خريد بک لينک
رزرو آنلاين هتل خارجي
خريد سکه ساکر
رزرو آنلاين هتل خارجي
بازی
MBA دوره
خرید گیفت کارت
کولر گازی گری
ترخیص کالا
آموزش زبان روسی
فلنج
مرکز مقالات پیامبر اکرم (ص)
تاريخ : 18 تير 1396 | <-PostTime-> | نویسنده : علی | بازدید : <-PostHit->

برای دریافت اینجا کلیک کنید

توجه : این پروژه فقط به صورت فایل (با پسوند) rar ارائه میگردد
تعداد صفحات فایل : 1

آموزش گرافیکی Access 2010

بهترین مجموعه آموزشی تصویری با زبانی ساده و بسیار شیوا و قابل فهم هدیه ای به کسانی که دوست دارن فوری نرم افزار و برنامه بسیار مشهور و پر کاربرد Access 2010 را بیاموزند


دانلود این فایل


برای دریافت اینجا کلیک کنید





ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
,


برای دریافت اینجا کلیک کنید

دانلود گزارش کارآموزی در شركت صوتی و تصویری سروش وابسته به صدا و سیما تحت pdf دارای 63 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد دانلود گزارش کارآموزی در شركت صوتی و تصویری سروش وابسته به صدا و سیما تحت pdf کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ريختگي احتمالي در متون زير ،دليل ان کپي کردن اين مطالب از داخل فایل ورد مي باشد و در فايل اصلي دانلود گزارش کارآموزی در شركت صوتی و تصویری سروش وابسته به صدا و سیما تحت pdf ،به هيچ وجه بهم ريختگي وجود ندارد


بخشی از متن دانلود گزارش کارآموزی در شركت صوتی و تصویری سروش وابسته به صدا و سیما تحت pdf :

دانلود گزارش کارآموزی در شركت صوتی و تصویری سروش وابسته به صدا و سیما تحت pdf

مقدمه :

در حال حاضر بیشتر خانواده های ایرانی از انواع دوربین های فیلمبرداری برای ضبط لحظات و ثبت خاطره ها و وقایع جالب زندگی خود استفاده می كنند . لحظاتی از زندگی كه برروی نوارهای دوربین ثبت می كنیم متعلق به ما و خانواده ما بوده و جزء دارایی های معنوی ما محسوب می شوند . ما ایرانی ها به دلیل اعتقادات مذهبی و سنت هایی كه داریم ، دوست نداریم تا لحظات و خاطره های خصوصی مان را با دیگران به اشتراك قرار دهیم ترجیح می دهیم تا حریم خصوصی زندگی و خانواده‌مان خدشه دار نشود . در عین حال مایلیم تا فیلم های گرفته شده در مقاطع مختلف را تدوین نموده و برخی صحنه ها را حذف كرده یا ترتیب برخی صحنه ها را تغییر داده و نیز افكت های زیبا را بر كلیپ ها اجرا نموده و یا موسیقی متن دلخواه را به فیلم اضافه كنیم . می خواهیم بتوانیم فیلم های خصوصی و خانوادگی را خودمان تدوین و میكس كنیم.

همچنین توضیحات و تمرینات مختلفی ارائه شده كه می تواند مارا در حل مشكلاتی كه در حین كار با 3D Studio با آن مواجه می شویم ، كمك كند .

فصل اول:

آشنایی كلی با مكان كارآموزی


تاریخچه سازمان:

با درك نیاز گسترش ارتباطات مردمی سازمان صدا و سیما، شركت صوتی و تصویری سروش وابسته به این سازمان در سال 1362 پا به عرصه وجود نهاد و از همان ابتدا تولید و تكثیر آثار دیداری و شنیداری و تولید آگهی های رادیویی و تلویزیونی و ساخت و پخش برنامه های رادیویی و تلویزیونی بصورت مشاركتی را در دستور كار خود قرار داد.

این شركت فعالیت خود را بتدریج در زمینه های مهمی چون امور فرهنگی، بازرگانی، و فنی توسعه بخشید و ضمن كسب نمایندگی چند شركت بزرگ خارجی از جمله شركت سونی در ایران و خاورمیانه، اقدام به تاسیس نمایندگی های فعال در استانهای مختلف از جمله در استان یزد نمود.

نمودار سازمانی و تشكیلات:

در حال حاضر امكانات سروش برای عرضه آخرین اطلاعات فنی و كاربردی در زمینه حرفه ای و چگونگی استفاده از فناوریهای نوین افزایش یافته و همراه با سطح بالای كارشناسی فنی و هنری در این شركت موجب شده كه سروش به عنوان منبعی قابل اعتماد اكثر دست اندركاران فعالیتهای صوتی و تصویری حرفه ای در بخش های مختلف دولتی و خصوصی مورد مشاوره قرار گرفته و سفارشات متعدد برنامه های صوتی و تصویری از طریق این شركت انجام شود.

شركت صوتی و تصویری سروش یزد وابسته به صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران اكنون این توانمندی را دارد تا ضمن پشتیبانی از امور برنامه سازی رادیوئی و تلویزیونی در شبكه استانی، برنامه هایی را برای پخش از شبكه های سراسری نیز تهیه و تدوین نماید.

این توانمندی طیف وسیعی از خدمت را در بر می گیرد كه از جمله آنها مشاوره در انتخاب تجهیزات و سیستم ها، طراحی سیستم های صوتی و تصویری استودیویی سالن های كنفرانس، سینما و تئاتر و نیز واحدهای سیار صدار یا تصویر است.

نوع محصولات تولیدی یا خدمات:

سروش یزد همچنین در زمینه فروش موردی تجهیزات و سیستم ها با قیمت های مشخص و ثابت همراه با خدمات گسترده پس از فروش و ارائه ضمانت با مشخصات شركت های تولید كننده از جمله شركت سونی، ساچلر آلمان، وكانن، فعالیت دارد.

این شركت با هماهنگی دفتر مركزی سروش تمام تجهیزات موجود در نمایشگاه مركزی این شركت را آماده عرضه دارد. از همین روست كه فعالیت های برنامه سازی و تولید فیلم های داستانی، نماهنگ و امثال آنها در سروش یزد با بكارگیری تجهیزات پیشرفته و نیروی انسانی ورزیده روند رو به رشدی را طی كرده است. این شركت همچنین از خطوط تولید مؤسسات و شركت ها و همایش ها و سمینارها آثار ویژه ای تهیه و تولید كرده كه مایه شگفتی است.

شرح فرآیند تولید یا خدمات:

در بعد تولید برنامه های تصویری، شركت سروش با استفاده از امكانات انیمیشن و رایانه و تجهیزات پیشرفته تدوین به تولید برنامه های مستند و تیزرهای تبلیغاتی پرداخته است. در بخش انیمیشن كامپیوتری نیز انواع تولیدات شامل تیزرهای تبلیغاتی و میان برنامه های تلویزیونی با انواع تكنیك ها قابل ارائه است. تهیه عنوان بندی ها، ساخت كلیپ انیمیشن، زیر نویس، انجام كارهای گرافیكی از جمله این موارد است.

این بخش با امكانات نرم افزاری پیشرفته و بكارگیری تهیه كنندگان و كارگردانان و سایر هنرمندان متخصص و با تجربه در انواع آیتم های تبلیغاتی، نمونه مطلوبی را ارائه می نماید.

فصل دوم:

ارزیابی بخش های مرتبط با رشته علمی كارآموز

موقعیت رشته كارآموز در مركز كارآموزی با بررسی جزئیات سازمانی رشته كارآموز در مركز:

یكی از رشته های مهم و كارآمدی كه به طور كلی در صدا و سیما، كاربرد وسیعی در همه قسمتها از جمله در شركت صوتی و تصویری سروش، وابسته به سازمان صدا و سیما دارد، ارائه خدمات و كاربرد امور رایانه است. مهمترین بخشهایی كه به صورت دائمی و همیشگی از خدمات رایانه بهره مند هستند، بخش تدوین رایانه ای و بخش ساخت انیمیشن می باشد، كه به صورت فعال به ارائه خدمات گوناگون و متنوع در این دو زمینه می پردازد. در این رابطه نفرات متخصصی مشغول به كار و فعالیت هستند.


بررسی شرح وظایف رشته كارآموز در مركز كارآموزی:

شبكه پیام نمای سیما، شركت تعاونی سروش وابسته به سازمان صدا و سیما، بخش های اداری، مالی، فنی، تولیدی، برنامه ریزی و مدیریتی در رسانه صدا و سیما و شركت وابسته به آن از جمله شركت صوتی وتصویری سروش، به صورت گسترده ای از خدمات رایانه ای در زمینه های گوناگون بهره مند هستند و در این راستا نیاز چشمگیری به متخصصان در امور رایانه می باشد.

