیده ای فكری است و عینیت بخشیدن به آن می تواند با استفاده از هر نوع ابزار ممكن شود.

بالا بردن سواد عمومی نسبت به تبلیغات در جنبه های مختلف این رشته باعث ارتقا محصولات نیز خواهد شد مثلا در زیر شاخه ای چون بسته بندی وقتی به موارد مختلف مربوط به آن چون طراحی صنعتی از جنبه های ارتباطات فیزیكی با انسان مانند فرمهای سه بعدی ارگونومیك و عملكردی و با طراحی گرافیك بر چسب ها و مواردی مذكور در برچسب ها، طراحی تجسمی ماركها و اشكال بكار برده شده در رابطه با موضوع خاص و ; محصولات خاموش را گویا و واضح معرفی خواهیم نمود.

به هر حال خلاقیت در تبلیغات، موجب پیشی گرفتن از دیگران می شود. روانشناسان خلاقیت را به عنوان شكلی از حل مشكل تعریف می كنند كه از خصوصیت آن ارایه راه حلهای بدیع، نو و مفید برای مشكلات هنری، علمی یا عملی است.

هنری پوآنكاره (1984) ریاضیدان بزرگ فرانسوی می گوید: «خلاقیت منحنی، تشخیص، تمیز، بصیرت، دریافت، درك و انتخاب» (3) در نتیجه خلاقیت یعنی تركیب مجدد عقایدن اندیشه ها، افكار تصورات و انگاره هایی كه هر چند فرد قبلا آنها را می شناخته است، اما این تركیب را به شیوه ای جدید و متفاوت با قبل انجام می دهد. پس یك هنرمد به تخیل خلاق احتیاج مبرم دارد منظور از تخیل خلاق همان قدرت یا نیرویی است كه شما را به طراحی برنامه ها، یافتن روشهای بهتر جهت انجام دادن كارها و حل مشكلات بر می انگیزد.

آرم
شرح تاریخی و قدمت نشانه موضوع این نوشته نیست. در این باره مطالب فراوانی وجود دارد. آنچه كه مورد بررسی قرار می گیرد شناخت ابعاد و انواع نشانه و آرام است موضوعی كه شاید تاكنون در جامعه ی ما مطرح نشده است و امید است این مطالب كمكی به ایجاد یك رابطه ی درست و منطقی بین سفارش دهندگان و طراحان بكند زیرا طی سالیان كار و تجربه به این نكته پی بردم كه نبودن اطلاعات درست و روشنگر، در هر دو طرف،

ایجاد مشكلاتی در تفهیم خواست ها و نظریاتشان كرده است و نا آشنایی به جوانب موضوع سبب شده است كه اكثر طرحها بدون زیبایی لازم، تكرار و دارای كاربردی ناقص باشند. ابتكارات هنرمندانه ی طراحان محدود و دیدگاه سفارش دهندگان گمراه باشد در این نوشته كوشش شده است اطلاعات لازم و مفیدی و در اختیار عمومی گذاشته شود تا حدود و مشخصات خواستها دقیق تر و منطقی تر گردد و انتخاب درست طرح امكان پذیر شود.

به طور كلی، عمومی مردم كلمه ی آرام را به جای نشانه می شناسند. آرم كلمه یی فرانسوی ست و ورودش به جامعه ی ما مربوط به چند دهه ی اخیر است. به گمانم دو عامل می تواند سبب مطرح شدن این كلمه در زبان فارسی شده باشد، نخست اولین طراحانی كه آرم را به شیوه ی فرنگی به عنوان وسیله ی جدید تبلیغاتی و گرافیكی برای دولت و موسسات مطرح كردند. نخستین طراحان فرد در یك تالبرگ سوئدی و موشخ سروری از ارمنیان مهاجر بودند

كه طبیعتا همراه كار خود لغات فرنگی آنرا هم ترویج كردند. دوم، دانشكده ی هنرهای زیبا كه بر اساس یك شیوه ی فرانسوی برنامه ریزی تعلیماتی شده بود و جزء دروس آن برنامه هایی به عنوان طراحی آرم مطرح می شد. علاوه بر این در دهه ی اخیر آن عده از طراحان فارغ التحصیل از مدارس خارج كه به ایران برگشتند لغات Embleme, Trade mark, Signal, Sign نیز بر حسب مد زمانه به خصوص بین دست اندر كاران مصطلح كردند اما قبل از همه این اسامی كلمه علامت معرف نشانه در بین عموم بود و به گمان من بهتر است كلمه ی نشانه را به دلیل فارسی بودن و به دلیل رسایی مفهوم، جایگزین همه ی این لغات كنیم.


