خريد بک لينک
رزرو آنلاين هتل خارجي
خريد سکه ساکر
رزرو آنلاين هتل خارجي
بازی
MBA دوره
خرید گیفت کارت
کولر گازی گری
ترخیص کالا
آموزش زبان روسی
فلنج
مرکز مقالات پیامبر اکرم (ص)
تاريخ : 12 فروردين 1396 | <-PostTime-> | نویسنده : علی | بازدید : <-PostHit->

برای دریافت اینجا کلیک کنید

دانلود مقاله Theoretical analysis of porous radiant burners under 2درD radiation field using discrete ordinates method تحت pdf دارای 8 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد دانلود مقاله Theoretical analysis of porous radiant burners under 2درD radiation field using discrete ordinates method تحت pdf کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ريختگي احتمالي در متون زير ،دليل ان کپي کردن اين مطالب از داخل فایل ورد مي باشد و در فايل اصلي دانلود مقاله Theoretical analysis of porous radiant burners under 2درD radiation field using discrete ordinates method تحت pdf ،به هيچ وجه بهم ريختگي وجود ندارد


بخشی از متن دانلود مقاله Theoretical analysis of porous radiant burners under 2درD radiation field using discrete ordinates method تحت pdf :

سال انتشار: 1388

محل انتشار: هفدهمین کنفرانس سالانه مهندسی مکانیک

تعداد صفحات: 8

چکیده:

The heat transfer characteristics of porous radiant burners (PRBs) are analyzed in this paper . A two dimensional rectangular model is used to slove the governing equations for porous medium and gas flow before the premixed flame to the exhaust gas.


دانلود این فایل


برای دریافت اینجا کلیک کنید





ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
,


برای دریافت اینجا کلیک کنید

دانلود مقاله بررسي ريزش اتفاق افتاده در تونل چشمه لنگان و نحوه تحکيم ، برداشت ، طراحي و اجراي پوشش بتني آن تحت pdf دارای 8 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد دانلود مقاله بررسي ريزش اتفاق افتاده در تونل چشمه لنگان و نحوه تحکيم ، برداشت ، طراحي و اجراي پوشش بتني آن تحت pdf کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ريختگي احتمالي در متون زير ،دليل ان کپي کردن اين مطالب از داخل فایل ورد مي باشد و در فايل اصلي دانلود مقاله بررسي ريزش اتفاق افتاده در تونل چشمه لنگان و نحوه تحکيم ، برداشت ، طراحي و اجراي پوشش بتني آن تحت pdf ،به هيچ وجه بهم ريختگي وجود ندارد


بخشی از متن دانلود مقاله بررسي ريزش اتفاق افتاده در تونل چشمه لنگان و نحوه تحکيم ، برداشت ، طراحي و اجراي پوشش بتني آن تحت pdf :

سال انتشار: 1386

محل انتشار: سومین کنگره ملی مهندسی عمران

تعداد صفحات: 8

چکیده:

تونل چشمه لنگان یکی از تونل های بزرگ انتقال آب کشور است. این تونل به حدود 14 کیلومتر در منطقه فریدونشهر اصفهان احداث گردیده و در مشیر خود از زیرکوه سفید با حداکثر سرباز 1080 متر عبور می کند. در منطقه ای از مسیر تونل که با گسل کوه سفید تلاقی دارد این گسل با عملکرد راندگی باعث ایجاد زون شدیدا خرد شده و ناپایدار گردیده است. در اردیبهشت 1383 این منطقه در حین عملیات پوشش بتنی تونل دچار ریزش گردید که در این مقاله ضمن تشریح وضعیت زمین شناسی و ژئوتکنیکی منطقه ریزش، روشهای نگهداری موقت، برداشت و نهایتا طراحی پوشش بتنی تشریح شده است.


دانلود این فایل


برای دریافت اینجا کلیک کنید





ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
,

تاريخ : 12 فروردين 1396 | <-PostTime-> | نویسنده : علی | بازدید : <-PostHit->

برای دریافت اینجا کلیک کنید

دانلود تحقيق ضرورت حمايت از توسعه تجارت الکترونيکي در SMEs تحت pdf دارای 49 صفحه می باشد و دارای تنظیمات و فهرست کامل در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد دانلود تحقيق ضرورت حمايت از توسعه تجارت الکترونيکي در SMEs تحت pdf کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : توضیحات زیر بخشی از متن اصلی می باشد که بدون قالب و فرمت بندی کپی شده است

بخشی از فهرست مطالب پروژه دانلود تحقيق ضرورت حمايت از توسعه تجارت الکترونيکي در SMEs تحت pdf

1 مقدمه              
2 تعاریف و مفاهیم شرکت‌های کوچک و متوسط                    
3 توسعه اقتصادی، تغییر ساختار صنعتی و نقش و اهمیت صنایع کوچک و متوسط        
4 تعریف و تبیین مفهوم تجارت الکترونیکی                    
5 بکارگیری تجارت الکترونیکی در شرکتهای کوچک و متوسط              
6 چالشهای بکارگیری تجارت الکترونیکی در شرکتهای کوچک و متوسط           
7 سیاستهای حمایتی از SMEها در توسعه تجارت الکترونیکی              
8 تجربه کشورها در حمایت از SMEs برای استفاده از تجارت الکترونیکی           
9 پیشنهادات آنکتاد برای توسعه تجارت الکترونیکی بین شرکتهای کوچک و متوسط در کشورهای در حال توسعه
10 پیشنهادات             
11 منابع و مآخذ             

بخشی از منابع و مراجع پروژه دانلود تحقيق ضرورت حمايت از توسعه تجارت الکترونيکي در SMEs تحت pdf

خاکی، غلامرضا، «مقایسه سیستم‌های اطلاعاتی در صنایع کوچک و متوسط»، مجموعه مقالات سمینار نقش و جایگاه واحدهای کوچک صنعتی در توسعه اقتصادی – اجتماعی کشور، آبانماه 1372
کیانی، معصومه، «ضرورت شناخت و حمایت از صنایع کوچک»، مجموعه مقالات سمینار نقش و جایگاه واحدهای کوچک صنعتی در توسعه اقتصادی- اجتماعی کشور، آبانماه 1372
موسی نژاد، مهدی، «روشها و مکانیزم‌های حمایت از رشد و توسعه صنایع کوچک در ایران، تجربه ژاپن»، مجموعه مقالات نقش و جایگاه واحدهای کوچک صنعتی در توسعه اقتصادی- اجتماعی کشور، آبانماه 1372
نقش صنایع کوچک در توسعه صنعتی ایران، دکتر محمد قلی یوسفی ، عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی ایران، واحد مسجد سلیمان
طبقه‌بندی بسترسازی الکترونیکی 2004 گزارش واحد اطلاعات اکونومیست با همکاری  مؤسسه ارزش تجاری IBM