امور جاری در دست اقدام در مركز كارآموزی:

تهیه و ساخت برنامه های مختلف رادیویی و تلویزیونی و تبلیغی كه در بخش تلویزیونی، می توان به تهیه و ساخت برنامه های مستند، داستانی، تركیبی ساده، تركیبی نمایشی، سریال های داستانی، مستند محض و كلیپ به صورت پرتابل و استودیویی اشاره كرد. همچنین تهیه و ساخت تیزر های مختلف رادیویی و تلویزیونی، جهت پخش از شبكه های مختلف صدا و سیما، از دیگر فعالیت ها می باشد. ساخت برنامه های رادیویی برای پخش از شبكه های صدا نیز جزء برنامه كاری این شركت می باشد. ضمناً این شركت، ضمن تفاهم با نهادها، ارگانها، سازمانها و ادارات دولتی، اقدام به تهیه و ساخت برنامه های رادیویی و تلویزیونی مشاركتی نموده، كه از شبكه های استانی صدا و سیما و بعضاً از شبكه های سراسری نیز پخش می گردد.

برنامه های توسعه آینده در مركز كارآموزی:

عرضه آثار تولیدی سروش در زمینه های موسیقی و سرود، تهیه پوسترهای تبلیغاتی، اجرای جشنواره های مختلف و تهیه كپی از هر یك از برنامه های رادیویی و تلویزیونی در یزد و شبكه های سراسری برای ارائه به علاقه مندان از دیگر فعالیت های شركت صوتی وتصویری سروش است.

تكنیك هایی كه توسط رشته مورد نظر در مركز كارآموزی به كار می رود:

یكی از هنرهایی كه در سالهای اخیر، پیشرفت چشمگیری در دنیا به ویژه در كشور ما ایران داشته، ساخت فیلم های سینمایی، داستانی، سریال، به صورت انیمیشن- نیمه انیمیشن و حقیقی، انیمیشن به شیوه های تك، دو، سه بعدی- خمیری- تلفیقی خمیری، انیمیشن می باشد كه این تكنیك ها و شیوه ها در سازمان به صورت گسترده ای كاربرد داشته و فعالیت وسیعی در این زمینه با حضور متخصصان و هنرمندان و گروههای برنامه ساز انجام می پذیرد و روز به روز رو به توسعه و گسترش می باشد.


دانلود این فایل


برای دریافت اینجا کلیک کنید





ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
,

تاريخ : 18 تير 1396 | <-PostTime-> | نویسنده : علی | بازدید : <-PostHit->

برای دریافت اینجا کلیک کنید

دانلود مقاله در مورد کار تحقيقي قبض در قرض تحت pdf دارای 99 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد دانلود مقاله در مورد کار تحقيقي قبض در قرض تحت pdf کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ريختگي احتمالي در متون زير ،دليل ان کپي کردن اين مطالب از داخل فایل ورد مي باشد و در فايل اصلي دانلود مقاله در مورد کار تحقيقي قبض در قرض تحت pdf ،به هيچ وجه بهم ريختگي وجود ندارد


بخشی از متن دانلود مقاله در مورد کار تحقيقي قبض در قرض تحت pdf :

کار تحقیقی قبض در قرض

پیشگفتار
پس از اعلام کار گزینی محترم وزارت دادگستری به اینجانب در خصوص شرایط ارتقاء به گروه دوازده، (تحقیق بررسی در مورد یکی از مباحث حقوق و ارائه آن به کمیته مربوطه می باشد لذا تصمیم گرفتم وارد مسائلی از موضعات حقوقی شوم که جای بحث و گفتگوی فراوان داشته باشد و این مسئله مد نظر داشتم که اگر قرار شد راجع به موضوعی از موضوعات حقوقی تحقیق و تفحص نمائیم آن موضوعی را انتخاب کنم که یا اصلاً روی آن کار نشده و یا کمتر کار شده باشد و بدین لحاظ موضوع تحقیقم را یکی از موضوعات حقوق خصوصی قبض در قرض انتخاب نمودم تا این که اگر خداوند بخواهد برای خود و احتمالاً دیگران مثمر ثمر واقع شود.
پس از تفحص و طرح موضوع با اساتید دانشگاه علوم قضایی شیراز و قضات محترم دادگستری فسا و دوستان صاحب نظر در این موضوع، به این نتیجه رسیدم که حقوق خصوصی بیشتر از دیگر شاخه های حقوقی، می توان مورد بحث قرار داد.
البته بیان این مطالب بدان معنا نیست که دیگر شاخه های حقوقی از بحث کمتر برخوردار می باشد بلکه این کار به خاطر علاقمندی اینجانب به این موضوع می باشد.
والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته
من الله التوفیق

مقدمه
همانطور که در مقدمه عرض شد عنوان کار تحقیقی فوق را در قبض در قرض انتخاب کرده ام اما این موضوع در بر گیرنده مسائل جانبی بسیاری می باشد.
اصولاً بحث بر این است که ملکیت عین مستقرضه در عقد قرض، چه زمانی به مقترض منتقل می شود، در این زمینه نظرات متعددی وجود دارد، یکی از این نظریات این است که ملکیت مستقرضه بعد از قبض به مقترض (البته با اجازه مقرض) منتقل می شود که موضوع این کار تحقیقی است.
این کار تحقیقی به چند بخش تقسیم می شود : بخش اول را مقداری در رابطه با خود عقد عرض ـ انواع قرض ـ اهمیت قرض در زندگی روزمره به خصوص امروزه و نهایتاً اهمیت قرض در شرع بحث می شود.
بخش دوم یک مطالعه تطبیقی کوتاهی در مورد عقد قرض بین سیستمهای حقوقی بعضی کشورهای اروپایی و مقایسه آن با سیستم حقوقی ایران و بعضی کشورهای عربی داریم بخش سوم آیات از قرآن کریم که در مورد قرض نازل شده به همراه تفسیر کوتاهی از هر آیه
بخش چهارم مقایسه مختصری بین قرض در قانون ایران و فقه شیعه داریم و نهایتاً بخش پنجم وارد بحث اصلی و موضوع اساسی کار تحقیقی می شویم، که از چه زمانی عین مستقرضه به مقترض منتقل می شود ـ بحثها و نظرات گوناگونی که در این رابطه ، بین فقهاء و حقوقدانان مطرح است و در آخر نظر خودمان را بیان می کنیم.
در اینجا لازم می دانم که از اساتید دانشکده علوم قضایی شیراز به خصوص جناب آقای بهشتی که در راهنمایی به منابع حقوقی و فقهی کمک شایانی کردند تشکر و قدردانی نمایم.
و السلام علیکم و رحمه الله برکاته

بخش اول قرض و انواع و اهمیت آن
این بخش شامل سه مبحث می باشد معانی لغوی قرض ـ انواع قرض ـ اهمیت قرض در زندگی اقتصادی به خصوص معاملات امروزی و نهایتاً اهمیت و بهای قرض در شریعت مقدس اسلام
الف : معانی لغوی قرض
در اقرب الموارد دو منتهی الارب قرض را به معنای بریدن ـ مردن یا نزدیک بمردن ـ بچپ و راست و پیچ خمان رفتن دانسته اند.
فرهنگ دهخدا آن را به پاداش دادن ـ وام دادن ـ شعر گفتن ـ روی گرداندن از جائی و کرانه گزیدن از آن ـ موریانه که کاغذ خورد چنانچه سوس جامه ی پشمینه و موئینه خورد و ارضه که چوب خودر معنا کرده است.
اما آنچه از معانی لغوی این کلمه بر مباحث ما انطباق دارد و آن را پی می گیریم «وام دادن» می باشد.

ب : انواع قرض
قرض را به دو نوع تقسیم کرده اند، 1ـ قرض استهلاکی (مصرفی) : و آن قرضی است که مقترض برای رفع حاجت و در مقام نیاز می گیرد و آن را مصرف برای نیاز ضروری خود می کند این نوع قرض را به سه دسته تقسیم کرده اند :
1ـ قرض درماندگان : آن قرضی است که مقترض در عین حالیکه بقول معروف و چیزی در بساط ندارد علیرغم آن، احتیاج به مالی (اعم از جنس و یا پول) پیدا کرده است یا چیز اندکی در بساط دارد و کفاف نیازش را نمی دهد مثلا ً کسی برای نفقه همسرش احتیاج به این نوع قرض پیدا می کند.
2ـ قرض امیدواران: قرضی است که مقترض در یک موقع احتیاج به مالی پیدا می کند و در همان موقع یکجا و کلاً نمی تواند آن را بپردازد ولی می تواند در آینده بطور اقساط آن را بپردازد مثل قرضی که صندوقهای قرض الحسنه به نیازمندان می پردازند.

