خريد بک لينک
خريد سکه ساکر
خرید گیفت کارت
deli meat
Tobacco
Window repair
خرید یخچال ال جی
Window repair
فلنج
مرکز مقالات پیامبر اکرم (ص)
تاريخ : 3 اسفند 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : علی | بازدید : <-PostHit->

برای دریافت اینجا کلیک کنید

دانلود تقويت سرمايه اجتماعي، ضرورت ابقا و توسعه سازمان ها تحت pdf دارای 9 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد دانلود تقويت سرمايه اجتماعي، ضرورت ابقا و توسعه سازمان ها تحت pdf کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی دانلود تقويت سرمايه اجتماعي، ضرورت ابقا و توسعه سازمان ها تحت pdf ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن دانلود تقويت سرمايه اجتماعي، ضرورت ابقا و توسعه سازمان ها تحت pdf :


نام کنفرانس یا همایش : اولین کنفرانس ملی مدیران آموزش و پژوهش

تعداد صفحات : 9

چکیده مقاله:

بازده و کارایی ادارات و سازمان ها با شرایط ایده آل و مطلوب، فاصله ای بسیار دور دارد و این بخش که به نوعی با تمامی اقشار جامعه در ارتباط است، قادر به نمایش تمامی پتانسیل ها و توانایی های خویش نمی باشد. در سازمان ها، با داشتن زنجیره ای متشکل از سرمایه های انسانی، اقتصادی لزوم وجود یک حلقه در این زنجیره به شدت احساس می شود و آن حلقه چیزی به جز سرمایه اجتماعی نمی باشد. در این مقاله سعی شده تا خوانندگان را با مفهوم سرمایه اجتماعی و شاخص های بارز آن آشنا نموده و با بررسی ابعاد، نظریه ها و تقسیم بندی های متنوع در این مورد، نقش آن را در پیشبرد متعالی اهداف سازمانی، مورد واکاوی قرار داده و مدیران و مسئولین سازمانی را به توجه بیشتر بر این مقوله مهم و اساسی هدایت نماییم، تا به نوعی چراغ هدایت سازمان ها برای رسیدن به برنامه ها و اهداف خود باشد


برای دریافت اینجا کلیک کنید





ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
,


برای دریافت اینجا کلیک کنید

دانلود مقاله تاثيرات اقتصادي به کارگيري فرايندهاي نوين توليد، ايجاد چالش جدي براي بقاي واحد هاي قديمي اوره تحت pdf دارای 11 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد دانلود مقاله تاثيرات اقتصادي به کارگيري فرايندهاي نوين توليد، ايجاد چالش جدي براي بقاي واحد هاي قديمي اوره تحت pdf کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ريختگي احتمالي در متون زير ،دليل ان کپي کردن اين مطالب از داخل فایل ورد مي باشد و در فايل اصلي دانلود مقاله تاثيرات اقتصادي به کارگيري فرايندهاي نوين توليد، ايجاد چالش جدي براي بقاي واحد هاي قديمي اوره تحت pdf ،به هيچ وجه بهم ريختگي وجود ندارد


بخشی از متن دانلود مقاله تاثيرات اقتصادي به کارگيري فرايندهاي نوين توليد، ايجاد چالش جدي براي بقاي واحد هاي قديمي اوره تحت pdf :

سال انتشار: 1393
محل انتشار: دومین همایش علمی مهندسی فرآیند
تعداد صفحات: 11
چکیده:
اوره، پر مصرف ترین کود شیمیایی در جهان است و از احداث اولین واحد تولید اوره، 90 سال میگذرد و تاکنون صدها واحد اوره با فرایند ها و ظرفیت های اسمی متفاوت احداث شده اند و قطعا احداث همه این واحد ها در زمان خود، دارای توجیه فنی و اقتصادی بوده است. طی دهه اخیر طراحان فرایند اوره با ابداع فرایند های جدید و بهینه، امکان عملی دستیابی به ظرفیت های اسمی بالاتر از یک میلیون تن در سال برای یک واحد اوره را محقق ساخته و هزینه های تولید هر تن اوره را نسبت به قبل به طرز چشمگیری کاهش داده اند، لذا پدید آمدن این واحد ها و داشتن مزایای زیاد، برای ادامه تولید و رقابت اقتصای تعداد زیادی از واحد های قدیمی (صرف نظر از فرسودگی و ایمنی)، صرفا به دلیل بالا بودن هزینه تولید ناشی از نوع فرایند قدیمی تر و ظرفیت اسمی کمتر، به یک چالش جدی تبدیل شده است و این موضوع برای تصمیم گیری استراتژی آینده آن شرکتها بسیار مهم است. این مقاله چگونگی تاثیر اقتصادی به کارگیری فرایندهای نوین و ظرفیت اسمی بالا را بر کاهش هزینه تولید هر تن اوره ارائه میدهد و لزوم سنجش وضعیت واحد های قدیمی و مقایسه با وضعیت مطلوب واحد های جدید را نمایان می سازد. نتایج این مطالعات برای یک واحد اوره قدیمی، ممکن است منجر به ارائه راهکارهایی از قبیل بهینه سازی فرایند، افزایش ظرفیت، تعویض برخی تجهیزات و ;. شود یا حتی برچیدن کل واحد را پیشنهاد نماید.


برای دریافت اینجا کلیک کنید





ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
,

تاريخ : 3 اسفند 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : علی | بازدید : <-PostHit->

برای دریافت اینجا کلیک کنید

دانلود مقاله خلاقيت تحت pdf دارای 34 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد دانلود مقاله خلاقيت تحت pdf کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ريختگي احتمالي در متون زير ،دليل ان کپي کردن اين مطالب از داخل فایل ورد مي باشد و در فايل اصلي دانلود مقاله خلاقيت تحت pdf ،به هيچ وجه بهم ريختگي وجود ندارد


بخشی از متن دانلود مقاله خلاقيت تحت pdf :

خلاقیت
مقدمه :

بی تردید خلاقیت در زمره مهمترین و فراگیرترین فعالیت های انسانی به شمار می آید . خانه ها و اداره ها مملو از مبلمان ، اسباب ، اثاثیه و دیگر وسایل راحتی است که محصول ابداع و ابتکار انسانند. مردم با مطالب فکاهی روزنامه ها خود را سرگرم می کنند ، هنگامی که با هواپیما مسافرت می کنند یا به کنار دریا می روند با خود کتاب داستان می برند ، به سینما می روند تا آخرین فیلم های با شکوه را تماشا کنند . برنامه ها و پیام های بازرگانی و تلویزیونی را تماشا کنند ، برنامه

ها و پیامدهای ذهن خلاق گواهی می دهند ساختمان هایی که مردم به آنها وارد می شوند ، اتومبیل هایی که می رانند ، لباسهایی که می پوشند همگی نمونه هایی از خلاقیت هستند . تنها راه فرار از این پدیده این است که کاملا برهنه به عمق جنگلی بکر قدم گذاریم و حتی آنجا نیز شخص باید مواظب باشد که آهنگی را زمزمه نکند . حتی یک بیت شعر را به