Acs Z.J. and D.B. Audrestch, Inovacao e mudanca tecnologica: a nova ciencia, in: A Nova Ordem Mundial em Questao, J.P.R. Velloso and L. Martins, eds, J. Olympio Editora, Rio de Janeiro,
Alcorta L., The impact of new technologies on scale in manufacturing industries: issues and evidence, Worm Development 22(5) (1994)
20th APEC Telecommunication Working Group Meeting, Lima, Peru 20-24 Sep 1999, Presentation by Olivent Kent & Dan  Frieston
Bagnasco A. and C. Sabel, eds, Small and Medium-Sized Enterprises, Pinter, London,
Beck, Thorsten, Asli Demirgüç-Kunt, and Vojislav Maksimovic. (2002a). “Financial and Legal Institutions and Firm Size” World Bank mimeo
Brown, Charles, James Medoff, and Jay Hamilton. (1990). Employers: Large and Small. Cambridge, MA.: Harvard University Press
Caves, Richard E., Michael E. Porter, and Michael A. Spence. (1980). Competition in the Open Economy: A Model Applied to Canada. Cambridge, MA: Harvard University Press
Daniel & Myers (2000) Leveling the playing Field : Electronic Commerce in Small & Medium Enterprises, Research Report, ISR-ESEC- Cranfield University School of Management, August
E-Business Policy Group, “Benchmarking National and regional e-business Policies for SMEs” , final Report, 28 June
; Innovation Policy Unit, Cabinet Office, uk (1999), Available to download from: 
Eleftheriadou Dana , Good e-business policies for SMEs and future Challenges, Workshop on setting targets for e-business policies, Athens, 16 -17 January
ENSR, 2001, Survey 2001, Observatory for European SMEs
Eskola Antti, Action Plan on Improving the Readiness of Finnish Enterprise and Employment Centers to Support eBusiness of SMEs, Finland, Ministry of Trade and Industry, 17 January
European Commission Recommendation, Official Journal 107, 30 April 1996, p
Eurostat (2004). E-commerce and the Internet in European Businesses (2002). Detailed tables. Brussels. Available at
europa.eu.int/comm/enterprise/ict/studies/entr-ict-2002.pdf

Henny Romijn, Technology Support for Small Industries in Developing Countries: A Review of Concepts and Project Practices, Eindhoven Centre for Innovation Studies, The Netherlands,
Kumar, Krishna B., Raghuram G. Rajan, and Luigi Zingales. (2001). “What Determines Firms Size” University of Chicago. CRSP Working Paper No

Kwayama Mikio, E-Commerce and export promotion policies for Small- and Medium-Sized Enterprises: East Asian and Latin American Experiences, Santiago, Chile, International Trade and Integration Division, October
Nelson R., Recent evolutionary theorizing about economic change, Journal of Economic Literature XXXIII (March, 1995)
Neutralize, SMEs: E-Commerce Data Analysis, 2001, Accessed at

www.neutralize.com/research_ and_analysis/SME_Analysis_Report.pdf
OECD, Information Technology (IT) Diffusion Policies for Small and Medium-Sized Enterprises,
Pack, Howard, and Larry Westphal. (1986). “Industrial Strategy and Technological Change: Theory versus Reality.” Journal of Development Economics 22, 87-
Pagano, Patrizio, and Fabiano Schivardi. (2001). “Firm Size Distribution and Growth.” Banca d’Italia Working Paper
Rosenzweig, Mark R. (1988). “Labor Markets in Low-Income Countries.” In Handbook of Development Economics, Vol. 1, edited by Hollis B. Chenery and T.N. Srinivasan. Amsterdam: North-Holland
Rothwell R. and M. Dodgson, Technology-based SMEs: their role in industrial and economic change, Inderscience Enterprises,
Schmitz H., Flexible specialization: a new paradigm of small-scale industrialization, Discussion Paper 261, IDS, Brighton,
Staley E. & R. Morse/Modern Small industry for developing Countries/New York Mc Grow-Hill-
Stepanek J. E., Managers for Small Industry and International Study Development Center (The Free Press, III, 1960).p.XII
The Integration of E-Commerce Tools into the Business Processes of SMEs School of Accountancy and Business Studies,Waterford Institute of Technology
Thwaites A. and P. Wynarckzyk, Innovation and Financial Performance in Small Firms, Centre for Urban and Regional Development Studies (CURDS), Newcastle,
Utterback J. and E Suarrez, Innovation, competition and industry structure, Research Policy 22 (1993), 1-2l

 

1     مقدمه

شرکت‌های کوچک و متوسط امروزه به عنوان عامل عمده رشد ساختار صنعتی بسیاری کشورها محسوب می‌شوند و اینگونه صنایع برای بسیاری از کشورهای در حال توسعه که درصدد احیای ساختار اقتصادی خود هستند، بسیار حائز اهمیت است. این کشورها دریافته‌اند که برای سرعت بخشیدن به روند صنعتی شدن، اولویت باید به رشد صنایع کوچک و متوسط داده شود نه صنایع بزرگ. به همین دلیل در حال حاضر اشتیاق و تمایل بی‌سابقه‌ای نسبت به صنایع کوچک در بسیاری از کشورهای جهان وجود دارد. (موسی‌نژاد، 1372)

بسیاری از کشورهای جهان حمایت قابل توجهی از صنایع کوچک خود به عمل آورده‌‌‌اند و در جهت گسترش و تقویت آنها سیاست‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های اقتصادی متعددی را تدوین کرده‌اند. این مسأله آنقدر اهمیت یافته که کمتر کشوری می‌توان یافت که در آن قانون یا قوانینی در جهت حمایت از صنایع کوچک وجود نداشته باشد

اخیراً بسیاری از کشورها دریافته‌اند که واحدهای تولیدی کوچک قادر به ایفای نقش عمده‌ای در اقتصاد ملی هستند. در برخی از کشورها چنین به نظر می‌رسد که اقتصاد ملی بر پایه واحدهای کوچک بنا شده است. در تایوان 90 درصد صادرات توسط این بخش تامین می‌گردد. تجربه تایوان باعث شد که بسیاری از کشورها همانند سنگاپور و مالزی اقتصاد خود را به سمت واحدهای کوچک و متوسط سوق دهند(کیانی، 1372). در ایران، حدود 7/99 درصد کارگاههای صنعتی کشور، سازمان‌هایی هستند که کمتر از 50 نفر پرسنل دارند و این سازمان‌های کوچک 8/53 درصد ارزش تولیدات صنعتی کشور را تشکیل می‌دهند. در دیگر کشورهای جهان نیز بخش مهمی از درآمد ملی صنعتی توسط این سازمانها تامین می‌‌شود. شرکت‌های کوچک و متوسط با سرمایه‌‌گذاری کم، اشتغال قابل ملاحظه‌ای می‌‌آفرینند و به علت انعطاف پذیری جغرافیایی، اجرای برنامه عدم تمرکز در فعالیت‌‌‌های صنعتی را آسان می‌سازند، ضمن اینکه می‌توانند به صورت صنایع جنبی در خدمت صنایع بزرگ باشند. امتیازهای عمده صنایع کوچک عبارتند از

الف) غالباً دارای تکنولوژی ملی بوده و وابستگی آنها به خارج کمتر است

ب ) روش تولید آنها نسبتاً ساده و امور فنی و اداری آنها توسط یک نفر و یا چند نفر می‌‌تواند اداره شود

ج ) انعطاف‌‌‌پذیری زیادی دارند که بواسطه آن می‌‌‌‌‌توان تصمیمات لازم را به سرعت اتخاذ و اجرا کرد. (خاکی 1372)