3ـ قرض بستانکاارن: قرضی است که مقترض احتیاجی به مال القرض ندارد ولی بالاخره بنا به علتی می رود قرض می گیرد مثلاً شخصی طلبکار است و احتیاج به طلبش هم ندارد ولی برای اینکه زودتر به پول و طلبش برسد می رود از دیگری قرضی می کند که در سر رسید طلب جوابگوی مقرض باشد.
4ـ قرض استنتاجی (تولیدی) : قرضی است که مقترض احتیاجی به مصرف کردن مال القر ض ندارد بلکه می خواهد با استفاده از آن به سرمایه خود بیفزاید و از آن سود ببرد.
ج : اهمیت قرض در زندگی روزمره
از قدیم الایام نظام اقتصادی جوامع با ربا درگیر بوده است و این مسئله تا زمان بعثت نبی اکرم (ص) ادامه داشت تا این که این دین آسمان ربا به شدت منع کرد اما پس از آن ثروتمندان قصد داشتند به شیوه های مختلف، ربا را در قالب شریعت بگیرند.

در همین راستا امروزه یکی از پر بحث ترین مسائل جوامع اقتصادی بخصوص جوامع اسلامی و بالاخص جامعه اسلامی ما بعد از انقلاب، همین مسئله را تشکیل داده است.
اصولاً دو نوع ربا شمرده شده است 1ـ ربای معاملی و آن معاوضه جنس با جنس است که جنسی در برابر جنس دیگر با اضافه معاوضه می شود. مثلاً کسی گندم را با گندم معاوضه می کند اما وقتی عوض گندم را می گیرد مقداری اضافه تر از معوض می گیرد.
اینجا هر دو جنس باید باشد (هر چند در میزان ـ ارزش ـ تقایس و تقابل جنسها اختلا

ف است) ولی بهر حال قرضی واقع نشده است و این دو جنس باید هموزن بیع و شراء باشد.
2ـ ربای قرض (قرض ربوی) : قرضی است که کسی مالی را به دیگری می دهد و در عرض منفعتی زیادتر از منفت مال القرض می گیرد. منفعت هم فرقی نمی کند که منفعت اضافی، کم یا زیاد باشد. اصل ربا، که امروزه بحثهای فراوانی هم روی آن است، همین ربا قرضی است ما در این جا بررسی می کنیم که اصلاً از نظر قواعد و مسلمات حقوقی و فطری آیا ربای قرضی عقلانی و صحیح است یا خیر ؟

اولین مسئله ای که در این مورد مطرح می شود این است که آیا سرمایه می تواند سودزوا و نفع آور باشد یا نه؟ جواب این سؤال قطعاً مثبت است چون همانطور که انسان خودش با قوت نیرو و بازویش می تواند نفعی برای خود بدست آورد، سرمایه اش هم مانند ابزاری در دست او می تواند باشد و کمتر انسان با تکیه بر نفس و نیروی خودش جمع نفع می کند نکته دیگر این است که سرمایه ی انسان، برای خودش جنبه ی عینیت دارد و هر نفع یا ضرر یا عدم النفی که متوجه این عین شود، مستقیماً به مالکش بر می گردد.

اموال و سرمایه نسبت به مالک و ذوالید ان جنبه عینیت دارد ولی دیون جنبه ی اعتباری و ذهنیت برای مالک آن دارد. ضرر و نفع بر عین بار می شود ولی نفع و ضرر برای دین که جنبه اعتباری دارد، بی معنی است. این است که اگر کسی عینی را در دست داشته باشد، چنانچه نقصی بر آن وارد شد ذوالید و مالک متضرر خواهد شد ولی اگر ضد و تقضینی بر دینی وارد شد اصلاً متوجه مدیون است (چون آن دین نسبت به مدیون جنبه عینیت دارد) چیزی که عینیت دارد بر می گردد و چیزی که جنبه اعتباری دارد اگر نفع یا ضرری بر آن وارد شود، این نفع و ضرر در عالم اعتبار معنا دارد پس نفع و ضرر هم به کسی که این مال نسبت به او جنبه عینی دارد (مدیون) حال با توجه به این تفضیل، وقتی که مقرض مال القرض در دستش می باشد و هنوز آن را به قرض نداده و ملکیت آن به مقترض منتقل نشده، نسبت به او جنبه عینیت دارد و هر نفع یا ضرری که بر مال وارد شود، مستقیما، متوجه مقرض خواهد بود.

اما وقتی که مال القرض (مثلاً اتومبیلی) را به قرض مقترض داد و ملکیت آن مال به مقترض منتقل شد، اینجا دیگر مقرض در عالم واقع (عینیت) آن اتومبیل را ندارد، بلکه در عالم اعتبار و ذهنیت، مثل آن اتومبیل را از مقترض طلبکار است. پس طبق این قرض، مقرض مالی را که، آن مال نسبت به او جنبه عینیت داشته است، به دین تبدیل کرده است. و بر اساس مطلب قبلی گفتیم که دین نه نفع و نه ضرری به مال دائن ندارد. در اینجا هم مال القرض نسبت به مقرض، دین است، نمی تواند نفع و یا ضرر داشته باشد و بقول محروم شهید مطهری مال القرض نسبت به مقرض ساخته شده است و همانطور که اگر ضرری بر آن اتومبیل وارد شود ربطی به مقرض ندارد، اگر نفعی هم داشته باشد، ربطی به او ندارد.

نهایتاً بر اساس این توجیه حقوقی ثابت کردیم که مال القرض نمی تواند نفعی برای مقرض داشته باشد و مقرض از مقترض سود بگیرد. و بر طبق ایالات و روایات هم این کار منع شده است که در این جا از بیان آنها احتراز می کنیم.

د : اهمیت قرض در شرع :
در رابطه با اهمیت قرض آیات متعددی از قرآن وارد شده که بعداً خواهد آمد و روایات زیادی از معصومین صادر شده است که به بررسی بعضی از این روایات می پردازیم.
1ـ قال رسول الله (ص) : من اقرض اخاه المسلم کان بکل در هم اقرضه وزن جبل احد من جبال رضوی و طور سیناء حسنات، و ان رفق به طلبه تعدی به علی الصراط کالبرق الخاطف الامع بغیر حساب و لا عذاب و من شکا الیه اخوه المسلم فلم یقرضه حرم ابدی عزوجل غلیه الجنه یوم یجزی المحسنین.
هر کس به برادر مسلمانش قرض بدهد، در مقابل هر درهمی که به او قرض داده به وزن کوه از کوههای رضوی طور سیناء، برای او حسنه است و اگر در مطالبه اش با او مدارا کند به خاطر این مدارا ماند برق جهنده افزونی امان بدون حساب و غذاب از روی صراط می گذرد و هر کس برادر مسلمانش نزد اوشکایتی برد و به او قرض ندهد خداوند عز و جل در روزی نیکوکاران را جزا می دهد، بهشت بر او حرام می کند.

2ـ عن الصادق (ع) : مکتوب علی باب الجنه، الصدقه بعشره و القرض عشر بر درب بهشت نوشته شده است که برای صدقه ده حسنه و برای قرض هجده حسنه است در توجیه این روایت گفته اند علت آن این است که اولاً صدقه در دست محتاج و غیر محتاج قرار می گیرد ولی قرض فقط در دست محتاج قرار می گیرد. ثانیاً صدقه فقط یک مرتبه به محتاجی داده می شود ولی مال القرض چون به منقرض بر می گردد به دفعات در دست محتاجین قرار می گیرد.
3ـ من احتاج الیه اخوه المسلم فی قرض و هو یقدر علیه و لم یفعل حرم الهه علیه ریح الجنه امام باقر (ع) فرمودند : و هر کس برادر مسلمانش بر گرفتن قرض نزد او احتجاج کند و او قادر به قرض داذن به او باشد ولی قرض ندهد خداوند عزو جل بار بهشت را بر او حرام می کند

.
4ـ من کشف عن مسلم کربه من کرب الدنیا کشف اله عنه کربنه یوم القیامه
حضرت رسول خدا (ص) فرمودند : هر کس در دنیا گروهی از مشکل مسلمانی بگشاید خداوند در آخرت گره از مشکلش می گشاید.
الی غیر ذلک من الرویاتن که در این زمینه وارد شده است.


دانلود این فایل


برای دریافت اینجا کلیک کنید





ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
,

تاريخ : 18 تير 1396 | <-PostTime-> | نویسنده : علی | بازدید : <-PostHit->

برای دریافت اینجا کلیک کنید

دانلود مقاله رايگان سيره پيامبر اعظم تحت pdf دارای 1 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد دانلود مقاله رايگان سيره پيامبر اعظم تحت pdf کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ريختگي احتمالي در متون زير ،دليل ان کپي کردن اين مطالب از داخل فایل ورد مي باشد و در فايل اصلي دانلود مقاله رايگان سيره پيامبر اعظم تحت pdf ،به هيچ وجه بهم ريختگي وجود ندارد


بخشی از متن دانلود مقاله رايگان سيره پيامبر اعظم تحت pdf :

فردی، اجتماعی، اقتصادی، نظامی و سیاسی آن حضرت پرداخته است.