یاد نیاورد . یا حتی به آسمان ننگرد مبادا هواپیمایی یا رد سفید آن را ببیند . جای شگفتی نیست که داشتن خلاقیت برای مردم خصلتی نیکو تلقی می شود ، معلمان از دانش آموزان خود انتظار دارند تا در پروژه های علمی و مقاله های درسی خود قدری خلاقیت نشان دهند . مدیران اجرایی در شرکت های دارای تکنولوژی پیشرفته از واحدهای تحقیق و توسعه خود

انتظار دارند تا فرآورده های تازه ای اختراع کنند و از واحدهای بازاریابی خود توقع دارند تا راهبردهای نوینی برای فروش آن فرآورده ها بیندیشند . در سطحی شخصی تر خلاقیت اغلب به عنوان نشانی از سلامت ذهنی و سلامت عاطفی تلقی می شود . در واقع انواع رمان های هنری از موسیقی هایی پدید آمده اند که از رهگذر ابراز خلاقیت درونی موجب بهبود سازگاری روانی و رشد شده اند ، خلاصه خلاقیت می توانند در زمره آن روش های بسیار ویژه به شمار آید که افراد بشر به وساطت آن می تواند کنش بهینه خود را ابراز کنند .

آیا خلاقیت را می توان آموزش داد؟
پژوهش های انجام شده در زمینه آموزش دهی خلاقیت ، عمدتا به این نتیجه رسیده است که خلاقیت را هم می توان آموزش و هم پرورش داد . تورنس ( 1972 ) اشاره می کند که طی پانزده سال تجربه در مطالعه و آموزش تفکرات خلاق ، شواهدی را دیده است که خلاقیت را می توان آموزش داد . وی روش های جالبی برای آموزش ارائه می دهد و کارایی این روش ها را مقایسه می کند .

ساندرز ( 1984 ) در کتاب « آموزش خلاقیت از طریق استعاره » تاکید می کند که برای پرورش خلاقیت باید به کودکان و نوجوانان امکان تفکر داد و آنان را از انجام فعالیت های قالبی از پیش تعیین شده تا حد امکان برحذر داشت . این پژوهشگرمانند بسیاری دیگر از پژوهشگران به کارکرد بخش راست و چپ مغز اشاره می کنند و معتقد است که بخش چپ مغز مسئول آن دسته از فعالیتهای ذهنی است که عمدتا آنها را می توان در حیطه تفکر همگرا قرار داد . مانند حافظه محض

« استدلال کلامی » یادگیری متکی بر حافظه ، در حالی که بخش راست مغز آن دسته از فعالیتهای ذهنی را تولید ، کنترل و اداره می کند که در حیطه « تفکر واگرا » قرار دارند ، این محقق معتقد است که در آمریکا و بسیاری از کشورهای دیگر ، صرفاً به پرورش بخش چپ مغز می پردازند و به حافظه محض و فعالیتهای ذهنی نسبتا ساده تر توجه می کنند و خلاقیت را در کودک از بین می برند و یا باعث توقف در کودکان می گردند .

 

معلم ، خلاقیت فردی و تاثیر آن در رشد و ابتکار دانش آموزان
معلم و نقش او در ایجاد زمینه های تجربی و عمل یاد گیرنده اهمیت خاص دارند . چگونه یک معلم مبتکر و خلاق می تواند کوشش کند ، خلاقیت را در دانش آموزان بازشناسی و تشویق کند و فرصت هایی برای بروز آن فراهم کند . این بخش ، پیشنهادهای ویژه ای برای فراهم کردن چنین فرصت هایی ارائه می دهد .

 

معلم خلاق کسی است که :
1- سوالات غریب « غیر معمول » و « عجیب » دانش آموزان را نادیده نمی گیرد . ( بسیاری از اوقات می بینیم که به دانش آموزانی که سوالات غیر عادی می کنند گفته می شود « ساکت باش » و برو خودت آن را پیدا کن . دانش آموزان از طرح سوالاتی که معلم را دچار زحمت می کنند لذت می برند . معلم گرامی : در صورتی که نمی توانید برخی سوالات را جواب دهید . مثلا « چرا مورچه خوار دارای شش انگشت است ؟ » بگذارید دانش آموزان ببینند شما از چنین سوالاتی استقبال می کنید تا جواب آن را پیدا کنند .

2- معلمانی که خود خلاقیت فردی دارند سعی می کنند در همه فکرها نکات مثبت را بیابند ، به فکرها و سوالات برچسب « احمقانه » و « بد» نمی زنند که باعث شود دانش آموزان سوالات خود را مطرح نسازند . بهترین روش این است که این گونه سوالات با مطالبی از سوی معلم دنبال شود و از یاد گیرنده بخواهد در مورد مسئله بیشتر فکر کند ، زمانی که دانش آموز فکر خود را ارزیابی می کند ، احتمال کمتری وجود دارد که در آینده از طرح سوال بپرهیزد .

3- به طور منظم به خلاقیت و ابتکار دانش آموزان خویش پاداش می دهد . بسیاری از دانش آموزان نشان داده اند که با دریافت پاداش برای فعالیتهای خلاقانه ، رفتار خلاقانه آن ها ، افزایش یافته است .

4- معلم خلاق از دانش آموزان خویش انتظار خلاقیت و ابتکار دارد و آن را طلب می کند . و در موقع نمره دادن به خلاقیت و ابتکار امتیاز اضافی می دهد و برای رفتارهای خلاق الگو نشان می دهد .

5- تحقق مو به مو هدفهای از پیش تعیین شده و تسلط بر محتوا مورد تاکید نیست بلکه پرورش قوه تفکر خلاقیت و نوآوری اهمیت بیشتری دارد .
6- برای فعال کردن فرآیندهای ذهنی فقط به غنی سازی شرایط بیرونی آموزش ، مثل کتاب راهنما ، کار و تمرین و نرم افزارهای آموزشی و ; اکتفا نمی کند . بلکه زمینه هایی برای تجربه های شخصی یاد گیرنده به منظور فعال کردن فرآیندهای ذهنی و تفکر او فراهم می کند .

7- معلم خلاق به روشهای یاددهی و راهبردهای یادگیری کلیشه ای و از قبل تهیه شده اکتفا نمی کند . بلکه در انتخاب ساز و کارهای یاددهی ، یادگیری به تناسب موضوع آموزش و آزادی به دانش آموزان می دهد.
8- برای معلمان دارای خلاقیت فردی ، تنها ( بسته های آموزشی ) مرجع آموزش نیستند . بلکه هر نوع فناوری و هر نوع وسیله مناسب آموزشی اعم از منابع مکتوب و غیر مکتوب ممکن است به عنوان محتوایی برای آموزش و تربیت در نظر گرفته شود .