برای دریافت اینجا کلیک کنید





ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
,


برای دریافت اینجا کلیک کنید

دانلود مقاله بررسي اثر تنش خشکي بر ترکيب هاي آنتي اکسيدان در گياهان دارويي اسفرزه (Plantago ovata)، بارهنگ (Plantago major) و پنيرک (Malva neglecta) تحت pdf دارای 8 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد دانلود مقاله بررسي اثر تنش خشکي بر ترکيب هاي آنتي اکسيدان در گياهان دارويي اسفرزه (Plantago ovata)، بارهنگ (Plantago major) و پنيرک (Malva neglecta) تحت pdf کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ريختگي احتمالي در متون زير ،دليل ان کپي کردن اين مطالب از داخل فایل ورد مي باشد و در فايل اصلي دانلود مقاله بررسي اثر تنش خشکي بر ترکيب هاي آنتي اکسيدان در گياهان دارويي اسفرزه (Plantago ovata)، بارهنگ (Plantago major) و پنيرک (Malva neglecta) تحت pdf ،به هيچ وجه بهم ريختگي وجود ندارد


بخشی از متن دانلود مقاله بررسي اثر تنش خشکي بر ترکيب هاي آنتي اکسيدان در گياهان دارويي اسفرزه (Plantago ovata)، بارهنگ (Plantago major) و پنيرک (Malva neglecta) تحت pdf :

سال انتشار: 1393
محل انتشار: اولین کنگره ملی الکترونیکی زیست شناسی و علوم طبیعی ایران
تعداد صفحات: 8
چکیده:
تنش های اسمزی در گیاهان باعث تولید رادیکال های آزاد شده و گیاهان برای پاکسازی این رادیکال های سمی راهبردهای گوناگونی را در پیش می گیرند. که از مهمترین آنها تولید و تجمع متابولیت های ثانویه می باشد در این پژوهش عصاره متانولی 80% پودر خشک اندام های هوایی سه گیاه اسفرزه، بارهنگ و پنیرک که به منظور بررسی اثر تنش خشکی بر محتوای فنل و فلاونوئیدی و فعالیت آنتی اکسیدانی آنها تحت چهار تیمار خشکی 20%، 40%، 80% و 100% بر اساس ظرفیت زراعی قرار گرفته بودند تهیه شد. محتوای فنل و فلاونوئیدی و فعالیت آنتی اکسیدانی بر اساس مدل DDPH نشان داد که تفاوت معنی داری بین میانگین های محتوای فنل و فلاونوئید و فعالیت آنتی اکسیدانی در سطوح مختلف خشکی وجود دارد و با افزایش سطح تنش خشکی شاهد افزایش محتوای فنل و فلاونوئید و فعالیت آنتی اکسیدانی هستیم.


برای دریافت اینجا کلیک کنید





ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
,


برای دریافت اینجا کلیک کنید

دانلود مقاله پيش بيني ويژگي هاي شخصيتي فراگيران بر حسب وابستگي به فناوري و ارتباطات نو ظهور اينترنت تحت pdf دارای 11 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد دانلود مقاله پيش بيني ويژگي هاي شخصيتي فراگيران بر حسب وابستگي به فناوري و ارتباطات نو ظهور اينترنت تحت pdf کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ريختگي احتمالي در متون زير ،دليل ان کپي کردن اين مطالب از داخل فایل ورد مي باشد و در فايل اصلي دانلود مقاله پيش بيني ويژگي هاي شخصيتي فراگيران بر حسب وابستگي به فناوري و ارتباطات نو ظهور اينترنت تحت pdf ،به هيچ وجه بهم ريختگي وجود ندارد


بخشی از متن دانلود مقاله پيش بيني ويژگي هاي شخصيتي فراگيران بر حسب وابستگي به فناوري و ارتباطات نو ظهور اينترنت تحت pdf :

سال انتشار: 1391

محل انتشار: نخستین کنگره ملی فضای مجازی و آسیب های اجتماعی نوپدید

تعداد صفحات: 11

چکیده:

هدف این پزوهش پیش بینی ویژگی های شخصیتی فراگیران بر حسب وابستگی به فناوری و ارتباطات نو ظهور اینترنت است. از بین جامعه آماری (کل نوجوانان دبیرستانی استان سمنان) تعداد 800 نفر به روش نمونه گیری تصادفی- طبقه ای انتخاب شدند. در این تحقیق از پرسشنامه سنجش اعتیاد به اینترنت یانگ و پرسش نامه ی نئو استفاده گردید و از دو روش آمار توصیفی و استنباطی برای تجزیه و تحلیل داده ها استفاده شد. نتایج تجزیه و تحلیل داده ها نشان داد که بین دانش آموزان دختر و پسر از نظر میزان استفاده از اینترنت تفاوت معنادار وجود دارد و میانگین استفاده از اینترنت در پسران از میانگین استفاده در دختران به طور معناداری بالاتر است . هم چنین همبستگی میان اینترنت با خرده مقیاس های روان رنجورخویی معنادار و مثبت و برون گرایی معنادار و منفی است. اعتیاد به اینترنت با برخی از صفات شخصیتی نوجوانان از جمله روان رنجورخویی وبرون گرایی ارتباط دارد.