به گزارش خبرگزاری شبستان، کتاب سیره اعظم (ص) از نگاهی دیگر در پنج بخش به بررسی سیره فردی، اجتماعی، اقتصادی، نظامی و سیاسی آن حضرت پرداخته است.

در بخش نخست نویسنده منش فردی پیامبر اعظم (ص) بازگو می‌کند که عبارت است از عبادت، توکل، اطاعت کامل از خداوند، ساده‌زیستی، رأفت و مهربانی، تواضع و فروتنی، صبر و مقاومت، رعایت بهداشت، نظم و انضباط، تفکر و تدبر، زهد، استقلال، تعادل و میانه‌روی و حفظ حدود الهی.
سیره اجتماعی پیامبر اعظم (ص) در بخش دوم کتاب در 17 عنوان تبیین شده است

دانلود این فایل


برای دریافت اینجا کلیک کنید





ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
,

تاريخ : 18 تير 1396 | <-PostTime-> | نویسنده : علی | بازدید : <-PostHit->

برای دریافت اینجا کلیک کنید

دانلود مقاله معماري جهان تحت pdf دارای 15 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد دانلود مقاله معماري جهان تحت pdf کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ريختگي احتمالي در متون زير ،دليل ان کپي کردن اين مطالب از داخل فایل ورد مي باشد و در فايل اصلي دانلود مقاله معماري جهان تحت pdf ،به هيچ وجه بهم ريختگي وجود ندارد


بخشی از متن دانلود مقاله معماري جهان تحت pdf :

معماری جهان

معماری جهان
تازه ترین نمودهای قدرتی خلاقه در معماری جدید نخست در فنلاند به منصهء بروز رسید و سپس در برزیل. سهم فنلاند که از دموکراسی کامل برخوردار است در این نوآوری ایجاد طرحهای آرام و ترکیب معماری جهانی و معماری بومی بود.برزیل که دائم به شورشهای آمریکای جنوبی تهدید میشود با مجموعهء ساختمان هائی که از زیبائی شگفت انگیز برخوردارند و نماهایشان تلالو درخشندگی دارد . زیبائی خطوط و فرم را به معماری معاصر عرضه داشت. با ورود ژاپن به جریان

اصلی معماری معاصر برای نخستین بار خاور دور در پیشرفت معماری امروز سهم موثر گرفت . قبل از این معماری غرب از معماری کهن ژاپنی وچینی الهام گرفته بود :فی المثل در قرن هیجدهم این تاثیر در سبک (رکوکو ) آشکار گشت و یا در قرن نوزدهم که الهام از مشبک کاری های ژاپنی قوهء ابتکار وتخیل هنرمندان مغرب زمینی را آزادی بخشیده وتاثیری عمیق تر داشت .

اما امروزه وضع دیگر گونه است .تاثیر ژاپن بر غرب دیگر محدود به معماری کهن این سرزمبن نیست . در غرب دیگر اعتقاد محض به صنعت تزلزل یافته است. و تمدنی که در حال تکوین است ممکن است راه به وحدت معنوی شرق وغرب برد.مغرب زمین اکنون بار دیگر متوجه نکته ای میشود که ژاپن هرگز فراموش نکرده است : پیوستگی ثبات وتجارب انسانی .شکفتگی معماری ژاپن از یک جانب از سنتی مایه می گیرد که از دیر باز در این سرزمین وجود داشته است.و از جانب دیگر از قدرت خلاقهء معمارانی که زمانی شاگرد (لو کر بوزیه ) بوده اند و از معماری غرب ملهم اند.

ممکن است تصور شود که تاثیر غرب بر معماران ژاپنی از طریق فرانک لید رایت حاصل آمده باشد و (امپریال هتل) که رایت در توکیو ساخت (22ـ1917) منشاءاین تاثیر باشد. اما این تصور صحیح نیست.طر ح این هتل بیشتر از معماری چینی متاثر است .تاآن که نمایندهء زندگی معاصر در ژاپن باشد .اگر چه بر اثر زلزلهء 1923 ژاپن کوچکترین آسیبی به این هتل وارد نیامد (و این خود میرساند که در تبعیت از شرایط محلی ژاپن ساخته شده است ).

اما ریزه کاری های آن چندان است که به هیچ روی نمی توام آن را وسیلهء تحرک معماری جدید در این کشور دانست . تلفیق معماری غرب وشرق در این کشور از طریقی دیگر صورت گرفته است .معماران معاصر ژاپنی از جمله (مائکاوا) و (ساکاکورا) با شاگردی در آتلیهء (لوکربوزیه) رموز کار را از وی آموختند .و(لوکربوزیه)معماری بود که بیش از هر معمار غربی دیگر می دانست چگونه با الهام از گذشته شاهکار های جاوید در عصر حاضر بیافریند .
بحث ایده در معماری جهانی

ایده، اصطلاحی است که در بحث‌های معماری زیاد به کار می‌رود و همین نکته، اهمیت آن را می‌نمایاند. در تمدن بشر، ایده، نقش بسیار مهم یا شاید بتوان گفت مهمترین نقش را ایفا کرده است. اگر به اطراف نگاهی کنیم، می‌بینیم که تمامی اشیاء زندگی ما در اصل براساس ایده‌هایی مشخص به وجود آمده‌اند.
پوست خرچنگی که لوکوربوزیه در سال 1946 در یک ساحل یافته بود، به ایده‌ای برای یکی از مهمترین آثار معماری معاصر تبدیل شد: سقف کلیسای رونشان .

در هر حال نه تنها فرمهای طبیعی، بلکه تمام پدیده‌هایی که در این جهان وجود دارند، از قبیل یک ساختمان یا حتی یک داستان و یک شعر نیز ممکن است به کاتالیزورهایی برای پرورش ایده‌ای در ذهن تبدیل شوند. نکته ی مهم، چگونگی استخراج ایده از مقولات شناخته شده است. زیرا تبدیل مستقیم چیزهایی که کنجکاوی ما را جلب کرده‌اند، به معماری، به اندازه ساختن ساختمانی به شکل خرچنگ، مضحک است. ذهن کنجکاو، عصاره یا ویژگی مهم آن چیزهایی را که با حواس، شناخته شده است، استخراج می‌کند و سپس آن را به زبان مناسب پروژه ترجمه می‌کند. در طول زمان، معانی اولیه فراموش می‌شوند، کاربری‌ها

عوض می‌شوند و آنچه باقی می‌ماند فرم است. به همین جهت، صحیح است که شکل‌گیری ایده یا تبلور آن، مسیر خود را طی کند.
معماری پیش از آنکه یک ساختمان باشد؛ یک تفکر، یک اختراع و یک واقع پیش‌بینی نشده است. اختراع معمولاً زمانی صورت می‌گیرد که به یک راه حل استثنایی نیاز باشد و کار معماری، همواره در شرایطی صورت می‌پذیرد که به لحاظ زمانی، مکانی یا موضوعی، منحصر به فرد محسوب می‌شود و بنابراین نیاز به اختراع دارد.

کار اصلی معمار، یافتن جوهر منحصر به فرد هر پروژه و پرداختن به آن است. از این طریق، ایده تولید می‌شود و در کنار ساختمان، که راه حلی برای مسئله‌ای محدود و مشخص است، فرهنگ معماری نیز به پیش می‌رود;

ایده، اصطلاحی است که در بحث‌های معماری زیاد به کار می‌رود و همین نکته، اهمیت آن را می‌نمایاند. در تمدن بشر، ایده، نقش بسیار مهم یا شاید بتوان گفت مهمترین نقش را ایفا کرده است. اگر به اطراف نگاهی کنیم، می‌بینیم که تمامی اشیاء زندگی ما در اصل براساس ایده‌هایی مشخص به وجود آمده‌اند.
پوست خرچنگی که لوکوربوزیه در سال 1946 در یک ساحل یافته بود، به ایده‌ای برای یکی از مهمترین آثار معماری معاصر تبدیل شد: سقف کلیسای رونشان .