9- برای معلم زمینه ساز خلاقیت ، محل آموزش ، ثابت و مشخص و استاندارد نیست . معلم و دانش آموز می تواند به هنگام ضرورت و به تناسب موضوع آموزش ، از محل یادگیری غیر از کلاس درس برای یادگیری استفاده کنند .
10- معلم خلاق از ارزشیابی پیشرفت تحصیلی مفهوم درستی برداشت می کند و ارزشیابی را وسیله ای برای افزایش مهارتهای یادگیری تلقی می کند و از آن در جهت بهبود کیفی برنامه استفاده می کند و از ارزشیابی فقط در ارتباط با شناسایی نقطه ضعف ها بهره نمی گیرد بلکه نقش بزرگتر ارزشیابی را شناسایی استعدادها و توانایی ها می داند.
11- ابزارهای ارزشیابی برای معلم خلاق از انواع ابزارهای مواد کاغذی ، کتبی ، شفاهی و عملی معمول و شناخته شده محدود نیست هر نوع ابزار ابتکاری ممکن است وسیله ای برای سنجش و ارزیابی قرار می دهد.

12- معلم زمینه ساز خلاقیت ، ارزشیابی را فقط از آن چه آموزش داده شده است به عمل نمی آورد . بلکه آنچه یاد گرفته شده است مورد ارزیابی قرار می دهد.

13- معلم خلاق یک جو کلاسی خلاق را به وجود می آورد و به دانش آموزان می آموزد که تفکر خلاق خود را معتبر بدانند .
14- احساس وحشت از شاهکارها را برطرف می کند .
15- یادگیری خودانگیخته را تشویق می کند .

16- دانش آموزان را به محرک های محیطی حساس تر می کند .
17- چگونگی آزمودن و عقیده را به طور منظم آموزش می دهد .
18- کسب دانش در رشته های گوناگون را تشویق می کند .

معلم خلاق برای ایجاد انگیزه :
1- یادگیری را متنوع می کند .
2- یادگیری را با علاقه های دانش آموزان مرتبط می کند .
3- دانش آموزان را به شرکت فعالانه در یادگیری ترغیب می کند و همواره دانش آموزان را از روند یادگیری مطلع می کند . فرصت های یادگیری را به گونه ای فراهم می کند که پیامدهای طبیعی یا نتیجه ای داشته باشد و از فنون یادگیری توام با همکاری استفاده کنند و دانش آموز را تشویق می کند موضوع یا چگونگی یادگیری را انتخاب کند .

در آخر روش هایی که « تورنس » جهت ایجاد خلاقیت پیشنهاد می کند یک معلم خلاق می تواند جهت بالا بردن سطح ابتکار ، رشد و خلاقیت دانش آموزان بکار گیرد و از دانش آموزان بخواهد برای رشد خلاقیت و ابتکار از آنها استفاده کنند.
اصل مطلب را دریابند.
ایده اصلی « ایده حاکم » را دریابند.
ساده کردن کارها بدون از دست دادن مطلب اصلی .
برای بهسازی دقت به خرج دهند ولی نه زیاد از حد .
فکر خود را باز نگه دارند.
از عواطف آگاه باشند .
ایده هایشان را در مفهوم وسیع بررسی کنند .
نگاه سریع و اجمالی به بی نهایت بیافکندند.

تورنس (1972) پس از 15 سال تحقیق در کشور ژاپن معتقد است که ژاپنی ها برای کسب تخصص در مهارت با ارزش های میان بر را مصرف می دانند بلکه نیاز به تمرین مداوم در مدت زمان زیاد راحتی در عملیات بسیار ساده را ضروری می دانند از همه مهمتر عوامل مداومت ، پافشاری ، کار جدی ، انضباط و پشتکار و کوشش را پیشنهاد می کنند.

 

معلمانی که خود خلاقیت فردی دارند سعی می کنند در همه فکرها نکات مثبت را بیابند ، به فکرها و سوالات برچسب « احمقانه » و «بد» نمی زنند که باعث شود دانش آموزان سوالات خود را مطرح نسازند .

 

استعداد و انگیزش ، گرچه برای پدید آوردن یک اثر خلاقانه ضروری است اما پسندیده و کافی نیست . یک بررسی جالب توسط « جان هیز » نشان می دهد که چگونه حتی برای پر استعدادترین و راغب ترین افراد ، سال ها ممارست لازم است تا اثری که معمولا شاهکار آنان خوانده می شود ، پدید آورند .

خلاقیت مفهومی پیچیده و در برگیرنده ابعاد مختلف علمی، فرهنگی، سازمانی و فردی است. اگر بخواهند در جامعه ای این مفهوم توسعه یابد و به شکلی پایدار تحقق یابد باید در درجه اول شرایط علمی، فرهنگی، سازمانی و فردی آن را به وجود آورند. زیرا اگر شرایط لازم و مناسب علمی فراهم نیاید هر نوع کوشش از نظر کیفیت و محتوا بی نتیجه خواهد ماند. همچنین اگر نتوانیم شرایط فرهنگی و سازمانی تحقق و توسعه خلاقیت را ایجاد کنیم هر چه بکوشیم و توان علمی خود را افزایش دهیم باز هم نمی توانیم به توسعه ای پایدار دست پیدا کنیم.

آماده سازی شرایط گام اول پرورش خلاقیت دانش آموزان ابتدایی:
اکثر صاحبنظران بر این باورند که اولین گام در پرورش خلاقیت کودکان به وجود آوردن شرایط مناسب در محیط خانوادگی، آموزشی است. کارل راجرز می گوید: واضح است که خلاقیت را نمی توان با فشار به وجود آورد بلکه باید به آن اجازه داد تا ظهور کند. در مورد خلاقیت هم همین وضع صادق است. چگونه می توانیم شرایط خارجی را مساعد بسازیم تا شرایط داخلی تسریع شود و خلاقیت پرورش یابد؟ تجربیات من در روانشناسی مرا به این مطلب معتقد کرد که می توانیم با فراهم

کردن امنیت روانی و آزادی، احتمال ظهور خلاقیت سازنده را افزایش دهیم. آموزش و پرورش برای رشد و خلاقیت و نوآوری در معلم و دانش آموز به ویژه در دوره آموزش ابتدایی به منزله زیربنای تعلیم و تربیت باید درک روشن و صریحی از شرایط موجود به دست بیاورد، در گام بعدی باید بکوشد بر مبنای فلسفه تعلیم و تربیت و اهداف اصولی و معیارهای علمی و معتبر تصویر

روشنی از شرایط مطلوب پرورش خلاقیت رسم کند. با ارایه این تصویر می توان به خوبی دریافت که شرایط پرورش خلاقیت در کلاس درس، مدرسه، سازمان آموزش، خانواده یا هر محل آموزشی و پرورشی دیگر، باید به چه صورتی باشد. در نتیجه می توان با کمترین صرف وقت، انرژی، انگیزه و سرمایه در مسیر پرورش و شکوفایی خلاقیت و نواندیشی قرار گرفت. اما اگر شرایط مناسب علمی، اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و فردی پرورش خلا قیت را فراهم نیاوریم هر عامل مثبتی در مسیر خلا قیت نه تنها موثر نخواهد بود بلکه به صورت یک مانع عمل خواهد کرد.