ظهور اینترنت و آغاز قرن دیجیتالی، تحولات عظیمی را در ابعاد مختلف فعالیت‌های اقتصادی پدید آورده، و چالش‌‌‌های نوینی را در مقابل فعالان اقتصادی مطرح نموده است. ویژگیهای خاص صنایع کوچک و متوسط باعث شده که این شرکت‌ها در پذیرش تکنولوژی‌‌‌‌‌‌های نوین با موانع و مشکلات خاص خود روبرو شوند. کشورهای مختلف جهان با علم به اینکه عدم رفع این موانع و عدم استفاده از قابلیت‌ها و فرصت‌‌های ارائه شده بوسیله اینترنت، توان رقابتی کسب و کارهای کوچک و متوسط را کاهش می‌دهد و باعث محدود شدن فعالیت تجاری آنها می‌شود و با توجه به اینکه این مسأله می‌تواند ضربات جبران‌ ناپذیری به اقتصاد ملی وارد نماید، سیاست‌های حمایتی وسیعی را جهت استفاده از اینترنت در این بخش (شرکتهای کوچک و متوسط) اتخاذ نموده‌اند. در تدوین سیاست‌های حمایت از کسب و کارهای کوچک و متوسط، اقدامات باید بر پایه مطالعات وسیع علمی صورت گیرد، تا سیاست‌های اتخاذ شده  از کارایی لازم برخوردار باشند. از جمله این مطالعات می‌توان به بررسی تجربه کشورها در این زمینه اشاره کرد که هدف اساسی این گزارش می‌باشد. این گزارش در چهار بخش اساسی تدوین شده است. در بخش اول تعریف شرکتهای کوچک و متوسط(SMEs)[1] و نقش آنها در توسعه اقتصادی مطرح می‌شود. سپس تعریف تجارت الکترونیکی و کسب و کار الکترونیکی ارائه شده و کاربرد آن در شرکتهای کوچک و متوسط، مزایا و معایب تجارت الکترونیکی برای این شرکتها و چالش‌های پیش رو برای پذیرش آن مورد توجه قرار گرفته است. در بخش بعدی به بیان سیاستهای حمایتی از SME ها در توسعه تجارت الکترونیکی و بیان تجربه کشورها در این رابطه پرداخته و آموزه‌‌هایی از این تجربیات ارائه خواهد شد. در بخش پایانی نیز نتیجه‌گیری و توصیه‌های سیاستی ارائه شده است

2     تعاریف و مفاهیم شرکت‌های کوچک و متوسط

سوالی که اساساً مطرح می‌شود این است که سازمان‌های یا شرکت‌های کوچک و متوسط چه نوع سازمان‌هایی هستند؟ در پاسخ باید گفت برای سازمان‌های کوچک یا کسب و کارهای کوچک، تعریف مشخصی که مورد قبول عام باشد، وجود ندارد. به لحاظ نظری، برای تعیین اندازه سازمان، شاخص‌های مختلفی از قبیل میزان فروش، حجم عملیات تولیدی یا خدماتی، سرمایه و فعل و انفعالات پولی و بانکی، ارزش ماشین‌آلات، وسعت فیزیکی و جغرافیایی، کثرت ارباب رجوع و تعداد پرسنل ارائه شده است. اگر چه هر یک از این مقیاس‌ها می‌‌تواند معرف اندازه یک سازمان باشد ولی معمولاً در فعالیت‌های مختلف مقیاس‌های گوناگونی به کار برده می‌شود (خاکی 1372). در مطالعه‌ای ‌که توسط مرکز توسعه صنعتی بین‌المللی (1960) انجام شده است، سازمان‌های کوچک، سازمان‌هایی تلقی شده‌اند که کمتر از 100 نفر پرسنل دارند (استپانک[2] 1960). برخی از سازمان‌ها از جمله سازمان توسعه صنعتی ایالات متحده[3]، شرکت‌هایی را که دارای 10 الی 100 نفر پرسنل هستند و ارزش ماشین‌آلات آنها کمتر از 5/7 میلیون ریال باشد، در دایره شرکت‌های کوچک قرار داده‌اند

    اتحادیه اروپا[4]، طبقه‌بندی سازمانهای کوچک، متوسط و خرد را به صورت زیر ارائه کرده است

جدول 1: طبقه‌بندی سازمانهای کوچک، متوسط و خرد از نظر اتحادیه اروپا

خرد

کوچک

متوسط

حداکثر تعداد کارکنان

-

حداکثر بازگشت سرمایه (میلیون یورو)

-

حداکثر ترازنامه (میلیون یورو)

منبع: اتحادیه اروپا

در ایران نیز تعاریف متفاوتی از صنایع کوچک وجود دارد که از جمله مهمترین آنها می‌‌‌توان به موارد زیر اشاره کرد: (خاکی 1372)

-   در تعریف مرکز آمار ایران، واحدهای تولیدی که تعداد شاغلین آنها از 10 نفر تجاوز ننماید، واحدهای تولیدی کوچک نامیده می‌شوند

-        در تعریف سازمان صنایع کوچک، واحدهای تولیدی کوچک عبارتند از صنایعی که

الف) میزان سرمایه‌گذاری آنها تا 750 هزار تومان در یک واحد تولیدی باشد

ب ) میزان اشتغال حداکثر 50 نفر باشد

ج ) جنبه هنری نداشته باشد

د ) مکانیزه باشد

ز ) سرمایه آنها کاملاً ایرانی باشد

-   در مدیریت اعتباری صنایع کوچک که از زیر مجموعه‌های بانک صنعت و معدن می‌باشد، آخرین تعریف از صنایع کوچک بر مبنای سرمایه‌گذاری ثابت تا 500 میلیون ریال می‌باشد

علاوه بر تفاوتی که در تعاریف فوق مشاهده می‌شود، ویژگیهای اساسی دیگری نیز مطرح است که صنایع کوچک و متوسط را از سایر صنایع تفکیک می‌کند. این ویژگیها به شرح زیر می‌باشد.(کیانی 1372)

-   معمولاً مدیریت سازمان‌های کوچک، توسط یک نفر انجام می‌گیرد که غالباً مالک همان واحد است. بنابراین در سازمان‌های کوچک، مدیریت حرفه‌ای و تخصصی، چندان اعمال نمی‌شود

-     بین مدیر و کارکنان تماس مستقیم و مستمر وجود دارد

-  معمولاً دسترسی کمتری به منابع سرمایه‌ای وسیع از طریق بانکها و سازمان‌های مالی دارند. از جمله این محدودیتها می‌توان به محدودیتهای مالی توسعه فناوری اشاره کرد (آنکتاد[5] 2004)

-        در بازاری که کالا یا خدمات خود را ارائه می‌کنند، نقش هدایت‌کننده و تعیین کننده ندارند

-  ارتباطات تجاری و معاملاتی لازم برای تامین مواد اولیه و سایر منابع و تکنولوژی مورد نیاز، بیشتر از طریق سازمان‌های محلی و بومی انجام می‌شود

3     توسعه اقتصادی، تغییر ساختار صنعتی و نقش و اهمیت صنایع کوچک و متوسط

در دو یا سه قرن گذشته دو تغییر اساسی در ساختار صنعتی ایجاد شده است. طبق تحقیقات صورت گرفته، این تغییرات در دو بخش کلی خلاصه می‌شود: افزایش تمرکز تولید در گذر زمان و کارایی بیشتر سازمان در کنار افزایش حجم تولید

با توجه به این دو مشخصه اصلی، شرکتهای بزرگ، منبع قدرت اقتصادی و پیشرفت تکنولوژیکی به حساب می‌‌آمدند. دو اقتصاددان به نامهای شاپیتر و گالبریت بر این عقیده بودند که شرکتهای بزرگ از توانایی بیشتری برای فعالیت اثربخش در بازار و عرصه اقتصادی برخوردارند. شاپیتر بر این باور است که در شرکتهای بزرگ بدلیل استفاده از افراد متخصص (که در راستای ارتقاء تکنولوژیکی تربیت شده‌اند) دست‌یابی به کارایی تولید و نرخ نوآوری بیشتر ،نسبت به شرکتهای کوچک و متوسط، دور از انتظار نیست. علاوه بر این گالبریت معتقد است که شرکتهای بزرگ در کلیه ابعاد موفقیت تجاری، نسبت به شرکتهای کوچک برتری داشته و در بهره‌وری، قدرت تکنولوژیکی و امنیت شغلی دارای مزیت بیشتری هستند