در هر حال نه تنها فرمهای طبیعی، بلکه تمام پدیده‌هایی که در این جهان وجود دارند، از قبیل یک ساختمان یا حتی یک داستان و یک شعر نیز ممکن است به کاتالیزورهایی برای پرورش ایده‌ای در ذهن تبدیل شوند. نکته ی مهم، چگونگی استخراج ایده از مقولات شناخته شده است. زیرا تبدیل مستقیم چیزهایی که کنجکاوی ما را جلب کرده‌اند، به معماری، به اندازه ساختن ساختمانی به شکل خرچنگ، مضحک است. ذهن کنجکاو، عصاره یا ویژگی مهم آن چیزهایی را که

با حواس، شناخته شده است، استخراج می‌کند و سپس آن را به زبان مناسب پروژه ترجمه می‌کند. در طول زمان، معانی اولیه فراموش می‌شوند، کاربری‌ها عوض می‌شوند و آنچه باقی می‌ماند فرم است. به همین جهت، صحیح است که شکل‌گیری ایده یا تبلور آن، مسیر خود را طی کند.
معماری پیش از آنکه یک ساختمان باشد؛ یک تفکر، یک اختراع و یک واقع پیش‌بینی نشده است. اختراع معمولاً زمانی صورت می‌گیرد که به یک راه حل استثنایی نیاز باشد و کار معماری، همواره در شرایطی صورت می‌پذیرد که به لحاظ زمانی، مکانی یا موضوعی، منحصر به فرد محسوب می‌شود و بنابراین نیاز به اختراع دارد.

کار اصلی معمار، یافتن جوهر منحصر به فرد هر پروژه و پرداختن به آن است. از این طریق، ایده تولید می‌شود و در کنار ساختمان، که راه حلی برای مسئله‌ای محدود و مشخص است، فرهنگ معماری نیز به پیش می‌رود..

ایده ابزاری برای گفتگو و پیشنهاد راه حلی مکمل است، آن هم نه راه حلی که به صورت نقطه ضعف درآید و سرنوشتی انگل‌وار داشته باشد. اگر در گذشته تنها ابنی بسیار خاص، به ایده‌های نوین دست می‌یافتند و اکثر سازندگان به استفاده از اید گذشتگان یا تکمیل تدریجی آنها می‌پرداختند، امروزه وضعیت کاملاً متفاوت است و معماری اگر صاحب ایده نباشد؛ نه تنها به لحاظ فرهنگی بی‌ارزش است، بلکه حتی به جای پرداختن به مسایل پروژه، ناچار است به دور آنها بچرخد و با شعبده بازی‌های سلیقه‌ای، مشروعیت ظاهری برای خویش کسب کند.

«ایده» همواره ماهیتی جهانی است ولی سلیقه محلی است. به دلیل فقدان ایده است که اینقدر از نفوذ معماری جهانی به کشور نگران می‌شویم. تنها راه مقابله با تهاجم فرهنگی نیز تولید ایده‌هایی اصیل و باارزش است. معماری ما هم زمانی که دارای ایده بود، مسئله تهاجم فرهنگی را حل کرده بود. پیش بینی می‌شود که در آینده‌ای نزدیک، عمده‌ترین فعالیت بشر، تولید ایده خواهد بود و روباتها و کامپیوترها بقی کارها را انجام می‌دهند. تولید ایده در حقیقت یکی از مهمترین فعالیت‌های مغز است که کامپیوتر قادر به انجام آن نیست.

 


دانلود این فایل


برای دریافت اینجا کلیک کنید





ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
,


برای دریافت اینجا کلیک کنید

دانلود مقایسه بازیهای كودكان پیش دبستانی مهدكودك رفته با كودكان پیش دبستانی مهدكودك نرفته دختر و پسرشهر تهران تحت pdf دارای 240 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد دانلود مقایسه بازیهای كودكان پیش دبستانی مهدكودك رفته با كودكان پیش دبستانی مهدكودك نرفته دختر و پسرشهر تهران تحت pdf کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ريختگي احتمالي در متون زير ،دليل ان کپي کردن اين مطالب از داخل فایل ورد مي باشد و در فايل اصلي دانلود مقایسه بازیهای كودكان پیش دبستانی مهدكودك رفته با كودكان پیش دبستانی مهدكودك نرفته دختر و پسرشهر تهران تحت pdf ،به هيچ وجه بهم ريختگي وجود ندارد


بخشی از متن دانلود مقایسه بازیهای كودكان پیش دبستانی مهدكودك رفته با كودكان پیش دبستانی مهدكودك نرفته دختر و پسرشهر تهران تحت pdf :

دانلود مقایسه بازیهای كودكان پیش دبستانی مهدكودك رفته با كودكان پیش دبستانی مهدكودك نرفته دختر و پسرشهر تهران تحت pdf

مقدمه پژوهش

مقدمه:

كمبود امكانات و وجود مشكلات عدیده در ممالك در حال توسعه موجب شده است كه موضوع بازی به خصوص در كودكان موجب بی مهری با كم توجهی والدین، مراقبین و كسانی كه با بچه ها سروكار دارند قرار گیرد (رضا توكلی و همكاران، 1382).

نقش بسیار باارزش بازی از دیدگاه اصول تعلیم و تربیت در فرهنگ آموزش و پرورش جایگاه بسیار والایی دارد. باید توجه داشت كه بازی به عنوان فرایند بسیار مهم در رشد و نمو كودك از بدو تولد تا سنین بالاتر در رشد و تكامل قوای ذهنی و جسمی او كمك بسزایی داشته و او را فردی خودساخته و مفید بار خواهد آورد. (نبوی و زكایی، 1385)

شروع بازی را می توان به گذشته های دور، حتی از بدو پیدایش انسان نسبت داد. در حقیقت بازی جزئی از زندگی انسان از بدو تولد تا زمان مرگ است و در كل تاریخچه بشریت مندرج.

انسان از نظر زیستی نیاز به جنبش و حركت دارد و بازی جزء مهم این جنبش و حركت است. انسان برای رشد ذهنی و اجتماعی خود نیاز به تفكر دارد و بازی خمیرمایه تفكر است.

تشكیل اجتماعات اولیه بشری، نحوه و شكل جدیدی از بازی را پدید آورد. بازی های گروهی به صورت بازی های نمایشی از عبارت ارواح و پرستش اشیائ گرفته تا رقص شكار و رقص جنگ، مجموعه ای از راههای برآوردن نیازهای جسمانی و ذهنی افراد را فراهم گرداند.

بازی نیز همسان با سایر پدیده ها ابعاد و جنبه های وسیعی را دربرمی گیرد. گوناگونی این ابعاد باعث شد تا تعریف های زیادی از بازی ارائه گردد. هر یك از تعریف ها برجسته كردن جنبه ای از بازی دیدگاه خاصی ارائه می دهند.

در فرهنگ بزرگ و بستر بازی به صورت های ذیل تعریف شده است.

الف) حركت ـ جنبش و فعالیت به مثابه حركت عضلات.

ب) آزادی یا محدوده ای برای حركت یا جنبش.

ج) فعالیت یا تعریف برای سرگرمی، تفریح یا ورزش. (مهجور، 1383)

میشل و میسون تعریفهای متعددی از بازی گردآورده اند كه نسل به نسل بر جای مانده است این تعریفها عبارتند از:

میشل و میسون:

بازی عبارت است از نگرش فكری كه می تواند به هر نوع فعالیت انسانی اطلاق شود و به هر كاری تسریع یابد.

شیلر :

صرف بی هدف نیروی بی حد و حصر.

فروبل:

شكوفایی طبیعی جوانه برگهای كودكی.

پیاژه:

بازی اساساً یكی ساختن واقعیت است با خود.

اسپنسر:

رخداد غریزی اعمال زائد به جای اعمال واقعی... فعالیتی برای لذت آنی، بی توجه به بهره ی آجل آن.

لازاروس:

فعالیتی فی نفسه آزاد، بی هدف سرگرم كننده یا تفریحی.

هال:

عادت حركتی و تداوم روحیات گذشته در زمان حال.

گروس:

تمرینی غریزی و بی هدف از اعمالی كه در زندگی آینده نقش اساسی دارند.

ویلیام استرن:

بازی یك غریزه برای رشد و نمو استعدادها بوده و یا تعریف مقدماتی برای اعمال آتی می باشد.

دالس:

شكل غریزی از اظهار وجود و روزنه ای برای گریز هیجان ها. (قائمی، 1363)

كودك از طریق بازی نقاط ضعف و قوت، تمایل به فرمان دادن یا فرمان بردن، تهاجم یا تسلیم و اجتماعی بودن یا منزوی بودن خود را بیان می دارد. كودك در هنگام تعامل با محیط یا افراد از طریق بازی احساسات خصمانه یا دوستانه، افسردگی یا شادی، امیال و ارزوهای درونی و بیرونی خود را بروز می دهد. این حالات نمی توانند به صورتی واحد ابراز كردند، لذا كودك سعی می كند براساس ذوق و علاقه و یا تجربیات خود آنها را به صورتی مناسب و مطلوب ابراز دارد.