 

معلم خلا ق و نقش او در پرورش خلا قیت دانش آموزان:
بسیار می شنویم می خوانیم و مشاهده می کنیم که همه درباره شیوه های پرورش خلا قیت دانش آموزان بحث می کنند. در حالی که دانش آموزان در مقام فراگیرنده و شکل پذیر آموزش و پرورش به شدت تحت تاثیر رفتار معلم قرار دارد. در دوره ابتدایی که اثرپذیری، نقش پذیری و انعطاف پذیری بیشتر به چشم می خورد، ضرورت دارد که بیش از پیش از پرداختن به شیوه های پرورش خلا قیت دانش آموزان سعی کنید یک معلم نواندیش، نوآور و خلا ق باشید، زیرا معلم در ابتدای امر آموزش در نظر دانشآموز الگوی قابل اعتمادی است که سبب اثبات یا نفی یادگیری می شود. اگر معلم آموزش خلا قیت را به دانش آموز به صورت کلا می ارائه دهد، ولی خودش الگوی عملی خلا قیت نباشد برای او تناقض و تضاد شناختی به وجود می آورد. اگر در گفتار خود شیوه آموزش و نحوه پرسیدن سوال شیوه برقراری ارتباط عاطفی و نحوه ارزشیابی خلا قی را بروز ندهیم و احساس و عاطفه خود را به شکل خلا قانه ای ابراز نکنیم هر چه تلا ش کنیم نمی توانیم به خوبی آموزش عملی باعث پرورش خلا قیت آنها بشویم. در حقیقت معلم باید با رفتار عملی خود به شکل خلا قانه ای اندیشه ها و افکارش را نمایش دهد و با ابراز احساس عاطفه و شکل های گوناگون کلا می و غیرکلا می خلا قیت، فرصت نمونه برداری ادراکی را برای دانش آموز فراهم کند تا او بتواند به خلا قیت و نوآوری دست یابد. ضروری ترین گام معلم برای پرورش خلا قیت دانش آموزان تلا ش و کوشش او در پرورش خلا قیت خود اوست. ولی این حرکت نباید سبب شود که معلم از یاد دانش آموزان غافل شود. در اصل این حرکت دو سویه است و از معلم به شاگرد و از شاگرد به معلم باز می گردد. «بی آرتورا – کارین و رابرت بی ساند» درباره نقش خلا قیت معلم در زمینه توسعه خلا قیت در کلا س می نویسد:
معلمانی که از خود رفتار خلا ق نشان می دهند، محیط های کلا س درسی به وجود میآورند که خلا قیت را ارتقا می دهند. این معلمان از موانع حسی و فرهنگی در کلا س خود پرهیز می کنند:
– آثار مطابقت – ایمان بیش از حد به منطق – ترس از اشتیاه یا ناکامی – خود ارضایی – نداشتن استقلا ل – اتکا به قدرت – کمال گرایی. اگر این چند نشانه را در مورد معلم خلا ق و آفرینشگر در نظر بگیریم می توانیم از همین امروز در جهت پویایی و خلا قیت بیشتر خود حرکت کنیم.»

خلا قیت در کلا س:
معلم دوره ابتدایی می باید ذهنی فعال، پویا و اطلا عاتی علمی و به روز و کاربردی داشته باشد. معلم دوره ابتدایی باید یک سلسله اصول و مبانی را در جهت پرورش خلا قیت دانشآموزان در کلا س درس در نظر بگیرد تا بتواند دراین زمینه موفق شود. برخی از این اصول به شرح زیر است:

1- پرورش خلا قیت در آموزش ابتدایی نیازمند نوگرایی، انعطاف پذیری و تنوع در رفتار، گفتار و تدریس است.
2- اگر معلم ابتدایی پرتکاپو، با انرژی و فعال و با نشاط باشد سبب رشد خلا قیت در دانشآموز خواهد بود.
3- اعتماد به نفس معلم در رشد اعتماد به نفس در دانشآموزان ابتدایی خلا قیت است.

4- خطر پذیری، بارش فکری، یورش اندیشه برای دانشآموز زمینه فن پرورش خلا قیت است.
5- میل به تجربه های آموزشی ناشناخته، ترجیح دادن سادگی به پیچیدگی، طرح سوال، تحریک کنجکاوی، آموزش کشف محیط، جهت دهی ذهنی دانشآموز، برای رشد خلا قیت در دوره ابتدایی ضروری است.

6- فشار نیاوردن، تحمیل نکردن دانسته های خود و تقویت مثبت دانشآموز ابتدایی در پرورش خلا قیت تاثیر بسیار دارد.
7- بازی و فعالیت های آزاد و انعطاف پذیر کلا س سبب رشد افکار و احساسات خلا قانه می شود.
8- معلم شوخ طبع، خوش رو و دارای علا یق هنری باعث تحریک در رشد خلا قیت می شود.

9- پرهیز از دانش جدید، روش های تازه، فکر نو، برنامه های جدید و ابراز وجود مانع رشد خلا قیت است.
10- گرایش به روش های تکراری، آموزش از روی عادت، پرسش و پاسخ کلیشه ای، روح خلا قیت را در دانشآموز ابتدایی می کشد.

11- نداشتن تمرکز ذهنی، تحمل نکردن، ابهام و تضاد وابستگی و انجام فکری نشانه نبود خلا قیت است.
12- رشد علمی، تجربه کلا سی، ارزشیابی مستمر از خود از عوامل رشد خلا قیت است.
پرورش خلا قیت در خانواده:

1- به اندیشه ها، ایده ها و نظرهای فرزندانتان بی اعتنا نباشید و آنها را بی اهمیت و ناچیز نشمارید.
2- فرزندانتان را با داستان، اسطوره و افسانه ها آشنا کنید تا پشتوانه فرهنگی قوی و محکمی در این زمینه داشته باشید.
3- در صورت امکان به فرزندانتان حق انتخاب و آزادی عمل بدهید.
4- با فرزندانتان از رویاها و امیدهای آینده صحبت کنید.

5- طوری رفتار نکنید که گویی فقط آن چه بزرگ ترها انجام می دهند اهمیت دارد.
6- به فرزندتان یاد بدهید چگونه برای کاری که می خواهد انجام دهد پیشاپیش برنامه ریزی کند و آینده نگر باشد.
7- اگر فرزندتان گوشه گیر و خجالتی است در حضور دیگران از او تعریف کنید و برایش احترام قائل شوید و در خلوت در آغوشش بگیرید.
8- ترس و تشویش خود را نسبت به دستگاه های صاحب اقتدار به فرزندتان منتقل نکنید.
کارشناس ارشد مدیریت آموزش

تقویت خلاقیت و نوآوری در دانش آموزان
خلاقیت واژه ای است بسیار مبهم و ارائه تعریفی دقیق از آن، امری است بس دشوار. واقعیت این است كه تاكنون محققان و روانشناسان مختلف به جای ارائه تعریف جامعی از خلاقیت، بیشتر سعی داشته اند تصویری از ویژگی های افراد خلاق ترسیم كنند. بنابراین ارائه تعریفی جامع و كامل از خلاقیت كه همه ابعاد و كنش های آن را شامل شود اگر غیرممكن نباشد، فوق العاده مشكل است زیرا پژوهشگران مختلف برداشت های متفاوتی از خلاقیت دارند و بالطبع تعاریف متنوعی از آن عرضه داشته اند. وجود اختلاف نظر در این زمینه ناشی از ماهیت بسیار پیچیده و مركب كنش های مغزی است.