بر اساس گزارش بالتون (1971) که که در آن برنامه‌های توسعه اقتصاد صنعتی در کشورهای نیجریه، سودان، یونان، فیلیپین، سیرالئون و سری‌لانکا مورد مطالعه قرار گرفته است، کاهش سهم صنایع کوچک در اقتصاد این کشورها به دلیل عدم دسترسی آنها به منابع مالی است و این امر باعث تبدیل شدن این صنایع به صنایع بزرگ شده است

این در حالی ‌است که محققان دیگری مانند لنگنکر (1972) بر این اعتقادند که کاهش سهم این صنایع در کشورهای در حال توسعه بیشتر ناشی از مشکلات مدیریت فردی آنها بوده است

کشورهایی که حضور فعالتر در صحنه تجارت بین‌المللی دارند، ممکن است اندازه بهینه شرکت در آنها نسبت به کشورهای با حضور ضعیف‌تر بین‌المللی، بزرگتر داشته باشد. (کیوز[6] و همکاران 1980)

گزارش برخی دیگر از محققان مانندگافی (1986) نیز یافته‌های  گزارش بالتون را تایید می‌کند. علاوه بر این برخی دیگر از محققان مانند ریتولد و گورتر (1988) بر این اعتقادند که کاهش سهم صنایع کوچک بیشتر ناشی از رقابت روز‌افزون صنایع بزرگ بوده که با داشتن بهره‌وری بالا آنها را از میدان خارج نموده‌اند

بعضی بر این اعتقادند که شرکتهای بزرگ از صرفه جویی در مقیاس، بهره‌برداری می‌کنند و بیشتر متقبل هزینه های ثابت، می‌شوند. اما بعضی دیگر بر این اعتقادند که شرکتهای بزرگ بدلیل برخورداری از محیط ثابت، کیفیت بالاتری در محیط کسب و کار ایجاد کرده و با افزایش اشتغال نقش بهتری در کاهش فقر، نسبت به شرکتها ی کوچک بازی می‌کنند. (روزنزویگ 1988، براون و همکاران 1990)

مروری بر گذشته سازمانهای صنعتی ثابت کرده است که داشتن منابع طبیعی، تکنولوژی، و سیاستهای مناسب به تعیین ترکیب صنعتی ملتها و اندازه موثر شرکتها کمک می‌کند. (کومار[7] و همکاران 2001). صنایع کوچک به علت ایجاد اشتغال گسترده و فوری، استفاده از مواد خام محلی، عکس‌العمل سریع نسبت به تقاضا، توزیع بهتر درآمد، جمع‌آوری منابع سرمایه و نیروی کار بلااستفاده و کمک به رشد و توسعه متوازن منطقه‌ای، در کشورهای در حال توسعه از اهمیت ویژه‌ای برخوردارند

علاوه بر این به دلیل قیمت بالای انرژی و هزینه حمل و نقل، استقرار این سازمانها در نزدیکی مواد خام و یا بازار فروش می‌تواند تسهیل کننده مزیت رقابتی ملی باشد. گسترش این سازمانها در روستاها می‌تواند باعث ایجاد اشتغال برای روستائیان بوده و از مهاجرت آنها و گسترش بی‌رویه شهرنشینی جلوگیری کند

برای شتاب بخشیدن به رشد و کاهش فقر، بانک جهانی و آژانس‌های دیگر بین‌المللی اهدافی را برای برنامه‌های توسعه  SMEها در کشورهای در حال توسعه پیشنهاد کرده‌اند. این اهداف برای کشورهای در حال توسعه اهمیت بسیاری دارند و می‌تواند به رشد و توسعه این سازمانها کمک بسیار کند. به طور مثال، بانک جهانی اعتباری معادل 10 میلیون دلار برای حمایت برنامه‌های مربوط به توسعه شرکتهای کوچک و متوسط در 5 سال گذشته در نظر گرفته  است که 5/1 بیلیون دلار آن را برای اختصاص در سال 2002 به تصویب رسانده است

اما به نظر می‌رسد که تغییر ساختار اقتصادی از دهه 70 آغاز شده است و از دهه 80 به بعد در بسیاری از کشورها مانند امریکا، سهم اشتغال‌زایی صنایع کوچک به صورت چشمگیری افزایش یافته است

این تغییر ساختار دلایل متفاوتی داشته است که با توجه به نظریه‌های متفاوت یکی از مهم‌ترین فاکتورها نوآوری می‌باشد. تعدادی از دانشمندان بر این عقیده‌اند که شرکتهای کوچک و متوسط دارای خصوصیات خاصی هستند که توان آنها را برای تولید مبتکرانه ارتقا می‌دهد. و به همین دلیل نرخ نوآوری در این صنایع بالاتر است

عقاید و نظریاتی وجود دارد که برتری صنایع کوچک بر صنایع بزرگ را در زمینه ایجاد نوآوری تایید می‌نماید. صاحبنظران به دلایل زیر، نقش صنایع کوچک را در تولید نوآوری مهم‌تر می‌دانند

1-    احساسات مربوط به تولید نوآوری در داخل سازمان شرکتهای کوچک قابل کنترل‌تر است.  (شرر 1988)

2-    ساختار مدیریتی حاکم بر این شرکتها باعث حداقل مقاومت در برابر نوآوری می‌شود. (راتول 1989)

3-  بروکراسی در این شرکتها بسیار پایین است و نوآوری نیز معمولاٌ در سازمانهایی با سطح بوروکراسی کم، اتفاق می‌افتد. (لینک و همکاران 1991)

4-         نوآوری در بسیاری از صنایع کوچک به عنوان یک هدف استراتژیک تلقی می‌گردد. (شرر 1991)

از اواسط دهه 1970 اهمیت شرکتهای کوچک و متوسط در اقتصاد کشورهای توسعه‌یافته رو به فزونی گذاشت. بطوری که مطالعات مربوط به کشورهای امریکا و ایتالیا نشان داده است که ارتباط منفی و معناداری بین اندازه شرکت و رشد وجود دارد (ای سی اس[8] 1990). عمده‌ترین دلیل این امر را محققان در شکل جدید رقابت در اقتصادهای سرمایه‌داری می‌دانند. شکل جدید رقابت حکم می‌کند که شرکتها تلاش کنند طول زمان ارائه محصول به بازار[9] را افزایش و طول زمانی که محصول در بازار مورد معامله قرار می‌گیرد[10] را کاهش دهند. این امر بدین معناست که شرکتها مرحله مطالعاتی خود را برروی محصولاتی که به بازار عرضه می‌کنند افزایش  داده و پس از ارائه یک محصول به بازار، با نگرش کارآفرینانه سعی می‌کنند با ارائه محصولات جدید و نوآور، ، نبض حرکت بازار را در دست گیرندکه این امر خود به معنای کاهش زمان بین ورود محصول به بازار تا مرحله افول است. برخورداری از یک چنین استراتژی فعال و مبتکرانه‌ای، مستلزم برخورداری از یکسری ویژگی‌های خاص در شرکت‌های تجاری است. از جمله این ویژگی‌ها می‌توان به رهبری در نوآوری محصول، نوآوری در فرآیند، نوآوری سفارشی و مداوم و مزایای مرتبط با هزینه پایین و تحویل سریع اشاره کرد. شرکتهای کوچک و متوسط با دارا بودن شرایط خاص زیر، می‌توانند ویژگی‌های یاد شده را پشتیبانی نمایند