برای دریافت اینجا کلیک کنید





ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
,


برای دریافت اینجا کلیک کنید

دانلود مقاله رابطه جديد IPR براي مخازن با مکانيزم رانش گاز محلول در نفت تحت pdf دارای 9 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد دانلود مقاله رابطه جديد IPR براي مخازن با مکانيزم رانش گاز محلول در نفت تحت pdf کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ريختگي احتمالي در متون زير ،دليل ان کپي کردن اين مطالب از داخل فایل ورد مي باشد و در فايل اصلي دانلود مقاله رابطه جديد IPR براي مخازن با مکانيزم رانش گاز محلول در نفت تحت pdf ،به هيچ وجه بهم ريختگي وجود ندارد


بخشی از متن دانلود مقاله رابطه جديد IPR براي مخازن با مکانيزم رانش گاز محلول در نفت تحت pdf :

سال انتشار: 1390

محل انتشار: سومین همایش ملی تحقیقات نوین در شیمی و مهندسی شیمی

تعداد صفحات: 9

چکیده:

در اختیار داشتن رابطه عملکرد جریانی IPR با دقت بالا که برایمخازن بومی بهینه شده است جهت ارزیابی عملکرد و تولید بهینه اهمیت بسزایی دارد تاکنون روابط تحلیل و تجربی متعددی جهت پیش بینی عملکرد چاه های نفت تحت شرایط دو و سه فازی ارایه شده است لیکن این گونه روابط کاربرد محدودی داشته و استفاده از آنها برای مخازن کشورمان با درصد خطای نسبتا بزرگی همراه خواهد بود در این مقاله سعی شده است با استفاده از داده های مخازن جنوب غربی ایران و الگوریتم The Levenberg-Marquardt رابطه توسعه یافته IPR با دقت بالا بدست آورده و مدل جدید را با روابط معروف و متداول مقایسه نماید برای ارزیابی اعتبار مدل جدید از آزمایشات Multi-Rate دیگر محققین که درمجلات بین المللی منتشر شده است استفاده شده است. درصدخطای پیش بینی عملکرد 19 مورد چاه مورد آزمایش برای مدل توسعه یافته 7/93 درصد و برای مدلهای Fetkovich7/76% و Sukarno13/94% و Vogel13/46 % و Wiggins15/56% و Klins12/00% اگر از داده های سه مورد چاه که تولید شن می کردند و محتوای آسفالتین بالایی داشتند صرفنظر شود مدلجدید با 5/86% در مقایسه با دیگر مدلها در جایگاه نخست قرار میگیرد.


برای دریافت اینجا کلیک کنید





ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
,


برای دریافت اینجا کلیک کنید

دانلود مقاله ارائه مدلي ازنانوالياف کيتوسان به همراه سلولهايه استرومايي مغز استخوان BMSCs جهت ترميم و بهبود نقايص و آسيب هاي واردشده بربدن تحت pdf دارای 5 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد دانلود مقاله ارائه مدلي ازنانوالياف کيتوسان به همراه سلولهايه استرومايي مغز استخوان BMSCs جهت ترميم و بهبود نقايص و آسيب هاي واردشده بربدن تحت pdf کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ريختگي احتمالي در متون زير ،دليل ان کپي کردن اين مطالب از داخل فایل ورد مي باشد و در فايل اصلي دانلود مقاله ارائه مدلي ازنانوالياف کيتوسان به همراه سلولهايه استرومايي مغز استخوان BMSCs جهت ترميم و بهبود نقايص و آسيب هاي واردشده بربدن تحت pdf ،به هيچ وجه بهم ريختگي وجود ندارد


بخشی از متن دانلود مقاله ارائه مدلي ازنانوالياف کيتوسان به همراه سلولهايه استرومايي مغز استخوان BMSCs جهت ترميم و بهبود نقايص و آسيب هاي واردشده بربدن تحت pdf :