به نظر بعضی روانشناسان، خلاقیت تركیبی است از قدرت ابتكار، انعطاف پذیری و حساسیت در برابر نظریاتی كه یادگیرنده را قادر می سازد خارج از نتایج تفكر نامعقول به نتایج متفاوت و مولد بیندیشند كه حاصل آن رضایت شخص و احتمالاخشنودی دیگران خواهد بود. متداول ترین برداشت از خلاقیت عبارت است از اینكه فكری نو و متفاوت ارائه دهد. خلاقیت را می توان با تولید یا خلق اثر نو متفاوت ارزیابی كرد. خلاقیت فرآیندی ذهنی است كه توسط فرد معین در یك زمان مشخص صورت می پذیرد، فرآیندی كه در نتیجه آن یك اثر جدید اعم از ایده یا چیز نو متفاوت تولید شود. تولید جدید و متفاوت می تواند كلامی یا غیركلامی، عینی یا ذهنی باشد. تحقیقات نشان داده است كه تمام انسان ها دارای قوه خلاقیت هستند. بعضی در یك زمینه دارای خلاقیت بیشتر هستند و برخی در زمینه های دیگر. خلاقیت می تواند به وسیله معلمان در دانش آموزان شكوفا گشته و یا از بین برود. بنابراین باید محیط و فضای مساعدی برای رشد و پرورش قوه خلاقیت دانش آموزان فراهم آورد.

همانگونه كه در تعاریف خلاقیت آمده است، می توان گفت خلاقیت یك توانایی ذهنی است كه به تولید آثار خلاقانه منجر می شود. مهم ترین خصوصیات دانش آموزان خلاق و نوآور عبارت است از اینكه جزئیات را می گویند و رفتارهایشان را به نمایش می گذارند، می خواهند مطرح شوند، دنبال سوژه می گردند تا برنامه ریزی كنند، دقت و توجه شدید در گوش دادن،

مشاهده كردن یا انجام كاری، استفاده از قیاس در صحبت كردن، ابراز هیجان در اثر یك اكتشاف، عادت به پرسیدن سوال و آزمودن نتایج، یادگیری از روی ابتكار شخصی، عادت به گلچین و وارسی منابع مختلف (كتاب، تلویزیون، سوال از استاد، رایانه و ;)، صداقت و میل شدید به اطلاع یافتن از امور، طرح سوالات عجیب و غیرمعمول بالاتر از سطح علمی و سن دانش آموزان، نگاه كردن با دقت به اشیا، اشتیاق در صحبت كردن در مورد كشفیات دیگران، مستقل عمل كردن و حس استقلال

طلبی بالا، شور و نشاط و مشغولیت های شدید جسمانی، ادامه كار بعد از تمام شدن وقت (نقاشی كردن بعد از زنگ تفریح، گوش دادن به موسیقی)، دقت نظر فوق العاده و الگوبرداری در نگاه ها، استفاده از نظریات و اشیا برای دستیابی به یك هدف معین، پی بردن به روابط در اموری كه به ظاهر با هم بی ارتباطند، طرح رابطه ها مانند اینكه وقتی برف آب می شود رنگ سفید آن كجا می رود، میل به اطلاع یابی و كشف احتمالات، علاقه مندی به چیستان و معماها و یافتن پاسخ شان

، فكر كردن به چیزهایی كه در تلویزیون، رایانه و سایر رسانه ها نشان داده می شود، استفاده از اكتشاف یا تجربه، بررسی و مطالعه الگوهای اختراعی دانشمندان، مطالعه خاطرات و سخنان دانشمندان و بزرگان، معاشرت و صحبت با بزرگان و دبیران و احساس لذت از این صحبت ها، دستكاری روابط ریاضی برای ایجاد رابطه جدید و علاقه مندی به فشرده سازی و خلاصه نویسی مطالب.

روش های آموزش خلاقیت و نوآوری به دانش آموزان
بدون شك آینده هر جامعه ای را خلاقیت افراد آن جامعه می سازد و در عصر دانایی محوری، كشوری می تواند جایگاه مطلوب در كهكشان رقابت های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی را داشته باشد كه روی آموزش خلاقیت به دانش آموزان خود سرمایه گذاری كرده باشد زیرا بنا بر نتایج تحقیقات مختلف و برخلاف تصورهای غلطی كه خلاقیت را ذاتی می دانند، خلاقیت امری اكتسابی است. بنابراین یكی از وظایف اساسی نظام آموزشی، آموزش خلاقیت به دانش آموزان است. برای آموزش خلاقیت، روش هایی وجود دارد كه به برخی از آنها اشاره می شود:
1-تجارب دانش آموزان را به موقعیت های خاص محدود نكنیم: كارهای بدیع و تخیلات دانش آموزان را مورد تشویق قرار دهیم، سوال هایی از آنها بپرسیم كه مشوق تفكر باشد و از تكرار روش های معمول و متداول بپرهیزد؛ سوال هایی كه راه حل های متعدد داشته باشد، مشوق تفكر و خلاقیت است. مثلامعلمان ریاضی، باید ریاضی را آن طور كه هست به دیگران یاد دهند. باید توجه كنیم كه ریاضیات تنها مجموعه ای از حقایق نیست كه به شكل قضیه یا مساله به دیگران نشان داده شود، ریاضی تفكری است كه به وسیله مجموعه ای از قضایا و مسائل باید آن تفكر را در كسانی كه خواستار آن هستند به وجود آوریم تا هر كس به هر مقداری كه ریاضی می داند، بتواند با مسائل برخورد كند.

2- برای طرح سوال ها و اندیشه های غیرمعمول و بدیع ارزش قائل شویم: دانش آموزان خود را تشویق كنید تا سوال های گوناگون از ما بپرسند، فراتر از اطلاعات دانش های معمول فكر كنند و راه های مختلف برای مسائل پیشنهاد دهند، دانش آموزان را در اظهار اندیشه های اصیل و بدیع تشویق كنیم و با اظهارنظرهای غیرقالبی، غیرمتداول و تازه آنها با خوشرویی و با احترام برخورد كنیم؛ حتی اگر فراتر از تصورات خود باشند.

وقتی كه ریاضیات به صورت ساخته و پرداخته و در آن هر سوالی با جواب صریح و متكی بر دلیل توسط خود معلم به دانش آموز ارائه شود، دیگر دانش آموز حق هیچ نوع اظهاری ندارد زیرا سخن معلم درست است و دلیلی برای درستی آن ارائه داده و چون و چرای دانش آموز رد می شود. باید به دانش آموز فرصت داده شود تا در جریان یادگیری فعال باشد و ببیند كه چگونه تعریفی تكامل پیدا می كند. باید حدس زدن و آزمون را كه شیوه علمی و خلاقانه است به دانش آموزان در ریاضیات و هندسه آموزش داد.