1- وجود انعطاف‌پذیری کافی در ساختار و عملکرد شرکت و اعتقاد مدیران شرکت به این انعطاف پذیری

2- فعالیت در قسمتهای کوچک بازار که می‌تواند رقابت را تحریک نماید

3- تنوع در فعالیتهای تجاری و وجود توانمندی‌های لازم برای ارتقای این تنوع

4- سرعت بسیار بالا در تصمیم‌گیریهای مدیریتی مرتبط با نوآوری

5- رسمیت بسیار پایین در سیستمهای اطلاعاتی درون سازمانی و برون سازمانی

6- اثربخشی بسیار بالا در جریان اطلاعات و ارتباطات

7- انگیزش بسیار قوی در کارکنان

این ویژگی‌ها در SME ها و تناسب آن با شرایط جدید رقابتی، این فرضیه را که شرکتهای کوچک و متوسط در پارادایم جدید صنعتی بواسطه تولید انعطاف‌پذیر کالا و خدمات عنصر مسلط بازار خواهند بود، تایید می‌کند (باگناسکو و همکاران 1995)

البته اشمیتز (1989) بر این عقیده است که وجود پارادایم تولید انعطاف‌پذیر و تخصصی لزوما دال بر تسلط شرکتهای کوچک و متوسط بر بازار صنعتی آینده نخواهد بود. چرا که طبق مشاهدات آلکوترا (1994)، ظهور تکنولوژی‌های جدید تولید انعطاف‌پذیر، کاهش مقیاس تولید با حفظ اندازه شرکتهای بزرگ را ممکن ساخته است. علاوه بر این مطالعات یوتربک و همکاران (1993) نشان می‌دهد که شرکتهای بزرگ از ابزارهایی بسیار عظیم و سرمایه بر برای ایجاد نوآوری‌های مستمر در بازار (نظیر آزمایشگاه‌های مجهز، نیروهای بسیار خبره، توان مالی همکاری های بین المللی و;) برخوردارند. با توجه به این توانمندی، شرکتهای بزرگ همچنان از مزیت رقابتی اساسی در مقابل شرکتهای کوچک و متوسط برای حرکت در پارادایم جدید رقابت مبتنی بر نوآوری برخوردار خواهند بود. علاوه بر این، شرکتهای کوچک و متوسط معمولا وابستگی بیشتری به شرایط محیطی داشته (ای سی اس و همکاران 1993) و در مقابل رکودهای اقتصادی مقاومت کمتری از خود نشان می‌دهند و فشارهای محیطی براحتی آنها را از پای در می‌آورد. علاوه بر این دسترسی کمتر به اطلاعات تکنولوژیکی، توان و ظرفیت نوآوری را در آنها کاهش می‌دهد (سازمان همکاری‌های اقتصادی و توسعه 1995)

 توانایی بسیار پایین این شرکتها برای تامین مالی پروژه‌های نوآوری از دیگر موانع حضور و تسلط آنها بر بازار رقابتی آینده خواهد بود. در حالی که نوآوری در محصول نیاز به منابع مالی زیادی ندارد اما کلیدی ترین منبع برای نوآوری در فرآیند، تامین مالی مناسب می‌باشد (نلسون[11] و همکاران 1995). فقدان نقدینگی نیز یکی از دلایلی است که باعث شده است فقط 40 درصد از شرکتهای کوچک و متوسط در ایالات متحده آمریکا عمری بیش از 6 سال داشته باشند (ای سی اس 1992). با وجود تمامی این نقاط ضعف، این شرکتها با تشکیل خوشه‌های صنعتی و گروه‌بندی‌های صنعتی می‌توانند بسیاری ظرفیتهای لازم برای نوآوری را تامین نمایند. بعنوان مثال نرخ نوآوری در شرکتهای کوچک و متوسط در ایالات متحده آمریکا خیلی بالاتر از سایر بخش‌ها حتی صنایع با تکنولوژی برتر[12] بوده است (ای سی اس 1993). بنابراین می‌توان نتیجه گرفت که موفقیت شرکتهای کوچک و متوسط به عواملی بستگی دارد که در قالب ساختار صنعتی و نظام نوآوری کشورها متفاوت می‌باشد. راسول[13] و همکاران (1993) بر این عقیده‌اند که شرکتهای کوچک و شرکتهای بزرگ هردو از شایستگی‌هایی برای نوآوری برخوردارند لکن این شایستگی‌ها در شرکتهای کوچک و بزرگ متفاوت است. در حالی که شرکتهای بزرگ از مزیتهای مبتنی بر منابع برخوردارند یعنی می‌توانند امکانات لازم را برای تحقیق و توسعه تامین کنند، شرکتهای کوچک و متوسط بیشتر از مزیتهای رفتاری بهره‌ می‌برند و توان زیادی برای انعطاف‌پذیری و تناسب با تغییرات محیطی دارند. در حالی که شرکتهای بزرگ توانمندی‌های زیادی برای تولید تکنولوژی‌های جدید دارند، شرکتهای کوچک و متوسط مزیت بیشتری برای نوآوری در تکنولوژی‌های موجود خواهند داشت (تاویتز[14] و همکاران 1993). بنابراین سیاستهای حمایت از شرکتهای کوچک و متوسط بیشتر از این که بر مبنای مقایسه توان نوآوری آنها در مقابل شرکتهای بزرگ تدوین شود باید بر پایه شناسایی حوزه‌های نوآوری در این شرکتها و تمرکز بر آن معطوف ‌باشد

4     تعریف و تبیین مفهوم تجارت الکترونیکی

[1] . Small and Medium Sized Enterprises (SMEs)

[2] . Stepanek  J. E

[3] . United Nations Industrial Development Organization (UNIDO)

[4]. European Union

3. Micro-Enterprises

[5] . United Nations ‍Commission on Trade and Development

[6] . Caves

[7] . Kumar

[8] . A.C.S

[9] . Time to Market

[10] . Time in Market

[11] . Nelson

[12] . High Technology

[13] . Rothwel

[14]. Thwaites

 

دانلود این فایل


برای دریافت اینجا کلیک کنید





ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
,


برای دریافت اینجا کلیک کنید

دانلود ايجاد تعلق کالبدي به فضاهاي باز مجتمع هاي مسکوني با هدف برقراري تعاملات اجتماعي تحت pdf دارای 16 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد دانلود ايجاد تعلق کالبدي به فضاهاي باز مجتمع هاي مسکوني با هدف برقراري تعاملات اجتماعي تحت pdf کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ريختگي احتمالي در متون زير ،دليل ان کپي کردن اين مطالب از داخل فایل ورد مي باشد و در فايل اصلي دانلود ايجاد تعلق کالبدي به فضاهاي باز مجتمع هاي مسکوني با هدف برقراري تعاملات اجتماعي تحت pdf ،به هيچ وجه بهم ريختگي وجود ندارد


بخشی از متن دانلود ايجاد تعلق کالبدي به فضاهاي باز مجتمع هاي مسکوني با هدف برقراري تعاملات اجتماعي تحت pdf :


سال انتشار : 1395

نام کنفرانس یا همایش : دومين همايش بين المللي معماري، عمران و شهرسازي در آغاز هزاره سوم

تعداد صفحات : 16

چکیده مقاله:

در گذشته تعاملات اجتماعی بین همسایه ها در واحد های مسکونی بسیار بالا بوده است ، به طوریکه مردم همسایه ها رانزدیکتر از خویشاوندان به امور زندگی خود احساس می کردند . در دوران معاصر اینگونه رابطه های گروه همسایه هاکمرنگ شده به گونه ای که شاید همسایه ها سالیان سال در نزدیکی یکدیگر زندگی کنند بدون اینکه حتی یکدیگر رابشناسند . این مهم در ساختمان های با تراکم بالا و مجتمع های مسکونی بیشتر رخ می نماید . پژوهش حاضر بدنبالبرقراری مجدد تعاملات اجتماعی بین ساکنین مجتمع های مسکونی به کمک ایجاد تعلق کالبدی است . به نظر می رسدفضاهای باز بین مجتمع های مسکونی پتانسیلهای لازم برای ایجاد حس تعلق کالبدی و بدنبال آن برقراری تعاملاتاجتماعی را داشته باشند که درصورت برقراری تعاملات اجتماعی ، افزایش امنیت و اعتماد را شاهد خواهیم بود . در اینراه از مطالعات کتابخانه ای استفاده شده است . نتایج تحقیق حاکی از آن است که به کمک شناسایی عوامل ایجاد تعلقکالبدی و تعامل اجتماعی می توان راهکارهایی برای طراحی مناسب فضاهای باز برای تحقق تعاملات اجتماعی ارائه نمود.