انواع گوناگون این فرافكنی ها و درون فكنی ها باعث می شود تا بازی ها به صورتهایی خاص طبقه بندی شوند و از این رو لازم است پیش از قضاوت در مورد هدف كودك از اجرای بازی، به شناخت انواع بازیها اقدام گردد. براساس باورهای نظریه‌پردازان، بازی ها به صورت های متفاوتی تقسیم بندی شده اند، از آن جمله گروس در كتاب بازی انسان، آن را به چهار دسته به شرح ذیل تقسیم می كند.

1- بازی های جنگی: شامل مسابقات، شكار كردن و رقابت های فكری و جسمانی.

2- بازیهای مهرورزی، عاطفی و احساسی، كه از طریق هنر بیان می شوند.

3- بازیهای تقلیدی و نمایشی

4- بازیهای تقلیدی اجتماعی

در تقسیم بندی دیگری گروس بازیهای چهارگانه بالا را به صورت ذیل بیان می دارد:

1- بازیهای حسی و عاطفی

2- بازیهای حركتی

3- بازی های عقلانی

4- بازی‌های شناختی

5- بازیهای لفظی

هم زمان با افزایش توجه دست اندركاران آموزش و پرورش به ارزش بازی در شكل گیری همه جانبه قوای ذهنی، جسمی، اجتماعی و شخصیتی كودك انواع زیر به تقسیمات بازی افزوده شده است.

1- بازی های آموزشی ( یادگیری) كه خود عبارتند از:

الف ـ بازیهای دستی.

ب ـ بازی بدنی.

ج ـ بازی نمایشی.

د ـ بازیهای سرگرم كننده.

2- بازیهای تخیلی.

3- بازی های نمونه ای.

علت گوناگونی این تقسیم بندی ها براساس باورهای نظریه پردازان و توجه آن ها به برخی از جنبه هایی است كه از نظر آنها اهمیت بیشتری دارد. اما در حقیقت بررسی تعریف ها و تقسیم بندی آنها گویای توافقی همگانی در گوناگونی و هدف بازی است.

بازی از ارزش های خاصی برخوردار است و باید مورد توجه والدین و مربیان قرار گیرد. كودك از هنگام تولد تا بزرگسالی رو به رشد و تكامل است. به گفته میلی چامپ بازی به كودك كمك می كند كه به یك «انسان» تبدیل شود و برای رسیدن به این مرتبه و كسب ویژگی های شخصیتی مطلوب، باید تعادلی بین بازی و كار كودك برقرار شود. وقتی كودك از بازی كردن خسته شود و می پرسد: حالا چكار كنم؟ هنگام پرداختن به كار فرارسیده است! بازی در حقیقت در رشد و تكامل كودك تأثیر بسزایی دارد و او را هر روز به زندگی شیرین تری نزدیك می كند.

در كتاب روان شناسی بازی احمدوند چنین آمده است كه : كودك در خلال بازی به كشف محیط اطراف خود می پردازد و از طریق بازی نخستین گام ها را برای اجتماعی شدن برمی دارد. همكاری و تشریك مساعی با گروه را فرامی گیرد و بر كیفیت تأثیرگذاری بر دیگران و تأثیرپذیری وقوف می یابد.

كودكان از طریق بازی یاد می گیرند كه چه طور می توانند مورد پذیرش افراد گروه واقع شوند و به میزان توانایی های لازم برای موفقیت در گروه پی می برند و همچنین بر چگونگی استفاده از توانایی های دیگران برای رفع نیازهای خود آگاه می شوند.

بازی موجب رشد جنبه اجتماعی شخصیت كودك می شود. او در بازی گروهی، ناگزیر به رعایت نكات اجتماعی و قواعد بازی است.

همچنین در پیشرفت رشد فضایل اخلاقی كودكان و نونهالان تأثیر بسزایی دارد، زیرا كه كودكان رفتار و ارزشهای اخلاقی را در حین بازی با یكدیگر گرفته و به آن خوی می گیرند. و رفتارهای بد و خوب را در بازی ضمن تجربه از هم تشخیص داده و بدان عمل می كنند.

ارزش های درمانی یكی دیگر از قوانین صحیح تعلیم و تربیت است كه می توان به نحو احسن در مواقع مختلف از آن استفاده كرد. مسائل و مشكلات روانی مختلف تربیتی به وسیله بازی های درمانی كمك بسزایی به كودك می كند تا در آینده بتواند به رفع مشكلات خود از هر جهت موفق شده و به زندگی شیرین و بازی های كودكانه خود ادامه دهد.

احمدوند نیز در كتاب روان شناسی بازی خود در مورد ارزش جسمانی چنین اظهار نظر می كند كه: 'فعالیت هایی كه كودك به عنوان بازی انجام می دهد در پرورش نیروی بدنی و حواس او تأثیر زیادی دارند. كودك می پرد، می دود، از پله ها بالا و پایین می رود، لی‌لی می كند، خم و راست می شود، نشست و برخاست می كند، دوچرخه سواری می كند، اسباب بازی ها را جا به جا می كند، طناب بازی می كند و ... در تمام این فعالیت ها عضلات و اندام های مختلف خود را به كار می گیرد و موجبات تقویت آنها را فراهم می سازد.'

از طرف دیگر از نظر حسی و حركتی می توان گفت كه از طریق بازی حس بینایی و شنوایی و لامسه كودك پرورش یافته و چشم و دست او از هماهنگی بیشتر و بهتری برخوردار شده و عضلات انگشتان و دست و پای او ورزیده می شوند. از طریق بازی همچنین، قوه خیال و تصور كودك با سرعت هر چه بیشتر پیشرفت نموده و پرورش می یابد و با توجه به گذشت زمان به اوج خود می رسد. كودك به وسیله بازی خود را بهتر شناخته و منش او از این طریق پرورش می یابد. كودك در بازی سعی خواهد كرد كه قوه خلاقیت و ابتكار خود را به وجود آورد و دنیای شیرین خود را بهتر بشناسد. (نبوی، زكایی، 1385)

ویژگی های خاص بازی و فواید گوناگون آن در ریشه همه جانبه قوی ذهنی، جسمی، شخصیتی و اجتماعی كودك باعث شده تا توجه مقدار زیادی از دست اندركاران تعلیم و تربیت به چگونگی نقش بازی در امر آموزش كودكان معطوف شود. در این میان می توان از نظریات افلاطون، ارسطو، روسو، خواجه نصرالدین طوسی، امام محمدغزالی و از میان متأخرین از نظریات مونته سوری، فروبل و دكروای یاد كرد.

اما نكته مهم آن كه متقدمین اگر چه به ارزش بازی در رشد كودك اشاره كرده اند؛ اما در بسیاری از موارد آن را خارج از زمینه تعلیم و تربیت رسمی كودك محسوب داشته و آن چنان كه باید نظریات صریحی در امر استفاده از بازی برای آموزش كودك ارائه نداده اند. متأخرین این قصور را جبران كرده و در نظرات خود با صراحت بیشتری به نقش بازی به عنوان یكی از مطلوب ترین عوامل تعلیم و تربیت اشاره كرده اند. حتی برخی از مربیان استفاده از بازی را به عنوان عمده ترین وسیله آموزش كودك برای یادگیری موضوعات مختلف مورد تأكید قرار داده اند.

بیان مسأله :

محركی چون بازی بر رشد شناختی،‌عاطفی، اجتماعی و فیزیكی كودك تأثیر بسزایی دارد. كودك هنگام بازی می تواند كشف كند چه كسی است و چه توانایی هایی دارد، دنیا چیست و چگونه خود را باید با محیط هماهنگ كند. به راستی بازی می تواند به كودك اعتماد به نفس دهد، بازی كردن بچه ها راهی است به سوی شكل گیری شخصیتی سالم و مفید برای این كه كودك در آینده، زندگی خوب و بالنده ای داشته باشد، فرایند بازی بسیار ضروری است.

یكی از امتیازهای بازی این است كه رشد شناختی كودك را گسترش می دهد. برای مثال بازیهای حسی حركتی درك كودك را از دنیای اطرافش افزایش می دهد. بازیهای جسمی به او كمك می كند تا ناتوانی های خود را بشناسد و آنها را برطرف سازد. بازیهای نمادین، به او اجازه می دهد تا واقعیات را تغییر دهد. ( به حال تعلیق درآورد).

توانایی كودك در بازی نمادین، نشانه نقطه عطفی در رشد شناختی اوست. چرا كه به تدریج ذهن او قدرت شكافتن ظاهر واقعیات را نمایان می كند. در تخیلات او خرس عروسكی می تواند ناگهان زنده شود و سخن بگوید.