3- فرصت هایی برای خودآموزی و یادگیری اكتشافی در اختیار دانش آموزان قرار دهیم: یكی از ویژگی های افراد آفریننده، استقلال شخصی و توانایی پیدا كردن راه حل مسائل به طریق اكتشافی و از راه خودآموزی است. اگر تنها حفظ كردن مطالب و راه حل های قالبی مورد تایید معلمان واقع شود، دانش آموزان به حفظ مطالب تشویق خواهند شد. اما اگر اندیشه های اصیل مورد تایید قرار گیرد، دانش آموزان به فعالیت های خلاق مبادرت خواهند كرد. كلاس باید جایگاه كشف كردن باشد. به

دانش آموزان اجازه دهید كه خود مساله و یا قضیه ای ارائه دهند، هرچند ساده باشد. مهم این است كه فكری تازه و كشفی جدید به وقوع بپیوندد. ریاضیات باید طوری تدریس شود كه حس كنجكاوی را در فراگیران به طوری تداوم بخشد كه همیشه در پی یافتن عقاید تازه در ریاضی و كشف مطالب جدید باشند، هرچند كه این مطالب قبلابه وسیله دیگران كشف شده باشد.

4- نسبت به تفاوت های فردی دانش آموزان با احترام برخورد كنیم: برخورد درست معلمان با دانش آموزان در رشد استعدادهای خلاق آنها تاثیر فراوانی دارد. از وادار كردن دانش آموزان به رقابت و هم چشمی با یكدیگر بپرهیزیم. هر یك از دانش آموزان دارای استعداد و قریحه های خاص خود هستند كه شاید از این جنبه با دانش آموزان دیگر متفاوت باشند. در پرورش این استعدادهای ویژه در دانش آموزان بكوشیم.
5- از روش ها و فنون ویژه بالابردن سطح آفرینندگان استفاده كنیم: تعدادی روش و فن آموزشی وجود دارد كه استفاده از آنها در پرورش استعدادهای خلاق دانش آموزان بسیار موثرند. معروف ترین آنها روش (بارش مغزی) است. در این روش معلم مساله ای را به دانش آموزان می دهد و از آنها می خواهد تا هرچه راهحل برای مساله به ذهنشان می رسد، بگویند. معلم دانش آموزان را برای دادن راه حل ها و اظهارنظرهای مختلف تقویت می كند ولی پیش از ارائه تمامی راه حل ها از سوی دانش آموزان، درباره آنها هیچ گونه اظهارنظری نمی كند. روش دیگر، آموزش <مهارت های پژوهشی> است. آموزش مهارت های پژوهشی به طرح آزمودن فرضیه از سوی یادگیرندگان كمك می كند. روش های درست طرح فرضیه به وسیله دانش آموزان منجر به ایجاد طرز تفكر خلاق در آنها می شود.

ایجاد تفكر خلاق، یكی از اهداف مهم آموزش وپرورش است. همه افراد دارای استعداد خلاقیت اند و با تغییرات جزئی در كار و روش های تربیتی و آموزشی اولیای خانه و مدرسه، می توان <دانش آموز خلاق> تربیت كرد.

راه های پرورش خلاقیت در دانش آموزان
هیچ فرمولی وجود ندارد كه طبق آن كسی به خلاقیت برسد. مركز خلاقیت در نیم كره راست مغز قرار دارد و برای خلاق بودن باید آن را فعال كرد. مهندس علی محمد شجاع جزایری كه سال هاست نقاشی خلاق از مقطع ابتدایی تا دانشگاه را تدریس می كند با بیان این نكته، بهترین سن برای وارد كردن به مركز خلاقیت مغز را قبل از 9 سالگی می داند و می گوید: <اگر سیستم آموزش و نظام زندگی توانسته باشند این مركز را تا پیش از 9 سالگی فعال كنند می توان انتظار پرورش افراد را در جوامع داشت و مسلم است كه افراد خلاق هم جامعه ای خلاق را خواهند ساخت. جامعه ای كه بتواند مشكلاتش را خودش حل كند، چون یكی از معیارهای خلاقیت یافتن راه حل های درست برای مشكلات ما است. منحنی خلاقیت تا سن 9 سالگی معمولاسیر صعودی دارد، اما متاسفانه در جامعه ما بعد از 9 سالگی این منحنی سیر نزولی پیدا می كند.> معلمی كه قصد دارد یاددهی و یادگیری در زمینه خلاقیت را در كلاس خود افزایش دهد و در فرآیند رشد خلاقیت، نقش تسهیل كننده و تسریع كننده را داشته باشد باید اصولی را رعایت كند كه به طور خلاصه چند نمونه از این اصول در این قسمت آورده شده است:


برای دریافت اینجا کلیک کنید





ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
,


برای دریافت اینجا کلیک کنید

دانلود مقاله بررسي شکست و سايش آسترها در کارخانه جديد پر عيار کني مجتمع مس سرچشمه تحت pdf دارای 10 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد دانلود مقاله بررسي شکست و سايش آسترها در کارخانه جديد پر عيار کني مجتمع مس سرچشمه تحت pdf کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ريختگي احتمالي در متون زير ،دليل ان کپي کردن اين مطالب از داخل فایل ورد مي باشد و در فايل اصلي دانلود مقاله بررسي شکست و سايش آسترها در کارخانه جديد پر عيار کني مجتمع مس سرچشمه تحت pdf ،به هيچ وجه بهم ريختگي وجود ندارد


بخشی از متن دانلود مقاله بررسي شکست و سايش آسترها در کارخانه جديد پر عيار کني مجتمع مس سرچشمه تحت pdf :

سال انتشار: 1385

محل انتشار: پنجمین کنفرانس دانشجویی مهندسی معدن

تعداد صفحات: 10

چکیده:

آسیای نیمه خود شکن کارخانه جدید پر عیار کنی مس سرچشمه با ظرفیت اسمی 900 تن در ساعت در سال 1383 شروع به کار کرد. در 7 ماه اول، زمان عملیاتی بودن آسیا 47% بود. سهم تعویض آسترها درخاموشی کارخانه 13% بدست آمد. در همین دوره زمانی 70 عدد از آسترها تعویض شدند. دلیل اصلی شکستن آنها کارکردن آسیا با بار کم تشحیص داده شد. یکی از راهکارهای به کار رفته، کاهش قطر گلوله ها و نگهداشتن مقدارگلوله در محدوده 10-8% حجمی آسیا بود. یک ابزار ویژه برای اندازه گیری، پروفیل آسترها طراحی و ساخته شد. با اسفتاده از نرم افزار SolidWorks و اندازه گیریهای صورت گرفته روی آسترها و نهایتا مدل سازی آنها، مشخص شد که بیشترین مقدار سایش در 2/75-1/25 متری طول آسیا رخ می دهد. آسترهای نیمه اول آسیا در مقایسه با آسترهای نیمه دوم، سایش بیشتری داشتند.. نرخ سایش آسترهای سری اول و دوم به ترتیب 19 و 18 گرم بر تن محاسبه شد.