دانلود این فایل


برای دریافت اینجا کلیک کنید





ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
,

تاريخ : 12 فروردين 1396 | <-PostTime-> | نویسنده : علی | بازدید : <-PostHit->

برای دریافت اینجا کلیک کنید

دانلود بررسي جريان متلاطم درون کانال هاي دايره اي و بررسي معادلات حاکم تحت pdf دارای 10 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد دانلود بررسي جريان متلاطم درون کانال هاي دايره اي و بررسي معادلات حاکم تحت pdf کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ريختگي احتمالي در متون زير ،دليل ان کپي کردن اين مطالب از داخل فایل ورد مي باشد و در فايل اصلي دانلود بررسي جريان متلاطم درون کانال هاي دايره اي و بررسي معادلات حاکم تحت pdf ،به هيچ وجه بهم ريختگي وجود ندارد


بخشی از متن دانلود بررسي جريان متلاطم درون کانال هاي دايره اي و بررسي معادلات حاکم تحت pdf :


سال انتشار : 1394

نام کنفرانس یا همایش : دومين همايش ملي رياضيات و کاربردهاي آن در علوم مهندسي

تعداد صفحات : 10

چکیده مقاله:

با توجه به پیچیدگی های جریان متلاطم و کاربرد این جریان ها در مسائل مهندسی شناخت و درک انواع مدل های بررسی جریان متلاطم از اهمیت ویژه ای برخوردار است. در این مقاله جریان متلاطم در کانال دایره ای به وسیله مدل های معمول جریان متلاطم بررسی می شود. مدل های نام برده شامل: مدل جبری بالدوین – لومکس (BL)، مدل RNG K، مدل RSM، مدل K دوربین و (KEV2) و مدل گردابه های بزرگ (LES) می باشد. برای پی بردن به درستی روشهای عددی، نتایج بدست آمده از جریان متلاطم با داده های آزمایشگاهی در دسترس مقایسه شده اند. نتایج بدست آمده از شبیه سازی جریان چرخشی نشان دهنده مناسب بودن RNG K- برای پرفیل سرعت با چرخش پایین مناسب بودن مدل RSM برای پروفیل سرعت با چرخش بالا می باشد. هر چند که هر دو مدل بلور کامل رفتار جریان متلاطم را نمی توانند پیش بینی کنند. نتایج بدست آمده از مدل BL در مقایسه با نتایج آزمایشگاهی ضعیف ظاهر شد. مدل LES در مقایسه با دیگر با دیگر مدل ها به مدت زمان بیشتری جهت شبیه سازی نیاز دارد. مدل (KEV2) بهترین نتایج را نسبت به مقادیر اندازه گیری شده در ناحیه دور از دیواره کانال بدست می آورد. در حال حاضر مدل TDM به دلیل سادگی و نتایج پایدار در تعداد چرخش های مختلف بهترین مدل بررسی جریان های درون لوله می باشد. در کار حاضر بیشتر از معادلات ناویر – استوکس و تنش استفاده شده است.


دانلود این فایل


برای دریافت اینجا کلیک کنید





ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
,


برای دریافت اینجا کلیک کنید

دانلود بررسي اثر تنش شوري خاک بر قندهاي احياء کننده ? هيدروژن پراکسيد ? مالون دي آلدئيدو ساير آلدئيدها و پرولين درگياه گندم تحت pdf دارای 8 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد دانلود بررسي اثر تنش شوري خاک بر قندهاي احياء کننده ? هيدروژن پراکسيد ? مالون دي آلدئيدو ساير آلدئيدها و پرولين درگياه گندم تحت pdf کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ريختگي احتمالي در متون زير ،دليل ان کپي کردن اين مطالب از داخل فایل ورد مي باشد و در فايل اصلي دانلود بررسي اثر تنش شوري خاک بر قندهاي احياء کننده ? هيدروژن پراکسيد ? مالون دي آلدئيدو ساير آلدئيدها و پرولين درگياه گندم تحت pdf ،به هيچ وجه بهم ريختگي وجود ندارد


بخشی از متن دانلود بررسي اثر تنش شوري خاک بر قندهاي احياء کننده ? هيدروژن پراکسيد ? مالون دي آلدئيدو ساير آلدئيدها و پرولين درگياه گندم تحت pdf :


سال انتشار : 1394

نام کنفرانس یا همایش : نخستين کنفرانس ملي دستاوردهاي نوين در علوم زيستي و کشاورزي

تعداد صفحات : 8

چکیده مقاله:

یکی از تنش های تأثیرگذار در کمیت و کیفیت محصولات کشاورزی تنش شوری خاک است که در بسیاری از مناطق کشوردیده می شود.حدود 16 تا 23 میلیون هکتاراز زمین های کشاورزی مبتلا به شوری است و یکی از دلایل شوری خاک آبیاری با آبشور است.حدود نیمی از آب کشاورزی در ایران از منابع زیرزمینی استفاده می شود لذا افزایش برداشت از منابع زیرزمینی و حلشدن املاح نمکی بیشتر در این منابع تنش شوری را چند برابر کرده است.با توجه به اینکه در ایران حدود 23 %از کشت به گندماختصاص دارد بررسی اثر تنش شوری خاک بر این گیاه ارزشمند ویافتن دوزهای شوری بدون تاثیرمنفی در گزینش زمین هایکشاورزی بسیار دارای اهمیت است. در این پژوهش بذرهای گندم رقم الوند خریداری و به چهارگروه تقسیم شدند (آبیاری با آب شور با دوزهای 0، 25 و 100 میلی مولار NaCl) و در گلدان های 1.5 کیلویی در گلخانه دانشگاه دامغان کاشته شد و تیمار آب شور به صورت سه روز یکبار و به مدت 45 روز انجام گردید و سپس اندام هوایی جدا شده و در آزمایشگاه مقادیر فوق مورد سنجشقرار گرفت.در این پژوهش با افزایش دوز شوری مقادیر قندهای احیاءکننده کاهش یافت و مقادیر هیدروژن پراکسید مالون دیآلدئیدو سایر آلدئیدها و پرولین با افزایش دوز افزایش یافته است.