سال انتشار: 1392
محل انتشار: سومین همایش سراسری کاربردهای دفاعی علوم نانو
تعداد صفحات: 5
چکیده:
روشهای مختلفی برای ترمیم نقایص واسیب های وارده بربدن مانند انواع زخم ها شکستگی ها و بریدگی ها ابداع شده و مورد استفاده قرارگرفته اند امروزه استفاده ازنانوذرات و همچنین سلول درمانی بیش ازهرروش دیگری مورداقبال قرارگرفته است دراین تحقیق تلاش گردیده که یک نوع پوشش ازنانوالیاف حاصل ازمحلول پلیمری کیتوسان /پلی اتیلن اکساید به همراه سلولهای BMSCs تهیه گریدد بنابراین سلولهای BMSCs پس ازسه مرحله پاساژبرروی نانوالیاف 10/90و20/80 ازکیتوسان /پلی اتیلن اکساید کشت داده شدوشکل سلولهای BMSCs میزان خلوص و بنیادی بودن آنها پس ازروز ششم مورد بررسی قرارگرفت نتایج نشان داد که این سلولها درطول مطالعه همچنان بنیادی بودن خودشان را حفظ کرده و شکل آنها درمواجه با نانوالیاف موردنظر دچارتغییرات اساسی نشده است و نتایج حاکی ازعدم اختلاف معنی داربین سلولها برروی نانوالیاف درمقایسه باگروه شاهد داشت


برای دریافت اینجا کلیک کنید





ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
,

تاريخ : 3 اسفند 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : علی | بازدید : <-PostHit->

برای دریافت اینجا کلیک کنید

دانلود مقاله بررسي گرده افشاني در ارقام انتخابي گيلاس در منطقه مغان تحت pdf دارای 1 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد دانلود مقاله بررسي گرده افشاني در ارقام انتخابي گيلاس در منطقه مغان تحت pdf کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ريختگي احتمالي در متون زير ،دليل ان کپي کردن اين مطالب از داخل فایل ورد مي باشد و در فايل اصلي دانلود مقاله بررسي گرده افشاني در ارقام انتخابي گيلاس در منطقه مغان تحت pdf ،به هيچ وجه بهم ريختگي وجود ندارد


بخشی از متن دانلود مقاله بررسي گرده افشاني در ارقام انتخابي گيلاس در منطقه مغان تحت pdf :

سال انتشار: 1392
محل انتشار: همایش ملی پژوهشهای کاربردی در علوم و مهندسی
تعداد صفحات: 1
چکیده:
گیلاس(Prunus aviumL.)یکی از مهمترین میوه های مناطق معتدله در دنیا است. اکثر ارقام گیلاس به دلیل خودناسازگاری ،همواره مشکلاتی را از نظر تلقیح و میوه دهی به همراه داشته اند لذا برای تولید میوه تجارتی نیاز به گرده دهنده مناسب و سازگاردارند.در این آزمایش گیلاس رقم ناپلئون، بورالت، لامبرت و ژان به عنوان ارقام تجارتی بر روی همدیگر و بر روی خود شان مورد بررسی قرار گرفتند.این تحقیق بر اساس بلوک های کامل تصادفی بر پایه فاکتوریل انجام شد.به منظور تعیین سازگاری و ناسازگاری ارقام گرده دهنده در تشکیل میوه،محاسبات آماری روی درصد تشکیل میوه انجام گرفت. میانگین نهایی تشکیل میوهدر ارقام مورد مطالعه(لامبرت،ناپلئون،ژان،بورالت) با استفاده از خود ارقام بر روی یگدیگر متفاوت می باشد. نتایج حاصل نشان داد که رقم ناپلئون و ژان و لامبر ت رقم مناسبی به عنوان گرده دهنده برای رقم بورالت می باشد و همچنین رقم بورالت یک رقم خود بارور می باشد که بیشترین میوه را در زمان خودگرده افشانی تولید کرد و مناسب برای احداث باغ می باشد.و رقم ناپلئون بارقم لامبرت ناسازگار بوده و برای کاشت با هم مناسب نیستند و از کشت آنها باید خودداری کرد و رقم ژان،ناپلئون،لامبرت خود ناساز گار نیز می باشند و بهتر است برای احداث باعات با ارقام مناسب گرده دهنده کاشت شوند


برای دریافت اینجا کلیک کنید





ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
,


برای دریافت اینجا کلیک کنید

دانلود مقاله ارزيابي ويژگي هاي فني نيروگاه هاي گداخت به روش محصورسازي لختي به منظور توليد برق تحت pdf دارای 18 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد دانلود مقاله ارزيابي ويژگي هاي فني نيروگاه هاي گداخت به روش محصورسازي لختي به منظور توليد برق تحت pdf کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ريختگي احتمالي در متون زير ،دليل ان کپي کردن اين مطالب از داخل فایل ورد مي باشد و در فايل اصلي دانلود مقاله ارزيابي ويژگي هاي فني نيروگاه هاي گداخت به روش محصورسازي لختي به منظور توليد برق تحت pdf ،به هيچ وجه بهم ريختگي وجود ندارد


بخشی از متن دانلود مقاله ارزيابي ويژگي هاي فني نيروگاه هاي گداخت به روش محصورسازي لختي به منظور توليد برق تحت pdf :