برای دریافت اینجا کلیک کنید





ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
,


برای دریافت اینجا کلیک کنید

دانلود رابطه بين سبک زندگي و خودکارآمدي گردشگران ( مطالعه موردي:شهر اردبيل) تحت pdf دارای 13 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد دانلود رابطه بين سبک زندگي و خودکارآمدي گردشگران ( مطالعه موردي:شهر اردبيل) تحت pdf کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی دانلود رابطه بين سبک زندگي و خودکارآمدي گردشگران ( مطالعه موردي:شهر اردبيل) تحت pdf ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن دانلود رابطه بين سبک زندگي و خودکارآمدي گردشگران ( مطالعه موردي:شهر اردبيل) تحت pdf :


نام کنفرانس یا همایش : دومین کنفرانس بین المللی روانشناسی، علوم تربیتی و سبک زندگی

تعداد صفحات : 13

چکیده مقاله:

اهمیت درآمد توریسم برای اقتصادهای فعلی در سطح جهان، تحلیل تقاضای گردشگری و برآورد و عوامل و همبسته هایآن از اهمیت وافر برخوردار است. لذا هدف از پژوهش حاضر بررسی رابطه سبک زندگی و خودکارآمدی گردشگران شهراردبیل بود . روش پژوهش حاضر توصیفی از نوع همبستگی بود. جامعه آماری پژوهش شامل کلیه گردشگرانی بود که درمرداد 1394به منظور سیاحت به شهر اربیل آمده بودند. و از بین آنها تعداد 100نفر به روش نمونه گیری هدفمند انتخابشدند و برای جمع آوری داده ها از پرسشنامه سبک های زندگی و پرسشنامه خودکارآمدی استفاده شد. داده ها با استفاده ازروش همبستگی پیرسون و تحلیل رگرسیون مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج نشان داد که بین سبک زندگی وخودکارآمدی گردشگران اردبیل رابطه مثبت و معنی داری وجود دارد( P=0/01)نتایج تحلیل رگرسیون چند متغیره نیز نشانداد که مؤلفه های توجه به محیط زیست و حمایت از سلامتی به طور معناداری خودکارآمدی گردشگران را پیش بینی میکنند. مقدار مجذور ( 0/17) Rنشان داد که 0/17درصد از کل واریانس خودکارآمدی توسط مؤلفه های سبک زندگیتبیین می شود. نسبت Fهم نشانگر معنی دار بودن این درصد واریانس قابل تبیین بود(F=3/323؛ sig= 0/001 )به این معنی کهرابطه خودکارآمدی یک ترکیب خطی مبتنی بر کمترین مجذورات از متغیرهای پیشبین احتمالاً نمی تواند تصادفی پیش آمدهباشد. نتایج ضرایب رگرسیون نیز نشان می دهد که از بین متغیرهای پیشبین tحاصل از نمره ثابت ( t=12/48)در سطح 0/01معنی دار بود. و خوکارآمدی را پیش بینی می کنند.


برای دریافت اینجا کلیک کنید





ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
,

تاريخ : 3 اسفند 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : علی | بازدید : <-PostHit->

برای دریافت اینجا کلیک کنید

دانلود مقاله فراهويت درفضاي چهارتاقي ايراني تحت pdf دارای 9 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد دانلود مقاله فراهويت درفضاي چهارتاقي ايراني تحت pdf کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ريختگي احتمالي در متون زير ،دليل ان کپي کردن اين مطالب از داخل فایل ورد مي باشد و در فايل اصلي دانلود مقاله فراهويت درفضاي چهارتاقي ايراني تحت pdf ،به هيچ وجه بهم ريختگي وجود ندارد


بخشی از متن دانلود مقاله فراهويت درفضاي چهارتاقي ايراني تحت pdf :

سال انتشار: 1392
محل انتشار: اولین همایش ملی ساختمان آینده
تعداد صفحات: 9
چکیده:
در این مقاله سعی شده با استفاده از یافتن الگوهای مشابه در فضاهایی که در طول تاریخ ماندگار بوده اند به کلیدوازه های فرمی ،رفتاری ومعنایی این فضاها دست پیدا کرد و فضای فراهویت را شناخت و در نهایت به کیفیات فضایی اشاره کرد که معمار را به رسیدن به فضایماندگار نزدیک می کند.شروع تحقیق با تعاریفی از وجوه غیر فیزیکی انسان آغاز می شود و معماری تعریف می شود که شکل گیریفضاهای آن بر اساس جوهر اصلی وجودی انسان باشددر ادامه به بررسی ویژگیهای فیزیکی و غیر فیزیکی این معماری می پردازیم . و در نهایت به این مقوله می پردازیم که چه کیفیات فضایی ویژگیهای اشاره شده را در این معماری بوجود می آورد. در نتیجه گیری این تحقیق برای ملموس تر شدن موضوع معیارهای فضایی فراهویت را درفضای چهارطاقی که یک فضای ماندگار ایرانی است بررسی می کنیم.


برای دریافت اینجا کلیک کنید





ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
,


برای دریافت اینجا کلیک کنید

دانلود مقاله بررسي تغييرات القاء شده توسط کلريد سديم بر روي توازن يونها در دو ژنوتيپ انگور تحت pdf دارای 6 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد دانلود مقاله بررسي تغييرات القاء شده توسط کلريد سديم بر روي توازن يونها در دو ژنوتيپ انگور تحت pdf کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ريختگي احتمالي در متون زير ،دليل ان کپي کردن اين مطالب از داخل فایل ورد مي باشد و در فايل اصلي دانلود مقاله بررسي تغييرات القاء شده توسط کلريد سديم بر روي توازن يونها در دو ژنوتيپ انگور تحت pdf ،به هيچ وجه بهم ريختگي وجود ندارد


بخشی از متن دانلود مقاله بررسي تغييرات القاء شده توسط کلريد سديم بر روي توازن يونها در دو ژنوتيپ انگور تحت pdf :

سال انتشار: 1392
محل انتشار: اولین کنفرانس ملی تنش شوری در گیاهان و راهکارهای توسعه کشاورزی در شرایط شور
تعداد صفحات: 6
چکیده:
شوری یکی از موانع و محدودیتهای کشت انگور در مناطق خشک و نیمه خشک به شمار میآید. در این مطالعه اثر شوری بر توازن یونها در دو ژنوتیپ انگور ]صاحبیقرمز و دسترچین[ بعد از اعمال شوری در غلظتهای 0و25و50و75 و000 میلی مولار به مدت دو هفته مطالعه شد. نتایج آزمایشها نشان داد که افزایش شوری موجب کاهش محتوای پتاسیم و نیترات اندام هوایی و ریشه میشود. در حالیکه محتوای سدیم و کلر اندام هوایی و ریشه افزایش یافت. با توجه به نتایج مربوطبه تجمع یون ها میتوان به این نتیجه رسید که در میان ژنوتیپهای مورد مطالعه، ژنوتیپ صاحبی قرمز عملکرد بهتری تحت تنش شوری دارد و عملکرد ژنوتیپ دسترچین ضعیف تر از صاحبی قرمز میباشد