دانلود این فایل


برای دریافت اینجا کلیک کنید





ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
,


برای دریافت اینجا کلیک کنید

دانلود ارزيابي توانمندهاي ژئوتوريستي مکان هاي ژئومورفولوژيکي بستان آباد به روش پرالونگ تحت pdf دارای 25 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد دانلود ارزيابي توانمندهاي ژئوتوريستي مکان هاي ژئومورفولوژيکي بستان آباد به روش پرالونگ تحت pdf کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ريختگي احتمالي در متون زير ،دليل ان کپي کردن اين مطالب از داخل فایل ورد مي باشد و در فايل اصلي دانلود ارزيابي توانمندهاي ژئوتوريستي مکان هاي ژئومورفولوژيکي بستان آباد به روش پرالونگ تحت pdf ،به هيچ وجه بهم ريختگي وجود ندارد


بخشی از متن دانلود ارزيابي توانمندهاي ژئوتوريستي مکان هاي ژئومورفولوژيکي بستان آباد به روش پرالونگ تحت pdf :


سال انتشار : 1394

نام کنفرانس یا همایش : اولين همايش ملي علوم زمين و توسعه شهري

تعداد صفحات : 25

چکیده مقاله:

ژئوتوریسم رویکردی تازه است برای بهره گیری از توان های توریستی مکان های ژئومورفولوژیکی با تاکید برپایداری وبهبود ویژگی های جغرافیای مکان(محیط، تاریخ، زیبایی شناختی ،فرهنگ وتمدن) که باعث توسعه ورشد وضع زندگی مردم محلی می شود. منطقه مورد مطالعه به واسطه ی موقعیت مناسب طبیعی خود؛ دارای پتانسیل بالای ژئوتوریستی می باشد. اما متاسفانه این قابلیت ها آن چنان که شایسته است شناخته نشده است .هدف ازپژوهش حاضر،نخست معرفی ژئوتوریسم به عنوان بخشی از صنعت توریسم است که رشد وتوسعه ی پایدار را برای جامعه به ارمغان خواهد آورد. دوم وجود پتانسیل های بسیار جذاب توریستی درسطح منطقه است که شناسایی ومعرفی این قابلیت ها می تواند تحولاتی از بعد اقتصادی ،اجتماعی ،فرهنگی واشتغال زایی را بوجود آورد وبرای رسیدن به این اهداف از روش پرالونگ استفاده شده است .درتحقیق حاضر مکان های ژئومورفولوژیکی بستان آباد شناسایی شده وبرای تشریح مکان های ژئومورفولوژیکی آن از منطقه ی موردمطالعه ازتصاویرماهواره ای، نقشه های زمین شناسی، توپوگرافی، داده های حاصل از اسنادکتابخانه ای و بازدیدهای میدانی استفاده شده است.میزان توانمندی قابلیت ژئوتوریستی این مکان ها بااستفاده ازروش «پرالونگ،2005 » امتیازدهی ورتبه بندی گردیده است. این اشکال ژئومورفولوژیکی ارزش ژئوتوریستی درمحدوده ی مورد مطالعه را دارند پس محدوده ی مورد مطالعه قابلیت تبدیل شدن به یک ژئوسایت وژئوپارک را دارد وصنعت ژئوتوریسم می توانددرمنطقه ی موردمطالعه گسترش یابد وتحولاتی را؛ از بعد اقتصادی،اجتماعی، سیاسی،طبیعی واشتغال زایی در منطقه فراهم آورد.


دانلود این فایل


برای دریافت اینجا کلیک کنید





ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
,

تاريخ : 12 فروردين 1396 | <-PostTime-> | نویسنده : علی | بازدید : <-PostHit->

برای دریافت اینجا کلیک کنید

دانلود مقاله در مورد حب القرآن، قرب الرحمن تحت pdf دارای 14 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد دانلود مقاله در مورد حب القرآن، قرب الرحمن تحت pdf کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ريختگي احتمالي در متون زير ،دليل ان کپي کردن اين مطالب از داخل فایل ورد مي باشد و در فايل اصلي دانلود مقاله در مورد حب القرآن، قرب الرحمن تحت pdf ،به هيچ وجه بهم ريختگي وجود ندارد


بخشی از متن دانلود مقاله در مورد حب القرآن، قرب الرحمن تحت pdf :

آیهالكرسی1 :
الله لا اله الا هو الحی القیوم لا تاخذه سنه ولا نوم له ما فی السموات وما فی الارض من ذا الذی یشفع عنده الا باذنه یعلم ما بین ایدیهم وما خلفهم ولا یحیطون بشئی من علمه الا بما شاء وسع كرسیه السموات والارض ولا یوده حفظهما وهو العلی العظیم

سید آیات:
پیامبر اكرم صلی الله علیه واله آیه الكرسی را با عظمت ترین وسید آیات قران كریم دانسته است.

ائمه معصومین علیهم السلام در روایات به طور گسترده ودرزمانها ومكانهای گوناگون به تلاوت آن سفارش كرده اندوآن را همواره مانند تابلوی زیبائی فراروی انسان قرار داده اند .

با اندكی دقت وآشنائی نسبت به فضیلت، خاصیت، آثار فراوان، گسترده ومتنوع این آیه شریفه، احساس شوق ورغبت در انسان زنده می شود ومصمم می گردد تاخود را هرچه بیشتر از بركت

وفضیلت آن بهره مند سازد وگاهی هم بادیدن آثار موثر، مشكل گشا، اعجاز آفرین وفوق العاده آیه الكرسی، ناراحت می شود وباحسرت یاد می كند كه : چرا ما باوجود این چراغ پر فروغ، به بیراهه می رفتیم واز آن برای سعادت خویش وحل مشكلات روحی، معنوی، دنیائی، آخرتی، كلی وجزئی استفاده نكردیم وبهره مند نشدیم؟ چرا باآن دیر آشنا ومانوس گشتیم؟

امیدواریم این گفتار گامی باشد- هرچند كوچك- درراه آشنائی وبهره مندی ونزدیكی با فضیلت، آثار، خاصیت وموارد استفاده وكاربرد آیه الكرسی، این شریف ترین وباعظمت ترین آیه قران كریم.

نام یك آیه:
آیه الكرسی نام یك آیه است كه با الله لا اله الا هو الحی القیوم آغاز وبا هو العلی العظیم پایان می یابد ودو آیه بعد از آن جزء آیه الكرسی نمی باشد، هر چند در برخی از مواردبه خواندن آنها همراه آیه الكرسی تاكید شده است.

درروایت آمده است كه: آیه الكرسی پنجاه كلمه ودر هر كلمه پنجاه بركت است ودر آیه یادشده تا علی العظیم، پنجاه كلمه می باشد. همچنین استفاده از تعبیر آیه الكرسی به جای آیات الكرسی، روشن می سازد كه تنها یك آیه منظور بوده است واز سوی دیگر لفظ الكرسی نیز فقط در آیه اول آمده است، به علاوه آن كه در مواردی كه منظور، خواندن هر سه آیه بوده است.
گفته اند:
آیه الكرسی ودو آیه بعد از آن را بخوانید. بنابراین آیه الكرسی تنها یك آیه است ودر بین آیات، دارای نام مخصوص به خود می باشد.

فضیلت وعظمت:
رسول اكرم صلی الله علیه واله به علی علیه السلام فرمودند: «قران كلامی برتر وبزرگ است وسوره بقره، سید قران وآیه الكرسی سید بقره است.». سپس فرمودند: «آیه الكرسی از گنجینه ای در زیر عرش به من عطاشده است وقبل از من به هیچ پیغمبری چنین عطائی نشده است.»

آیه الكرسی در همه جا:
دستور به خواندن، نوشتن وبهره مندی از این آیه در بسیاری از مناسبتهای مكانی وزمانی می تواند فضیلت آن را نمایان وروشن سازد وكمك می كند تا انسان در هر موقعیت وزمانی از بركت ورحمت این آیه شریفه استفاده ببرد. ازاین روی برخی از موارد كاربرد واستفاده این آیه را برمی شماریم.