همانطور كه قوه درك كودك قوی تر می شود، بهتر می تواند با استفاده از تخیلاتش به خیالپردازی بپردازد. زمانی می رسد كه او قادر است مانند بزرگترها تفكر انتزاعی داشته باشد، در طی بازی، كودك با مفاهیمی چون بزرگ ـ كوچك، بالا ـ پایین، پر یا خالی آشنا می شود و آنها را با وضوح بیشتری درك می كند. بازی تخیلی به كودك كمك می كند تا بفهمد چه چیزی واقعی است و چه چیزی واقعی نیست و چه چیزی با تخیل قابل تغییر و چه چیزی تغییرناپذیر است.

بازی كردن، كودك را قادر می سازد بر بعضی از امور پیرامونش تسلط پیدا كند، و دریابد كه نمی تواند كاملاً همه امور را تغییر دهد و همه چیز را دست كاری كند.

هدف پژوهش

هدف از پژوهش حاضر تعیین رابطه بین بازیهای كودكان پیش دبستانی مهد كودك رفته با كودكان پیش دبستانی مهد كودك نرفته دختر و پسر شهر تهران می باشد.

اهمیت موضوع پژوهش:

بازی فعالیتی است كه كودك برای پدید آوردن شیء یا رویدادی انجام می دهد تا جایگاه اجتماعی و كاری خود را دریابد. كودك با بازی خود آن چه را كه از اعمال بزرگسالان یادگرفته یا در درون خود دارد بیان داشته و سعی می كند تا آن ها را به سطح واقعیت برساند. هر مقدار سطح كوشش او با معیارهای محیط زندگانیش بیشتر هم خوان باشد كودك شادتر و خوشحال تر است و هر مقدار دورتر او ناراحت تر و ناسازگارتر. از این رو هرگاه كودكی چه به طور مستقیم و چه به صورت غیرمستقیم دریا بر رفتار و كردار او بیشتر به بزرگسالان شبیه است خوشحال تر و شادمان تر خواهد بود و برعكس، به عبارت دیگر می توان گفت، بازی كودكان نشانی است از آرزوی آن ها برای خود بزرگتر شدن.

بازی نه تنها بازدارنده رشد كودك نیست بلكه یكی از مهمترین عوامل هم آهنگی رشد آزاد كودك از لحاظ جسمی، احساسی و ذهنی است. بازی عامل رشد و تكامل، خواست ها و امیال كودك است. بازی كودك را قادر می سازد این خواست ها و امیال را به زندگی روزانه خود وارد ساخته و با شناخت توانایی ها و ویژگی های خود با مسیر آینده زندگی خود آشنا گردد، زیرا هم بستگی زیادی میان بازی و توانایی های كاری یك فرد در آینده موجود است.

از تماشای بازی كودكان می توان دریافت كه بازی یك موضوع محرك و تشویق كننده است. بچه ها در اثر بازی به مقدار زیادی از نظر عاطفی ارضا می شوند. هر چند تفاوت های موجود در بازی های كودكان همیشه واضح و روشن نیستند یا به راحتی درك نمی شوند، ولی این احتمال وجود دارد كه بتوان كاركردهای متمایزی را كه بازی برای كودك دارد تشخیص داد.

فرضیه پژوهش

بین بازیهای كودكان پیش دبستانی مهد كودك رفته با كودكان پیش دبستانی مهد كودك نرفته دختر و پسر شهر تهران تفاوت وجود دارد.

تعریف عملیاتی متغیرها

بازی: بازی عبارت است از حركت ـ جنبش و فعالیت به مثابه حركت عضلات، آزادی یا محدوده‌ای برای حركت یا جنبش، فعالیت یا تمرین برای سرگرمی، تفریح و یا ورزش.

كودك پیش دبستانی مهدكودك رفته: منظور كودكی است كه در سن 6 سالگی می باشد و در مدارس عادی مشغول به تحصیل ( آموزش پایه پیش دبستانی) است كه از سن 5-2 سالگی به مهد كودك رفته و آموزش دیده است.

كودك پیش دبستانی مهد كودك نرفته: منظور كودكی است كه در سن 6 سالگی می باشد و در مدارس عادی مشغول به تحصیل ( آموزش های پایه پیش دبستانی) است و به مهدكودك نرفته است.

فصل دوم

پیشینه پژوهش

مقدمه :

بازی كودكان پدیده ای است كه، در تمدن و فرهنگ جوامع گوناگون ـ در همه دوران ها ـ اندیشه مردم و متخصصان را به خود معطوف ساخته است. این موضوع اثرات خود را در تاریخ هنر نیز به جای گذاشته است.

در كهن‌ترین تصاویر و نگاره‌های به دست آمده از مصر باستان، ابزارهایی مانند: توپ، عروسك، حیوانات و ارابه كودكان، دیده می شود. در برخی از این تصاویر كودكان نیز حضور دارند. آنها نقاب‌های ویژه‌ای را بر چهره خود زده اند و به بازی های نمایشی می پردازند این تصاویر بیانگر آن است كه، در تمدن های كهن، بازی به عنوان یكی از ضرورت های زندگی كودكان بشمار می آید و بزرگسالان با ساختن اسباب بازی های گوناگون كودكان را به بازی تشویق می كردند.

پیش از پیدایش جوامع صنعتی كودكان در بازی هایی كه ویژه بزرگسالان بود شركت می كردند و زندگی كودكان شباهت بسیاری با زندگی بزرگسالان داشت. اما به هنگام شكل گیری جوامع صنعتی، پیوند كودكان و بزرگسالان دچار خدشه شد هر كدام زندگی متفاوتی را آغاز كردند و این مسئله، زمینه ی پیدایش تحقیقات دامنه داری را، در پیرامون اهمیت بازی كودكان برای پژوهشگران فراهم آورد.

به هنگام بازی با كودك می توان، فعالیت هایی را كه كودك دوست دارد، شناخت، زیرا بازی طبیعی ترین روش آموزش كودكان است. كودك در هنگام بازی، آموزش می بیند، دنیای تازه ای را كشف می كند، به خاصیت اشیاء پی می برد، رفتار بزرگسالان را تقلید می كند، جهان اطراف خود را می شناسد و به افكار خود انسجام می بخشد. بازی حس كنجكاوی كودك را تحریك می كند و به او نكات تازه ای را می آموزد. كودكان در هنگام بازی تجارب بسیاری را به دست می آورند و بسیاری از مسائل و پدیده های طبیعی را در می یابند(انگجی و عسگری ، 1385)

نوع فایل: word

سایز : 211 KB

تعداد صفحه:240


دانلود این فایل


برای دریافت اینجا کلیک کنید





ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
,

تاريخ : 18 تير 1396 | <-PostTime-> | نویسنده : علی | بازدید : <-PostHit->

برای دریافت اینجا کلیک کنید

دانلود چارچوب مبانی نظری و پیشینه پژوهش تعصب تحت pdf دارای 29 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد دانلود چارچوب مبانی نظری و پیشینه پژوهش تعصب تحت pdf کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ريختگي احتمالي در متون زير ،دليل ان کپي کردن اين مطالب از داخل فایل ورد مي باشد و در فايل اصلي دانلود چارچوب مبانی نظری و پیشینه پژوهش تعصب تحت pdf ،به هيچ وجه بهم ريختگي وجود ندارد


بخشی از متن دانلود چارچوب مبانی نظری و پیشینه پژوهش تعصب تحت pdf :

مشخصات این متغیر:

منابع: دارد

پژوهش های داخلی و خارجی: دارد

کاربرد این مطلب: منبعی برای فصل دوم پژوهش، استفاده در بیان مسئله و پیشینه تحقیق و پروپوزال، استفاده در مقاله علمی پژوهشی، استفاده در تحقیق و پژوهش ها، استفاده آموزشی و مطالعه آزاد، آشنایی با اصول روش تحقیق دانشگاهی

تعداد صفحه: 29صفحه

نوع فایل:word

توضیحات از متن فایل

تعصب، حالتى روانى است كه به صورت حمایت و دفاع از خود و متعلقات خود بروز مى‏كند. این تعلقات، شامل وابستگى‏هاى دینى، ملكى، وطنى، ملى، منطقه‏اى و حتى شغلى و روابط استاد و شاگرد مى‏باشد. این حالت، ریشه در خودخواهى، خود پرستى و سلطه بر تمامى فعالیت‏هاى درونى و برونى دارد و به همین خاطر، از رذائل اخلاقى شمرده شده، منشأ بسیارى از مفاسد اخلاقى و رفتارى مى‏گردد(سایت آیینه رشد، 1384).

تعصب در اصطلاح سختگیری خود خواهانه، پرخاشگرانه و گاه ستیزه جویانه برای نشان دادن برتری غیرواقعی نسبت به همتاها درشرایط و موقعیت های همسان است. از این دید گاه تعصب رنگ منفی به خود می گیرد وباعث ایجاد مشکل های اساسی دریک اجتماع، در بین اقوام، مذاهب وسایر گروهای انسانی می گردد (رومان، 1387).