سال انتشار: 1392
محل انتشار: دومین همایش ملی انرژی های نو و پاک
تعداد صفحات: 18
چکیده:
نیروگاه های گداخت به روش محصورسازی لختی (ICF) می توانند منابع عظیمی از انرژی را فراهم کنند و چشم اندازی از حل مسئله تامین انرژی را عرضه نمایند. این مسئله نه تنها در حوزه علم و تکنولوژی، بلکه عمیقاً در اقتصاد و روابط بین الملل کشورها مطرح می باشد. در کشور عزیزمان ایران نیز تحقیقات و پروژه های زیادی برای طراحی منابع تولید انرژی هسته ای و تکنولوژی های وابسته انجام می گیرد و مخارج هنگفتی نیز در این راستا هزینه می شود. این تحقیق به بررسی موضوعاتی می پردازد که باید در آینده نیروگاه های گداخت مورد توجه واقع شوند. برای این منظور یک طراحی مفهومی از نیروگاه گداخت انجام شد و در آن بازدهی نیروگاه، راه انداز، محفظه گداخت، تولید هدف و موضوعات حفاظتی مطالعه و رازیابی گردید.


برای دریافت اینجا کلیک کنید





ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
,

تاريخ : 3 اسفند 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : علی | بازدید : <-PostHit->

برای دریافت اینجا کلیک کنید

دانلود تحقيق در مورد انواع دما سنج ها تحت pdf دارای 10 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد دانلود تحقيق در مورد انواع دما سنج ها تحت pdf کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ريختگي احتمالي در متون زير ،دليل ان کپي کردن اين مطالب از داخل فایل ورد مي باشد و در فايل اصلي دانلود تحقيق در مورد انواع دما سنج ها تحت pdf ،به هيچ وجه بهم ريختگي وجود ندارد


بخشی از متن دانلود تحقيق در مورد انواع دما سنج ها تحت pdf :

انواع دما سنج ها

دماسنج مقاومتی
دما
دما یكی از عناصر اساسی شناخت هوا می باشد، با توجه به دریافت نامنظم انرژی خورشیدی توسط زمین، دمای هوا در سطح زمین دارای تغییرات زیادی است كه این تغییرات به نوبه خود سبب تغییرات دیگری در سایر عناصر هوا می گردد. دمای هوا را به وسیله دماسنج اندازه گیری می كنند.
لوازم ابزار دقیق جهت اندازه گیری دما موجود مانند ترموکوپل ، RTD، ترمیستور و دماسنجهای نیمه هادی هستند که هر مدام با استفاده از قانون طبیعی و یا خصوصیتی این کار را انجام می دهند. که در این پروژه به بررسی دماسنجهای مقاومتی و نیمه هادی خواهیم پرداخت.

دماسنج مقاومتی یعنی ابزاری که مقاومت الکتریکی آنها رابطه ای با دمای آنها دارد که رو نوع موجود است. یکی از اینها فلزاتی اند که با تغییر دمایشان مقاومت آنها تفییر می کند یعنی(RTD ( Resistance TemperatureDetector که یکی از پر استفاده ترین ابزار دقیق است که در صنعت استفاده فراوانی دارد، دیگری دماسنجهای مقاومتی هستند که از نیمه هادی ها ساخته شده اند و مفدار مفاومت اتصال P-N (دیود) با تغییر دما رابطه دارد که این ابزار ترمیستور Thermistor نام دارد.

سری دیگری از دماسنجها که در این پروژه یررسی خواهند شد دماسنجهای نیمه هادی اند. که با پیشرفت صنایع نیمه هادی گسترش زیادی پیدا کرده که تراشه هایی با تنوع زیادی و برای استفاده در شرایط و کاربردهای خاصی ساخته شده اند.
همچنین در این پروژه به بررسی چند نوع از مدارهای مبدل خواهیم پرداخت که عموما برای کارهای آزمایشگاهی و یا کارهای کوچک استفاده می شوند و معرفی چند نوع ترانسمیتر که بیشتر در صنعت استفاده می شوند.

مورد دیگری که در این پروژه به آنها پرداخت خواهد شد سنسورهای هوشمند است. که شامل تعریف هوشمند بودن برای سنسورهای دمایی و معرفی چند نمونه از آنها.

در جمع آوری مطالب این پروژه از مطالب موجود در اینترنت بهره گرفته شده است و همچنین از کاتالوگ 2003 محصولات شرکت Endress+Hauser استفاده گردیده است.
در قسمت مبانی علمی وفنی این پروژه به بررسی اصول و قوائد علمی و فنی سنسورهای دمایی موجود خواهیم پرداخت که فرمولها مشخصات فنی ریز آنها بررسی خواهد شد.