برای دریافت اینجا کلیک کنید





ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
,


برای دریافت اینجا کلیک کنید

دانلود تاثير اهرم مالي برعملکرد شرکت هاي پذيرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران تحت pdf دارای 18 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد دانلود تاثير اهرم مالي برعملکرد شرکت هاي پذيرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران تحت pdf کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی دانلود تاثير اهرم مالي برعملکرد شرکت هاي پذيرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران تحت pdf ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن دانلود تاثير اهرم مالي برعملکرد شرکت هاي پذيرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران تحت pdf :


نام کنفرانس یا همایش : کنفرانس بین المللی مدیریت، فرهنگ و توسعه اقتصادی

تعداد صفحات : 18

چکیده مقاله:

هدف این تحقیق، بررسی تاثیر اهرم مالی بر عملکرد (بازده دارایی ها و بازده حقوق صاحبان سهام) شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران است. جامعه آماری این پژوهش کلیه شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران می باشد، بدین منظور تعداد 60 شرکت به عنوان نمونه آماری انتخاب شد و از طریق برازش مدل های رگرسیون چند متغیره با داده های تابلویی، رابطه میان اهرم مالی (ساختار سرمایه) و سوآوری شرکت طی دوره 11 ساله 1380- 1390 برای شرکت های نمونه مورد بررسی قرار گرفت. سودآوری شامل (بازده دارایی ها و بازده حقوق صاحبان سهام) به عنوان متغیر وابسته، اهرم مالی (ساختار سرمایه) شامل (نسبت بدهی های کوتاه مدت به کل داریی ها، نسبت بدهی های بلند مدت به کل دارایی ها و نسبت کل بدهی به کل دارایی)، به عنوان متغیر مستقل در این پژوهش مورد بررسی قرار گرفته است. نتایج حاصله حاکی از آن است که بین اهرم مالی (ساختار سرمایه) شامل (نسبت بدهی های کوتاه مدت به کل داریی ها، نسبت بدهی های بلند مدت به کل دارایی ها و نسبت کل بدهی به کل دارایی) و سودآوری شامل (بازده دارایی ها) رابطه منفی و معناداری وجود دارد و بین اهرم مالی (ساختار سرمایه) شامل (نسبت بدهی های کوتاه مدت به کل داریی ها، نسبت بدهی های بلند مدت به کل دارایی ها و نسبت کل بدهی به کل دارایی) و سودآوری شامل(بازده حقوق صاحبان سهام) رابطه معناداری وجود ندارد


برای دریافت اینجا کلیک کنید





ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
,

تاريخ : 3 اسفند 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : علی | بازدید : <-PostHit->

برای دریافت اینجا کلیک کنید

دانلود مقاله زمان در رمان سمفوني مردگان تحت pdf دارای 12 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد دانلود مقاله زمان در رمان سمفوني مردگان تحت pdf کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ريختگي احتمالي در متون زير ،دليل ان کپي کردن اين مطالب از داخل فایل ورد مي باشد و در فايل اصلي دانلود مقاله زمان در رمان سمفوني مردگان تحت pdf ،به هيچ وجه بهم ريختگي وجود ندارد


بخشی از متن دانلود مقاله زمان در رمان سمفوني مردگان تحت pdf :

سال انتشار: 1389

محل انتشار: نخستین همایش ملی ادبیات فارسی و پژوهشهای میان رشته ای

تعداد صفحات: 12

چکیده:

یکی از مسایل بارز در رمان های ذهنی رابطه ی میان روایت و زمان در آن ها است . در این رمان ها زمان دیگر مبتنی بر سیر خطی و مستقیم نهاده نشده است . وقایع و رخدادها دراین رمان ها از ذهن شخصیت ها و از خلال کنش های ذهنی شان و بر اساس تداعی شکل می گیرد. زمان حال در این رمان ها به عنوان زمان پایه و اصلی قلمداد شده، زمانی که به محض بیان شدن یا به احساس در آمدن تبدیل به گذشته می شود . درواقعخاطره ای، خاطره ی دیگر ی را به ذهن متبادر می سازد. کانون روایت مدام بین لایه های تو در توی ذهن شخصیت ها و بین دو زمان ذهنی و عینی در حال جابه جا شدن است . در این نوشتار ابتدا زمان ذهنی و نقش آن در خوانش رمان سمفونی مردگان تبیین شده، در ادامه به چگونگی جابه جایی های زمانی موجود در این رمان می پردازیم.


برای دریافت اینجا کلیک کنید





ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
,


برای دریافت اینجا کلیک کنید

دانلود ارزيابي لرزه اي ساختمانهاي بتني نسبت به نوع شاخصهاي خرابي و رسم منحني شکنندگي تحت pdf دارای 15 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد دانلود ارزيابي لرزه اي ساختمانهاي بتني نسبت به نوع شاخصهاي خرابي و رسم منحني شکنندگي تحت pdf کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی دانلود ارزيابي لرزه اي ساختمانهاي بتني نسبت به نوع شاخصهاي خرابي و رسم منحني شکنندگي تحت pdf ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن دانلود ارزيابي لرزه اي ساختمانهاي بتني نسبت به نوع شاخصهاي خرابي و رسم منحني شکنندگي تحت pdf :


نام کنفرانس یا همایش : دومین کنفرانس بین المللی یافته های نوین پژوهشی در مهندسی عمران، معماری و مدیریت شهری

تعداد صفحات : 15

چکیده مقاله:

رسم منحنی شکنندگی یکی از راههای بسیار مفید برای تعیین میزان آسیب وارد بر سازه ها هنگام زلزله می باشد.همچنین با رسم این منحنی ها می توان احتمال فراگذشت از یک سطح خرابی مشخص را در برابر متغیرهای لرزه ایتعیین نمود. در این تحقیق به مطالعه و بررسی حساسیت لرزه ای سازه ها نسبت به شاخص های خرابی، تغییر مکان بین طبقه ای و دوران خمیری مفاصل، با استفاده از منحنی شکنندگی می پردازیم. مدل هایی که مورد مطالعه قرار گرفته اند 7 و 01 طبقه بتنی می باشند. برای رسم منحنی شکنندگی بر اساس بیشینه شتاب زمین تحلیل ، سه قاب دو دهانه ی 3های دینامیکی غیر خطی در نرم افزار ASP2000 تحت هفت شتابنگاشت در ده سطح از g 1/0 تا g 0 در دو نوع خاک II و III در محدوده فاصله ی بیش از 52 کیلومتری از گسل انجام گرفته است. در نهایت پس از رسم منحنی های شکنندگیو مقایسه ی آنها با یکدیگر به نتایج زیر رسیدیم: به طور کلی با در نظر گرفتن هر دو شاخص خرابی، قاب های واقع در خاک نوع II بیشتر از قاب های واقع در خاک نوع III دچار خرابی می شوند.با بررسی قاب ها در هر دو نوع خاک و در نظر گرفتن هر دو شاخص خرابی مشخص شد که در سطح خرابی کم، تغییر مکان بین طبقه ای و در سطح خرابی متوسط و شدید، دوران خمیری مفاصل باعث خرابی بیشتری در ساختمان می شوند


برای دریافت اینجا کلیک کنید





ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
,