به این امید كه با عمل به آنها نور ورحمت نصیب خویش سازیم . هر چند كه به یقین می توان اظهار كرد كه اهمیت، عظمت وموارد آیه الكرسی، بیش از آن است كه بتوان دراین مجال ازآن سخن به میان آورد.

سه مرتبه در هر شب:
حضرت علی علیه السلام فرمودند: برمسلمان لازم است كه شب را به پایان نیاورد مگر آنكه آیه الكرسی را بخواند واگر می دانستید كه آیه الكرسی چیست ودرآن چیست، هرگز آن را رها نمی كردید

. پیامبر به من فرمود: «آیه الكرسی» از گنجینه ای درزیر عرش به من عطاشده است وقبل ازمن به هیچ پیغمبری چنین عطائی نشده است.» سپس حضرت فرمود: «از وقتی این مطلب را از پیامبر صلی الله علیه واله شنیدم، در تمام شبها آن را خواندم وهرگز آن را ترك نكردم .» سپس فرمودند: «هر شب در سه وقت آیه الكرسی را می خوانم.»2

وقت خوابیدن:
حضرت علی علیه السلام فرمودند: پیامبرصلی الله علیه واله مرا خواست وفرمود: آنگاه كه به بستر خواب رفتی بسیار استغفار كن وصلوات بفرست وزیاد قل هو الله احد(سوره توحید) را بخوان كه نور قران است وبرتو باد به قرائت آیه الكرسی كه در هر حرف آن هزار بركت وهزار رحمت است.3

درپی وضو گرفتن:
امام باقرعلیه السلام فرمودند: هر كسی در پی وضو گرفتن، آیه الكرسی بخواند، خداوند ثواب چهل سال عبادت به وی عطا كندو…..4

برآورده شدن حاجت:
همواره انسان برای انجام كاری در پس اسباب می رود واز آن نتیجه می خواهد وبرای رسیدن به مقصد ومقصود، تلاش وكوشش می كند ودر آرزوی اهداف بلند می باشد. در دین به ما دستور داده اند كه: قبل از انجام هر كاری به خداوند توجه كنیم وازاو خیر، سلامت وسعادت بخواهیم وبا كمك خواهی از خداوند، كاری را آغاز وبه انجام برسانیم، زیرا دراین صورت است كه كار وكوشش، نتایج

درخشان نصیب انسان می سازد. پس بنابراین، از آداب انجام كار این است كه انسان چشم به اسباب ندوزد وخودرا از غفلت نجات دهد وبایاد ودرخواست خیر وصلاح از خداوند، وارد كارشود. ازجمله اینكه: قبل از تعقیب حاجتها، آیه الكرسی بخواند، زیرا كه ابزار بسیار قدرتمندی است. دررساندن انسان به هدف، نتیجه ومقصود.


دانلود این فایل


برای دریافت اینجا کلیک کنید





ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
,


برای دریافت اینجا کلیک کنید

دانلود برنامه ريزي توليد در سيستم هاي قدرت مقياس بزرگ در حضور منابع بادي با استفاده از روش MICA تحت pdf دارای 9 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد دانلود برنامه ريزي توليد در سيستم هاي قدرت مقياس بزرگ در حضور منابع بادي با استفاده از روش MICA تحت pdf کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ريختگي احتمالي در متون زير ،دليل ان کپي کردن اين مطالب از داخل فایل ورد مي باشد و در فايل اصلي دانلود برنامه ريزي توليد در سيستم هاي قدرت مقياس بزرگ در حضور منابع بادي با استفاده از روش MICA تحت pdf ،به هيچ وجه بهم ريختگي وجود ندارد


بخشی از متن دانلود برنامه ريزي توليد در سيستم هاي قدرت مقياس بزرگ در حضور منابع بادي با استفاده از روش MICA تحت pdf :


سال انتشار : 1394

نام کنفرانس یا همایش : کنفرانس بين المللي فناوري و مديريت انرژي

تعداد صفحات : 9

چکیده مقاله:

رشد تقاضا برای انرژی الکتریکی و افزایش سریع درهزینه های سوخت، نیاز فوری به کشف منابع جدید انرژی برای تولید برق ایجاد کرده است. در میان منابع انرژی تجدید پذیر، انرژی بادی و خورشیدی، به عنوان امیدوار کننده ترین منابع تولید برق در آیندهشناخته شده است. در پژوهش حاضر برنامه ریزی تولید سیستم هایقدرت مقیاس بزرگ با حضور منابع نیروگاه های بادی با استفاده ازروش MICA با استفاده از نرم افزار MATLAB مورد بررسی قرار گرفت. سیستم تولید برق مورد مطالعه شامل 10 واحد نیروگاه حرارتی، 2 واحد مزرعه بادی مقیاس بزرگ است. در این پژوهش از مدل معادله درجه 2برای مدلسازی هزینه های نیروگاههای حرارتی استفاده شده است. برای مدلسازی مزارع بادی با توجه به معلوم بودن سرعت باد در ماههای سال از توان تولیدی معادل هر ماه استفاده گردیده است همچنین برایمدلسازی پاسخگویی بار از مفهوم تولید مجازی منابع تقاضا استفاده شده و هزینه های تولید مربوط به آن در تابع هدف نهایی اعمال می شود. نتایج به دست آمده نشان داد که هزینه حالت پایه بیشترینمقدار را به خود اختصاص داده است با لحاظ کردن پاسخگویی بار کاهش هزینه رخ داده و مقدار این کاهش با نرخ مشارکت تغییر می کند و با افزایش نرخ مشارکت مقدار کاهش هزینه نیز افزایش می یابد


دانلود این فایل


برای دریافت اینجا کلیک کنید





ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
,


برای دریافت اینجا کلیک کنید

دانلود مقاله تاثير دزهاي مختلف اشعه گاما و شوري برخصوصيات جوانه زني بذرجو تحت pdf دارای 5 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد دانلود مقاله تاثير دزهاي مختلف اشعه گاما و شوري برخصوصيات جوانه زني بذرجو تحت pdf کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ريختگي احتمالي در متون زير ،دليل ان کپي کردن اين مطالب از داخل فایل ورد مي باشد و در فايل اصلي دانلود مقاله تاثير دزهاي مختلف اشعه گاما و شوري برخصوصيات جوانه زني بذرجو تحت pdf ،به هيچ وجه بهم ريختگي وجود ندارد


بخشی از متن دانلود مقاله تاثير دزهاي مختلف اشعه گاما و شوري برخصوصيات جوانه زني بذرجو تحت pdf :

سال انتشار: 1390

محل انتشار: ششمین همایش ملی ایده های نو در کشاورزی

تعداد صفحات: 5

چکیده:

این آزمایش به منظور بررسی اثراشعه گاما ونمک جهت بدست آوردن افزایش جوانه زنی و کالوس زایی درگیاه جو رقم آرامیر انجام شد بذرهای رسیده و سالم پس ازپرتودهی با 3دز 375و250و125 گری درمحیط کشت ms با 4غلظت نمک 30و20و10و0 میلی موس کشت شد نتایج نشان داد تیمار نمک 20میل موس با گاما 375 گری کمترین درصد جوانه زنی را نشان داد طول ریشه چه درتمام تیمارهای شوری با اشعه گاما کاهش داشت و در250و375گری درتمام غلظت های شوری ریشه چه تشکیل نشد وزن دانه درغلظت های نمک نسبت به شاهد تغییر معنی داری نداشت وزن تروخشک و اندازه کالوس با افزایش غلظت نمک و اشعه کاهش داشت.


دانلود این فایل


برای دریافت اینجا کلیک کنید





ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
,