در قسمت انواع و کاربردها انواع گوناگون هر یک از این سنسورها معرفی خواهند شد و همچنین چند کاربرد از از کاربردهای مختلف آنها گفته خواهد شد.
در قسمت سنسورهای موجود به معرفی تعدادی از سنسورهای موجود و خصوصیات مهم آنها و همچنین ترانسمیتر ها و سنسورهای هوشمند خواهیم پرداخت.

در قسمت بازار تعدادی از سازنده های بزرگ خارجی همراه با شرکتهای داخلی که نمایندگی آنها را دارند معرفی خواهند شد. البته دید در انتخاب شرکتها بر اساس فعالیت آنها در بازار و در صنعت ایران می باشد.
دماسنج گازی

نگاه اجمالی
جنس ، ساختمان و ابعاد دماسنج در ادارات و مؤسسات مختلف سراسر دنیا که این دستگاه را بکار می‌برند، تفاوت دارد و به طبیعت گاز و گسترده دمایی که دماسنج برای آن در نظر گرفته شده است، بستگی دارد. در سالهای اخیر اصلاحات بزرگ زیادی در طرح دماسنجهای گازی صورت گرفته است.
دماسنج گازی ساده

در دماسنج گازی ساده شده با حجم ثابت ، مخزن جیوه‌ای طوری بالا و پایین برده می‌شود که سطح هلالی جیوه در سمت چپ همیشه با نقطه شاخص در تماس باشد. فشار حباب برابر با مجموع فشار ارتفاع h و فشار اتمسفر است. گاز در حباب B (که معمولا از جنس پلاتین یا یکی از آلیاژهای آن است) توسط یک لوله موئین با ستون جیوه M ارتباط پیدا می‌کند، قرار دارد. حجم گازی را با تنظیم ارتفاع ستون جیوه M تا آنجا که سطح فوقانی جیوه نوک یک شاخص کوچک (به نام نقطه شاخص) را در فضای بالای M لمس کند، ثابت نگه می‌داریم. این فضا معروف به فضای مرده یا حجم مزاحم است.
ستون جیوه M با بالا یا پائین بردن مخزن جیوه تنظیم می‌شود. اختلاف ارتفاع h بین دو ستون جیوه M و را یک بار هنگامی که حباب توسط سیستمی که می‌خواهیم دمای آن را اندازه بگیریم، احاطه شده است، اندازه می‌گیریم و بار دیگر وقتی که سیستم را آب در نقطه سه گانه احاطه کرده است.
خطای موجود در دماسنج گازی

گاز موجود در فضای مرده (و در هر حجم مزاحم دیگر) در دمایی متفاوت با دمای گاز داخل حباب است.
گاز داخل لوله موئین که حباب را به فشارسنج وصل می‌کند، دارای شیب دماست، یعنی دمای آن یکنواخت نیست.
حباب ، لوله موئین ، حجمهای مزاحم با تغییر دما و فشار تغییراتی را سبب می‌شوند.

اگر قطر لوله موئین با مسیر آزاد میانگین مولکولهای گاز قابل مقایسه باشد، یک شیب فشار در لوله موئین وجود خواهد داشت. (اثر ثردمن)
مقداری گاز توسط دیواره‌ها ، حباب و لوله موئین برآشامیده می‌شود. هر قدر دما پائین‌تر باشد، برآشامی بیشتر است.
اثراتی وجود دارند که ناشی از دما و تراکم پذیری جیوه در فشارسنج هستند.

اصلاح دماسنج گازی
در سالهای اخیر ، اصلاحات بزرگ زیادی در طرح دماسنجهای گازی صورت گرفته است. دو تای این اصلاحات بطور طرح‌وار بدین صورت می‌باشند که به جای گاز «دماسنجی» درون حباب که مستقیما با جیوه درون فشارسنج تماس دارد، دو حجم جداگانه گاز وجود دارند: گاز دماسنجی ، که تا یک دیافراگم ادامه دارد و به یک طرف آن فشار وارد می‌آورد و یک گاز فشارسنجی که در طرف دیگر دیافراگم قرار دارد و به فشارسنج مرتبط است. دیافراگم خود یکی از صفحات خازنی است که صفحه دیگر آن در همان نزدیکی تثبیت شده است. اختلاف فشار در دو طرف دیافراگم باعث حرکت جزئی دیافراگم می‌شود. در فشار متعارفی جو ، اختلاف فشاری برابر یک قسمت در یک میلیون قابل آشکارسازی است. وقتی دیافراگم هیچ انحرافی را نشان ندهد، فشار گاز فشارسنجی برابر با فشار گاز دماسنجی است و قرائت فشارسنج ، فشار گاز داخل حباب را بدست می‌دهد.