اقسام تعصّب

تعصّب و حمیّت به دو قسم مذموم و غیرمنطقی و ممدوح و منطقی تقسیم می شود؛ هرچند غالبا این واژه در منابع دینی در بخش منفی و مذموم به کار رفته است. اگر تعصّب و وابستگی انسان به امور غیرمنطقی همچون نژاد، قبیله و امثال آن باشد، تعصّب مذموم نامیده می شود و در قرآن و روایات از آن به نام «تعصّب جاهلی» یاد شده است و اگر تعصّب و وابستگی نسبت به امور مثبت همچون دین و آیین و مذهب از روی علم و آگاهی باشد، به آن تعصّب مثبت و ممدوح گفته می شود (حسینی، 1386).

تعصب ممدوح و مذموم در آیات و روایات: تعبیر دیگر که از عصبیت در آیات و روایات آمده” حمیت” یا” حمیت جاهلیت” است.” حمیت” در اصل از ماده” حمی” به معنی حرارت است و سپس در معنی غضب و بعدا به معنی نخوت و تعصب آمیخته با غضب به کار رفته است. این واژه گاه در همین معنی مذموم (توأم با قید جاهلیت ، یا بدون آن) و گاه در معنی ممدوح و پسندیده به کار می‌رود و اشاره به غیرت منطقی و تعصب در امور مثبت و سازنده است (مکارم شیرازی، 1374).

فطری بودن غیرت و تعصب

دین اسلام مساله غیرت و تعصب را باطل معرفی نکرده و بلکه اصل آن را حفظ نموده است. زیرا غیرت ریشه در فطرت انسانی دارد و اسلام هم دین فطرت است. البته در جزئیات تعصب دخالت کرده و فرموده است آن قدر از غیرت و تعصب که مطابق با فطرت است حق می‌باشد ولی شاخ و برگی که اقوام به آن داده‌اند باطل می‌باشد. مثلا در طی زندگی مواقعی وجود دارد که شخص احساس می‌کند دیگران به منافع او تجاوز می‌کنند ورعایت احترام مقدسات (مثلاً اطفال و ناموس ) او را نمی‌کنند ویا درصدد هستند آبروی او را بریزند وخاندان او را هتک حرمت نمایند، در اینجا است که باورهای دینی او را وادار به دفاع می‌سازد. به عبارت دیگر لزوم دفاع از خود و از متعلقات خود حکمی است که فطرت، به گردن بشر انداخته است. البته نحوه بکار بردن این نیرو و اطاعت از این حکم فطرت به دو گونه می‌باشد: یکی به نحو شایسته یعنی بکارگیری تعصب وغیرت انسانی برای دفاع از حق خود ودیگری به نحو ناشایست ومذموم‌؛ یعنی خود عمل باطل باشد وبرای حفظ باطل هم انجام گیرد که معلوم است در این صورت چه فساد وشقاوتی در پی دارد وچقدر نظام امور زندگی را به هم می‌زند (طباطبایی، 1374).


دانلود این فایل


برای دریافت اینجا کلیک کنید





ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
,

تاريخ : 18 تير 1396 | <-PostTime-> | نویسنده : علی | بازدید : <-PostHit->

برای دریافت اینجا کلیک کنید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

دانلود پاورپوینت مرغ بندواش تحت pdf دارای 54 اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در Power Point می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل پاور پوینت دانلود پاورپوینت مرغ بندواش تحت pdf کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ريختگي احتمالي در متون زير ،دليل ان کپي کردن اين مطالب از داخل فایل مي باشد و در فايل اصلي دانلود پاورپوینت مرغ بندواش تحت pdf ،به هيچ وجه بهم ريختگي وجود ندارد


بخشی از متن دانلود پاورپوینت مرغ بندواش تحت pdf :

دانلود پاورپوینت مرغ بندواش تحت pdf 54 اسلاید

گیاهی است چندساله و چهار كربنه كه توسط بذر،ریزوم و استولون تكثیر می یابد.از خانواده poaceae كه به ان پنجه مرغی و بندواش نیز می گویند.علفی با ریزومهای فلسی كه قسمتهای هوایی از ریزوم ها خارج میشود و زمین را مثل چمن میپوشاند این گیاه در برابر لگدكوبیها مقاومت زیادی دارد.ارتفاع ساقه های مرغ بین10تا30سانتیمتر و طول برگهای ان به10تا20سانتیمتر میرسد.برگها به رنگ خاكستری تا سبز مایل به ابی هستند. گل آذین پنجه مرغی سنبله چندتایی به طول14تا30سانتیمتر است كه حاوی4تا6سنبله متصل به هم بوده كه در قسمت انتهایی ساقه قرار دارند.بذر این گیاه بسیار كوچك است.در هر كیلوگرم بذر مرغ بین3میلیون تا4میلیون و گاهی تا بیش از این مقدار دانه وجود دارد قدرت جوانه زدن بذر مرغ غالباً ضعیف است


دانلود این فایل


برای دریافت اینجا کلیک کنید





ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
,

تاريخ : 18 تير 1396 | <-PostTime-> | نویسنده : علی | بازدید : <-PostHit->

برای دریافت اینجا کلیک کنید

توجه : این پروژه فقط به صورت فایل (با پسوند) rar ارائه میگردد
تعداد صفحات فایل : 8

دانلود گزارش کار آزمایشگاه معماری کامپیوتر تحت pdf

شامل فایل طراحی مدارها و تصاویر آن می باشد.


دانلود این فایل


برای دریافت اینجا کلیک کنید





ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
,

تاريخ : 18 تير 1396 | <-PostTime-> | نویسنده : علی | بازدید : <-PostHit->

برای دریافت اینجا کلیک کنید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

دانلود پاورپوینت بررسی ضوابط و مقررات شهرسازی مشهد تحت pdf دارای 38 اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در Power Point می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل پاور پوینت دانلود پاورپوینت بررسی ضوابط و مقررات شهرسازی مشهد تحت pdf کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ريختگي احتمالي در متون زير ،دليل ان کپي کردن اين مطالب از داخل فایل مي باشد و در فايل اصلي دانلود پاورپوینت بررسی ضوابط و مقررات شهرسازی مشهد تحت pdf ،به هيچ وجه بهم ريختگي وجود ندارد


بخشی از متن دانلود پاورپوینت بررسی ضوابط و مقررات شهرسازی مشهد تحت pdf :

دانلود پاورپوینت بررسی ضوابط و مقررات شهرسازی مشهد تحت pdf


مقدمه


رشد جمعیت کشور به همراه افزایش سهم شهرها در اسکان جمعیت ضرورت بهره وری مطلوب از ظرفیت های شهری را اجتناب ناپذیر کرده است. بنابراین شناخت دقیق ظرفیت های شهری و ایجاد ظرفیت های جدید به خصوص دربافت هرشهر از اهمیت بسیار زیاد برخوردار است. طرح های شهری(از مقیاس های گوناگون) زمینه تجلی عملی این دیدگاه است. دیدگاهی که در چهارچوب وضعیت واقعی کنونی و چشم اندازهای آتی آن نیاز به شیوه های نوین مواجه با موضوع برنامه ریزی و طرح ریزی شهری را می طلبد.

در مشهد مقدس که به دلیل وجود بارگاه ملکوتی حضرت ثامن الائمه علیه السلام از نرخ رشد جمعیت بسیار بالایی برخوردار است .سرعت مهاجرتهای بی رویه و افزایش روز افزون جمعیت که نهایتا منجربه توسعه غیر اصولی این شهر گردیده ،بیش از هر شهری دیگری لزوم وجود ضوابط معین و معقولی را جهت کنترل دقیق ساخت و سازها ایجاب می نماید §


طرح جامع


عبارت از طرح بلند مدتی است که درآن نحوه استفاده از اراضی و منطقه بندی مربوط به حوزه های مسکونی ،صنعتی،بازرگانی،اداری،کشاورزی،تاسیسات و تجهیزات شهری و نیازمندی های عمومی شهر،خطوط ارتباطی،سطح لازم برای ایجاد تاسیسات و تسهیلات عمومی،مناطق نوسازی و بهسازی و اولویت های مربوط به آن ها تعیین میشوند و ضوابط و مقررات مربوط به آن ها تهیه و تنظیم می گردد.


طرح تفصیلی


طرح تفصیلی ،متعاقب طرح جامع شهری و به منظور انجام برنامه های اجرایی تصویب شده این طرح ،صورت می پذیرد.

برنامه تفصیلی بر اساس ضوابط کلی طرح جامع،نحوه استفاده از زمین های شهری را در سطح محله های مختلف شهر و موقعیت و مساحت دقیق زمین برای هر یک از آنها را مشخص می کند.


دانلود این فایل


برای دریافت اینجا کلیک کنید





ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
,