اصلاح فشارسنج جیوه‌ای
یکی دیگر از اصلاحات در فشارسنج جیوه‌ای عبارت است از فضای گاز تعدیل کننده که حباب را احاطه می‌کند. گاز فشارسنجی تمام این فضا را پر می‌کند. در لحظه‌ای که فشارسنج قرائت می‌شود، هیچ نیروی خالصی که تمایل به تغییر ابعاد حباب داشته باشد، وجود ندارد و بنابراین نیاز به هیچ گونه تصحیحی برای به حساب آوردن تغییر حجم حباب با فشار نیست. بزرگترین اصلاحات در فشارسنج جیوه‌ای انجام گرفته‌اند. با انتخاب لوله گشاد ، سطح هلالی جیوه در هر لوله

خیلی تخت می‌شود. زیرا بر خلاف دستگاه قدیمی‌تری که در شکل قبل نشان داده شده است، فضای مرده بستگی به قطر لوله ندارد. محل هلال جیوه را با بکار گرفتن آن به عنوان یکی از صفحات خازن و تثبیت صفحه دیگر در نزدیک آن و اندازه گیری ظرفیت خازن توسط یک پل ac ، تعیین می‌کنیم. قالبهای پیمانه‌ای برای اندازه گیری اختلاف ارتفاع دو ستون جیوه مورد استفاده قرار می‌گیرند. فشارها را می‌توان با دقت چند ده هزارم میلیمتر جیوه یا چند صدم پاسکال ، اندازه گیری کرد.

انواع دماسنج ها ی دیگر
1 – دماسنج معمولی (استاندارد Thermometer)
این دماسنج یك لوله بسیار باریك شیشه ای مسدود است كه در انتهای آن محفظه ای تعبیه و از جیوه یا الكل پر شده است. در داخل لوله دماسنج خلاء كامل وجود دارد. گرم و سرد شدن مخزن باعث گرم و سردشدن مایع درون مخزن شده و متعاقب آن باعث بالا و پایین رفتن مایع در داخل مخزن شیشه ای می شود، با مشاهده سطح مایع در داخل لوله دماسنج و قرائت عددی كه روی بدنه شیشه نوشته شده است دمای هوا در آن لحظه مشخص می شود.

2 – دماسنج حداكثر (Max-Thermometer)
اغلب نیاز است علاوه بر دمای معمولی هوا حداكثر دمایی كه در طول یك دوره معین مثلاً یك شبانه روز اتفاق افتاده است نیز اندازه گیری و تثبیت شود به این منظور از دماسنج حداكثر استفاده می كنند. این نوع دماسنج با یك تفاوت جزیی تقریبا مشابه دماسنج های معمولی است به این صورت كه لوله مویین آن در محلی كه به مخزن منتهی می شود بسیار باریك شده است. هنگامی كه دما زیاد می شود جیوه داخل مخزن منبسط شده و نیروی حاصل می تواند باعث

راندن جیوه از داخل مجرای باریك بالای مخزن به قسمت بالای لوله گردد به این ترتیب ارتفاع جیوه در داخل مخزن بالا می رود و با كاهش دما مایع داخل مخزن منقبض می شود ولی باریك بودن لوله از برگشت مایع به داخل مخزن جلوگیری می كند و سطح مایع در داخل لوله در محلی كه بالاترین دمای قبلی اتفاق افتاده است باقی می ماند بنابراین سطح فوقانی جیوه نشان دهنده حداكثر دمای اتفاق افتاده است.
3 – دماسنج حداقل (Minimum Thermometer)
دماسنج های حداقل برای تثبیت پایین ترین دمای اتفاق افتاده در یك دوره معین به كار می رود دماسنج های حداقل مشابه دماسنج های معمولی است با این تفاوت كه مایع داخل مخزن این نوع دماسنج به جای جیوه از مایعات رقیق تر مانند الكل استفاده می شود. به علاوه در داخل لوله مویین یك سوزن شیشه ای كه دو سر آن گرد می باشد رها گردیده كه به عنوان شاخص از آن استفاده می شود، وقتی دمای هوا كاهش می یابد با انقباض مایع سطح بالای الكل در داخل لوله مویین با اعمال نیروی كشش سطحی شاخص سوزنی را نیز به طرف پایین مخزن حركت می دهد با افزایش دما مجدداً الكل در داخل لوله مویین از اطراف سوزن عبور كرده و به طرف بالا صعود می كند اما سوزن در پایین ترین محلی كه قبلا در اثر كشش سطحی پایین آمده بود باقی می ماند.
بنابراین قسمت بالایی شاخص شیشه ای پایین ترین دمایی را كه اتفاق افتاده است نشان می دهد در حالی كه انتهای سطح الكل در بالای لوله دمای لحظه ای هوا را نشان می دهد.

4 – دماسنج حداقل – حداكثر (Min-Max Thermometer)
این دماسنج تركیبی از دو دماسنج حداقل و حداكثر می باشد، این دماسنج از یك لوله شیشه ای U شكل ساخته شده است كه دو انتهای آن مسدود می باشد. قسمت پایینی لوله U شكل با جیوه پر شده است. علاوه بر جیوه قسمت بالایی لوله قسمت چپ به طور كامل از الكل پر شده است اما نصف حجم لوله سمت راست كه انتهای آن به صورت یك مخزن گشاد شده می باشد از الكل پر شده است و نصف دیگر آن از یك نوع گاز پر شده است. در بالاترین سطح جیوه و در داخل الكل در هر دو ستون شاخص های شیشه ای رنگی كه یك سوزن در وسط آن تعبیه شده است وجود دارد در اثر گرم و سرد شدن و متعاقب آن انبساط و انقباض سطح جیوه بالا و پایین می رود. بالاترین حدی كه جیوه در شاخه سمت چپ بالا رفته است دمای حداقل و بالاترین حدی كه جیوه در شاخه سمت راست بالا رفته دمای حداكثر را نشان می دهد.

5 – دمانگار (Thermograph)
دمانگار یك وسیله كاملاً مكانیكی است و با استفاده از یك عنصر فلزی كه انحنای آن با دما تغییر می كند ساخته شده است یك طرف عنصر فلزی حساس به تغییرات دما كه دارای انحنا می باشد به بازوی اهرم طویل و متحركی بسته شده است كه این بازو ممكن است مستقیماً دما را از روی یك مقیاس ساده درجه بندی شده نشان دهد و یا اینكه انتهای بازو به یك قلم ثبات متصل گردد. با تغییر دمای هوا انحنای فلز تغییر می كند و این امر با توجه به نحوه تغییرات دما باعث انحراف قلم در انتهای بازوی مكانیكی به طرف بالا و پایین در روی كاغذ گراف می گردد و دماها ثبت می شوند.


برای دریافت اینجا کلیک کنید





ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
,


برای دریافت اینجا کلیک کنید

دانلود مقاله اجاق خورشيدي؛ سيستم نوين خورشيدي در کوهنوردي جهت کاهش خطرات زيست محيطي تحت pdf دارای 12 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد دانلود مقاله اجاق خورشيدي؛ سيستم نوين خورشيدي در کوهنوردي جهت کاهش خطرات زيست محيطي تحت pdf کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ريختگي احتمالي در متون زير ،دليل ان کپي کردن اين مطالب از داخل فایل ورد مي باشد و در فايل اصلي دانلود مقاله اجاق خورشيدي؛ سيستم نوين خورشيدي در کوهنوردي جهت کاهش خطرات زيست محيطي تحت pdf ،به هيچ وجه بهم ريختگي وجود ندارد


بخشی از متن دانلود مقاله اجاق خورشيدي؛ سيستم نوين خورشيدي در کوهنوردي جهت کاهش خطرات زيست محيطي تحت pdf :

سال انتشار: 1393
محل انتشار: اولین کنفرانس سراسری توسعه محوری مهندسی عمران، معماری، برق و مکانیک ایران
تعداد صفحات: 12
چکیده:
مصرف بی رویه وروزافزون سوختهای فسیلی بعنوان منبع محدود انرژی و تاثیرمخرب آن برمحیط زیست توجه همگان را به استفاده ازانرژیهای تجدید پذیرجلب نموده است چرا که مصرف این سوختها موجب تولید گازهای گلخانه ای بارانهای اسیدی وپدیده گرم شدن زمین وبوجود آمدن سایرپدیده های مضرزیست محیطی شده است بنابراین ازانجایی که کوهنوردی ورزشی منظم همراه با برنامه زمانبندی برای انجام فعالیتهایی مانند پخت وپز وخوردن و اشامیدن درطبیعت بکرکوهستان است و باید افراد یاتجهیزات کامل و دارای کارایی بالا اقدام به انجام این ورزش کنند تابتوانند ازعهده دشواریهای آن ها برایند استفاده ازسیستمی نوین همچون اجاق خورشیدی جهت پاسخگویی به یکی ازنیازهای جامعه کوهنوردی درشرایط عادی وبحرانی راه حلی مناسب خواهد بود لذا دراین قماله بامطالعه اسنادی و پیمایش میدانی سعی درارایه الگوی مناسب طراحی و ساخت 3نوع اجاق خورشیدی جهت حمل اسان و کارایی مناسب درکوهنوردی داشته است و این نتیجه حا صل گردید که بابهره گیری ازسیستم های نوین خورشیدی میتوان درجهت ارتقا کیفی محیط طبیعی برای جامعه کوهنوردان گامی موثربرداشت و موجب افزایش سلامت جسمانی و روانی آنان گردید


برای دریافت اینجا کلیک کنید





ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
,